Bendrovės „Google“ skaitmeninių žemėlapių paslauga „Google Maps“ pakvietė interneto vartotojus virtualiai aplankyti kai kurias garsiausias pasaulio viršukalnes ir pasigrožėti panoraminėmis jų nuotraukomis. Apie tai pranešama oficialiame bendrovės tinklaraštyje.
Šiose virtualiose ekskursijose galima naudotis ir „Street View“ funkcijos, sukuriančios realios kelionės kalnais įspūdį, galimybėmis, sakoma pranešime.
Smalsiausieji jau gali aplankyti Akonkagvos, Kilimandžaro, Elbruso ir Everesto apylinkes. Šie kalnai, kurių prieigose buvo fotografuojamos „Google Maps“ panoramos, priklauso vadinamųjų septynių viršukalnių sąrašui, sudarytam alpinisto Richardo Basso. Į jį įtrauktos aukščiausios 6 žemynų viršūnės.
Įdomu, kad šį sumanymą įgyvendino pačios „Google“ darbuotojai, užsiimantys alpinizmu. Panoramos, skirtos „Street View“ naudotojams, buvo fotografuojamos „Google“ ekspedicijų, kuriose dalyvavo 4–7 alpinistai, metu. Tam buvo naudojama speciali įranga, sakoma pranešime.
Kadangi įprastinė „Street View“ fototechnikos kuprinė „Google Trekker Backpack“, kuri „Google“ specialistų buvo naudojama sunkiai pasiekiamose vietose, į kurias negalima patekti automobiliu (pavyzdžiui, fotografuojant Didžiojo kanjono panoramas), buvo per sunki – ji sveria daugiau nei 18 kilogramų – ekspedicijose į kalnus buvo naudojami lengvi, bet tvirti trikojai ir fotokameros su plačiakampiais objektyvais.
Kalnų panoramos ne visais atvejais buvo fotografuojamos iš pačios viršukalnės, sakoma pranešime. Pavyzdžiui, Everestu galima grožėtis iš bazinės stovyklos, esančios pietiniame kalno šlaite iš Nepalo pusės. Ši bazinė stovykla yra 5364 m aukštyje (Everesto viršukalnė yra 8848 m aukštyje).
Ekspedicijų metu „Google“ dirbantys alpinistai fotografavo ne tik kalnus, bet ir įvairius jų prieigose esančius lankytinus objektus, pavyzdžiui, Namče Bazar kaimelį Nepale ir budistų šventyklas.
Šiame fotoreportaže pasakojama apie „Google“ darbuotojus, parengusius virtualias ekskursijas po garsias pasaulio viršukalnes.