Portalo tv3.lt skaitytojas Ramūnas iš Kauno skundėsi, kad nusipirkęs „Lidl“ parduotuvėje netinkamą prekę jos nebegali grąžinti.
„Prekybos tinklo reklaminis šūkis „Taip gyventi verta“, kasdien kviečia pirkėjus į parduotuvę. Tačiau ar tikrai šio prekybos tinklo klientas bus laimingas sužinojęs, kad šūkis labiau pritaikytas pačiam prekybos tinklui, o ne pirkėjams?
Nes iš tiesų taip ir yra. Prekybos tinklas pasitvirtino tokias prekybos taisykles, kurių dėka, jis yra laimėtojas, o pirkėjas pralaimėtojas. Kitokius prekybinius santykius su savo klientais šis tinklas ignoruoja ir vienpusiškai atmeta“, – piktinosi vyras.
Anot jo, visoje Europoje pirkėjas, nusipirkęs prekę, kuri jam dėl kažkokių priežasčių netinka, gali ją grąžinti.
„Ne vieną prekę esu taip grąžinęs ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Tačiau Lietuvoje „Lidl“ prekybos tinkle taisyklės kitokios. O šalia kasdieninio reklaminio šūkio „Taip gyventi verta“ niekada nerasite kito svarbaus perspėjimo, kad šiame tinkle įsigytų prekių beveik niekada nebus galima grąžinti atgal.
Nors prekybos tinklas ir teigia, kad apie prekių grąžinimą jis nuolat informuoja savo pirkėjus, tačiau šios informacijos prekybos tinkle nerasite. O ji reikalinga, kad pirkėjas galėtų apsispręsti, ar apskritai verta pirkti prekę, kurios nebus galima grąžinti“, – aiškino vyras.
Anot jo, informacijos apie prekių grąžinimą ypač trūksta šalia elektrinių prietaisų.
„Aš parduotuvėje už 24 eurus nusipirkau elektrinį virdulį. Ten jį galėjau pačiupinėti, pauostyti ir pamaigyti, tačiau esminių jo savybių negalėjau išbandyti. Virdulį išbandžiau tik parsinešęs namo. Tačiau, kai jį išbandžiau, supratau, kad tuo daiktu naudotis negalėsiu.
Jo sukuriamas triukšmo lygis mažoje patalpoje toks didelis, kad anksti ryte jam veikiant ne tik, kad namiškiai ne savo noru bus prikelti iš miegų, bet ir kaimynai. Nusprendžiau virdulį grąžinti, tad jau kitą dieną jį atnešiau į pirkimo vietą. Tačiau darbuotojai virdulio nepriėmė“, – piktinosi Ramūnas.
Jis teigė, kad rankų nuleisti neketino, todėl kreipėsi į VVTAT.
„Bendromis pastangomis pabandysime sugrąžinti pardavėjui netinkamą prekę. Prekybos tinklas tiesiog naudojasi naiviais pirkėjais ir bando jiems įsiūlyti netikusias prekes. Todėl ir bando išvengti jų grąžinimo.
Tad noriu įspėti ir kitus, kad jie prieš pirkdami prekę šiame prekybos tinkle labai gerai pagalvotų“, – sakė vyras.
Prekybos tinklas prekės atgal nepriims
Komentuodama šią situaciją „Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė teigė, kad pirkėjas įsigijo kokybišką prekę – stiklinį virdulį.
„Mažmeninės prekybos taisyklėse yra įtvirtintas nekeičiamų ir negrąžinamų tinkamos kokybės reikalavimus atitinkančių prekių sąrašas. Į šį sąrašą patenka ir pirkėjo įsigyta prekė. Būtent vadovaujantis šiomis taisyklėmis, priimti įsigytos prekės negalime, kadangi prekė yra kokybiška, pilnai veikianti ir techniškai tvarkinga.
Priimti prekę atgal galime tik tada, kai ji yra brokuota arba sugenda per garantinį laikotarpį. Su daikto techninėmis savybėmis, naudojimo instrukcija, taip pat ir kokybės garantija bei kitomis savybėmis (parametrais, kaip spalva, dydžiu, dizainu ir t.t.), pirkėjas visuomet gali susipažinti prekės pardavimo vietoje, t. y. prekę pats fiziškai apžiūrėti, netrukdomai išimti daiktą ir jo priedus iš pirminės pakuotės, susipažinti valstybine kalba su prekę aprašančia naudojimo instrukcija“, – pasakojo prekybos tinklo atstovė.
Anot jos, prekybos tinklas informaciją apie prekių grąžinimo tvarką skelbia visose parduotuvėse.
„Taip pat papildomai, pirkėjams gerai matomu formatu, ši informacija teikiama prie kiekvienos kasos, ant cigarečių stovų šoninės pusės, šalia ne maisto prekių kainolapių ir internetiniame puslapyje“, – aiškino L. Skersytė.
VVTAT siūlė ginčą spręsti taikiai
VVTAT aiškino, kad vartotojas turi teisę per 14 dienų, jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino, pakeisti nusipirktą kokybišką prekę pirkimo ar kitoje pardavėjo nurodytoje vietoje analogiškais kitokių matmenų, formos, spalvos, modelio ar komplektiškumo preke, arba grąžinti prekę pardavėjui ir atgauti už ją sumokėtą kainą.
„Dar atkreipiame dėmesį, kad pirkėjo reikalavimas pakeisti arba grąžinti prekes yra tenkinamas, jeigu prekės nebuvo naudojamos, nesugadintos, išsaugotos jų vartojamosios savybės, prekės nepraradę prekinės išvaizdos ir pirkėjas turi įrodymus, patvirtinančius, kad jis prekes pirko iš konkretaus pardavėjo.
Tačiau būtina pažymėti, kad mažmeninės prekybos taisyklės numato negrąžinamų prekių sąrašą. Į šį sąrašą patenkančios prekės, būdamos tinkamos kokybės, gali būti grąžinamos tik pardavėjui sutikus.
Šiuo konkrečiu atveju, kaip teigia pardavėjas, įsigytas stiklinis virdulys patenka į negrąžinamų prekių sąrašą. Pardavėjas turi teisę nusistatyti savo taisykles, kurios, žinoma, neturi prieštarauti teisės aktams. Apie nustatytas taisykles pardavėjas turi tinkamai informuoti vartotoją“, – komentavo VVTAT.
Gavusi pirkėjo skundą VVTAT pradėjo ginčo neteisminio sprendimo procedūrą ir kreipėsi į prekybos tinklą siūlydama ginčą išspręsti taikiai.
Tačiau VVTAT gavo „Lidl Lietuva“ raštą, kuriame nurodyta, kad prekybos tinklas atsisako ginčą spręsti taikiai.
Dėl šio vartojimo ginčo VVTAT sprendimą priims atsižvelgdama į ginčo nagrinėjimo metu nustatytas aplinkybes ir jas pagrindžiančius įrodymus. Teisės aktų nustatyta tvarka VVTAT vartojimo ginčą išnagrinėja ir sprendimą priima ne vėliau kaip per 90 dienų“, – aiškino VVTAT.