• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ralio čempionas Giedrius Notkus prisipažįsta, jog šie metai jam bus dar sunkesni: nepavykus suremontuoti per treniruotes apgadinto automobilio, važiuoti teks senuoju „Mitsubishi EVO VIII“, už nugaros – eilė greitų sportininkų, išalkusių pergalės, o žmona čempionate dalyvauti leido tik įsprausta į kampą visos ralio bendruomenės akyse. Tačiau, kaip sako G. Notkus, ralis – traukia kaip magnetas. Vieni sako, jog tai liga, kiti – kad gyvenimo būdas. O Giedrius prisipažįsta, jog nepasirodžius varžybose mėnesį ar du, pradeda jausti, jog kažko trūksta, kažkas ne taip.
Užsispyrimo nestokojantis lenktynininkas neseniai pranešė, jog, nepaisant visų trukdžių, grįžta į ralio trasas. Pirmasis startas – Lietuvos ralio čempionato etape „Winter Rally“. Likus daugiau nei savaitei iki oficialaus sezono pradžios, G. Notkus sutiko pasikalbėti apie lenktyniavimą trasose ir galynėjimąsi bendrojo naudojimo keliuose.

Ralio čempionas Giedrius Notkus prisipažįsta, jog šie metai jam bus dar sunkesni: nepavykus suremontuoti per treniruotes apgadinto automobilio, važiuoti teks senuoju „Mitsubishi EVO VIII“, už nugaros – eilė greitų sportininkų, išalkusių pergalės, o žmona čempionate dalyvauti leido tik įsprausta į kampą visos ralio bendruomenės akyse. Tačiau, kaip sako G. Notkus, ralis – traukia kaip magnetas. Vieni sako, jog tai liga, kiti – kad gyvenimo būdas. O Giedrius prisipažįsta, jog nepasirodžius varžybose mėnesį ar du, pradeda jausti, jog kažko trūksta, kažkas ne taip.
Užsispyrimo nestokojantis lenktynininkas neseniai pranešė, jog, nepaisant visų trukdžių, grįžta į ralio trasas. Pirmasis startas – Lietuvos ralio čempionato etape „Winter Rally“. Likus daugiau nei savaitei iki oficialaus sezono pradžios, G. Notkus sutiko pasikalbėti apie lenktyniavimą trasose ir galynėjimąsi bendrojo naudojimo keliuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Edgaro Buiko nuotr (3)


Auksinis klausimas: kaip tapti čempionu?
Vienintelis kelias į sėkmę – treniruotės. Tai galioja bet kuriame sporte. Tik, aišku, mūsų treniruotės labai brangios, tad ir išvykti į jas tenka ne taip dažnai, kaip norėtųsi. Bet visada prieš varžybas vykstame pas kitus organizatorius ir pasirinktose trasose važinėjame dieną ar dvi. Taip pat dažnai dalyvauju mėgėjiškose varžybose, jeigu tik turiu tam  laiko.
„Noriu tapti lenktynininku“ – turbūt dažnai girdima frazė. Kaip iš tiesų to pasiekti?
Pradžiai, reikia labai norėti. Tikrai norėti. Tai neturi būti vienkartinė užgaida. Tuomet reikėtų turėti automobilį ir pasidomėti vykstančiais renginiais, kuriuose galima dalyvauti standartiniu automobiliu. Vasarą – slalomo, žiemą – treko renginiuose ir pan. Taip pat galima pasivažinėti kartingais, „Nemuno žiede“, nuvykti į „Auto Moto Parką“. Yra ir keletas mokyklų, pavyzdžiui, Saugaus vairavimo centras Vilniuje. Arba kreiptis tiesiai į LASF (Lietuvos automobilių sporto federaciją) – jie tikrai parekomenduos ir suteiks informacijos. Beveik kiekvieną savaitgalį kas nors vyksta.

REKLAMA

Edgaro Buiko nuotr (2)


Kaip pats pradėjote karjerą?
Aš nuo mažens domėjausi automobilių sporto šakomis. Iš pradžių buvo kartingai, vėliau – dalyvavimas mėgėjiškose varžybose automobiliu, slalomai, trekai... Jau virš 20 metų dalyvauju automobilių sporte ir po truputį, kantriai kilau į viršų. Buvo visko – nusivylimų, gedimų, avarijų. Bet užsispyrimas ir kovingumas niekur nedingo.
Teigiate, jog suprantate chuliganiškus vairuotojus?
Taip, aš juos suprantu, nes ir pats jaunystėje nebuvau pavyzdingas vairuotojas. Tačiau jokiais būdais nepateisinu tokių, kurie kelia grėsmę aplinkiniams. Todėl norintiems „paspausti“ siūlyčiau nuvažiuoti į Kačerginę, „Auto Moto Parką “, Simuliatorių akademiją, Kuršėnų mokymo centro hipodromą. Valanda kainuos 20–30 Eur, atvykę vairuotojai išsikraus ir gatvėse lakstyti noras nebekils. Galbūt, net bus pajausta ir lenktynininko gyslelė? Gal norėsis lenktyniausi ne gatvėse, o trasose?
Pastebėjau, jog greičio ruožuose lietuviai yra kovotojai, norint pasiekti rezultato važiuojama „ant ribos“. Bet visada gerbiame savo konkurentus, esant bėdai – padedame vieni kitiems. O vairuotojams bendrojo naudojimo keliuose trūksta pagarbos. Visi kažkur skuba, lekia, nepraleidžia vieni kitų. Yra tekę matyti, kaip keliu nepasidaliję vairuotojai, išsiaiškinti tiesą mėgina kumščiais...
Keliuose vairuotojams reikėtų būti budresniems ir tolerantiškesniems. Manau, kad geras pavyzdys ar naudingas patarimas yra geriau nei kumščiai, baudos ar apribojimai. Tik reikia nukreipti teisinga linkme.
Pirmasis Lietuvos ralio čempionatas „Winter Rally“ vyks Utenos ir Molėtų apylinkėse sausio 25–26 dienomis. Bilietus įsigyti ir daugiau informacijos apie renginį, nemokamą koncertą, atnaujintus greičio ruožus ir festivalio miestelį rasti galite oficialioje organizatoriaus svetainėje www.winterrally.lt.
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų