Ilja Laurso valdoma mobiliųjų aplikacijų platforma „GetJar“ žada sparčiai populiarėjančią konkurentę „Google Android Market“ įveikti patraukdama į savo pusę „Microsoft“ ir „Facebook“.
Taip pat I. Laursas pokalbio metu atskleidė, kad „GetJar“ artimiausiu metu nesvarsto pirminio viešojo akcijų siūlymo (IPO) ir prognozavo, kad besipučiantis interneto burbulas nesprogs.
Pagrindinis konkurentas
„Android“, kaip operacinė sistema, šiuo metu yra mūsų pagrindinis kovos ir investicijų laukas. Iš tikrųjų mes bandome konkuruoti su „Google“ – taigi konkurentas, kaip varžovas, yra labai stiprus. Esame pasirinkę strategiškai kitokią poziciją nei „Google“. Jei laimėsime – laimėsime dėl pozicijos, o ne dėl investicijų, programavimo kokybės. Su „Google“ čia nepakonkuruosi“, - dėstė I. Laursas.
Anot jo, „Google“ analogiškai kaip ir „Apple“ siekia visapusiškai užvaldyti „Android“. Pavyzdžiui, nuo kiekvieno „Android Market“ atlikto apmokėjimo „Google“ reikia atseikėti 30 proc.
„Jeigu interneto svetainėje iš visų būtų pradėta reikalauti 30 proc. už tai, kad „Google“ leidžia egzistuoti – internete kiltų revoliucija, nes tai yra nesąmonė. Bet tokia sistema bandoma diegti į „Android“. Mes pasirinkome alternatyvų kelią – mūsų platforma yra atvira ir nemokama“, - aiškino „GetJar“ vadovas.
I. Laursas svarstė, kad būtų didelis postūmis į priekį, jei „GetJar“ sulauktų didžiųjų interneto žaidėjų palaikymo.
„Smulkiesiems tai nėra svarbu, tačiau tokie žaidėjai, kaip „Facebook“ ar „Microsoft“ tikrai jautrūs tokiems apribojimams. Jaučiame, kad gavus jų palaikymą, vartotojas tai pastebės ir pradės palaikyti platformą. Strategiškai tikime, kad tai geresnis sprendimas industrijai. Laikas parodys“, - sakė pašnekovas.
Rinka mato
Neseniai „GetJar“ sudavė smūgį „Google“. Bendrovė gavo išimtinę teisę pirmąją savaitę platinti „Android“ skirtą žaidimą „Cut the Rope“. Jis lyginamas su populiariausiu pasaulyje žaidimu mobiliesiems telefonams „Angry Birds“.
„Cut the Rope“ esmė, kaip ir „Angry Birds“, nesudėtinga – žaidėjas turi nukreipti prie virvės pririštą saldainį į monstro burną.
Verta paminėti, kad „Angry Birds“ platinti „Android“ rinkai pirmumo teisę taip pat seniau gavo ši lietuvio bendrovė. Panašu, kad „GetJar“ tampa populiarų programėlių mobiliesiems telefonams keliu į „Google“ daržą.
IPO neplanuoja
Pastaruoju metu vienai po kitos stambiai IT bendrovei rengiant milijardinius IPO, „GetJar“ šios idėjos kratosi.
„IPO yra daugelio tikslas. Tačiau tai eilinis verslo investavimo instrumentas. Jis buvo pakankamai populiarus praėjusius du dešimtmečius, nes kiti alternatyvūs kapitalo šaltiniai nesugebėdavo surinkti daugiau nei 100 mln. JAV dolerių“, – sakė I. Laursas.
Tačiau šiandien, anot jo, tiek rizikos kapitalo, tiek rizikos draudimo, tiek privatūs fondai yra ženkliai išaugę.
„Pagal daugelį požymių šie finansavimo šaltiniai geresni. Tau nereikia atskleisti komercinių paslapčių – apyvartos, klientų, sandorių struktūros ir panašių dalykų. Kapitalo kaina tampa pigesnė neišeinant į biržą, nes ten pakankamai aukšti nesusiję mokėjimai. Reikia papildomai investuoti į apskaitą, steigti susitikimus su akcininkais – daug papildomų sąnaudų, kurių gali išvengti“, – aiškino pašnekovas.
„GetJar“ vadovo vertinimu mobiliųjų aplikacijų rinka artimiausius keletą metų išliks pelninga, todėl bendrovė reikalaus papildomų investicijų. Tačiau tai bus daroma tokių partnerių kaip „Tiger Global Management“ bei „Accel Parterns“ pagalba, kurie į „GetJar“ jau yra investavę apie 50 mln. JAV dolerių.
Burbulo nebus
I. Laursas atkreipė dėmesį, kad artimiausiu metu nesitiki internetinio burbulo sprogimo, panašaus į įvykusį 2000 metais.
„Vieni tai vadina burbulais – aš vadinu bangomis. Pirmąją bangą matėme 2000 metų pradžioje, o pirmasis nuosmukis buvo iškart po 2000-ųjų.
Tuomet banga buvo labai stipriai pakilusi 2006-2008 metais, vėliau vėl buvo šiek tiek nupūsta. Dabar yra eilinis pakilimas ir manyčiau tai yra natūrali vystymosi forma, kai paklausa rizikai, kapitalui ar naujom idėjom yra didesnė ar mažesnė“, – aiškino jis.
Tiesa, dabartinė banga taip pat ateityje nusileis, tačiau ne taip stipriai kaip 2000 metais. Todėl daugelis IT bendrovių šiuo metu bando kuo skubiau atlikti IPO, mat ateityje jos vertės bus mažesnės.
Martynas PASILIAUSKAS