Į Palangos gintaro muziejų Kaliningrado srities gintaro muziejus dar gruodį atvežė ne tik savo miesto, bet ir Maskvos, Sankt Peterburgo, Vokietijos, Lenkijos, Latvijos ir Lietuvos menininkų darbus – visa, pasak parodos rengėjų, ką turi rinkiniuose geriausio.
Kaliningrado menininkai parodoje „Baltijos auksas“ pristatomi kiek plačiau – pradedant praėjusio amžiaus aštuntuoju dešimtmečiu, kai ypač buvo mėgstama kurti papuošalų komplektus (N. Žutikovos „Verpetas“, L. Serebriakovos „Ieva“).
Auskarams, sagėms, apyrankėms, medalionams meistrai rinkosi retos spalvinės gamos ir tekstūros gintaro gabaliukus, įrėmindami juos metalu. Bet pamažu jie persiėmė Baltijos kraštams būdinga darbo su gintaru maniera, kai šlifuojant ar poliruojant gintaro gabalėlius stengiamasi paryškinti kiekvieno jų prigimtinį savitumą, natūralų grožį (F. Кrasavcevos „Edelveisas“). Dirbinių konstrukcijos tapo sudėtingesnės, metalo apdorojimui imta taikyti įvairesnius būdus (N. Lapinus „Gravicapa“).
Amžiaus pabaigoje likvidavus valstybinį gintaro gavybos ir perdirbimo monopolį, neįprastų lig šiol gintaro meistrams darbų ėmėsi jaunieji menininkai: jie kūrė šviestuvus, įvairias dėžutes, rašymo reikmenis, sakralinius dirbinius (J. Lopatkino stalinis laikrodis).
Aukštą raižymo meistrystę liudija daugiafigūrės kompozicijos, dekoratyviniai indai, įvairūs aksesuarai, tualeto reikmenys.
Pastaraisiais metais buvo sukurti konceptualūs avangardiniai kūriniai, kuriuose gintaras derinamas su neįprastomis medžiagomis – popieriumi, stygomis, paukščių plunksnomis ir pan.
Parodoje „Baltijos auksas“ eksponuojami ir seniausio Rusijoje Sankt Peterburgo akmens raižybos centro menininkų kūriniai – klasikiniai J. Pass-Aleksandrovos ir novatoriški visame pasaulyje žinomų Peterburgo gintaro dirbtuvių meistrų G. Povolockajos ir А. Krylovo darbai.
Skirtingų šalių menininkų kūriniai skiriasi kompozicija, dizainu, stiliaus ypatybėmis, individualiu braižu, pastebi ekspozicijos rengėjai.
Paroda palangos gintaro muziejuje veiks iki balandžio 12 d.