Osocio centras, vienijantis ne pelno siekiančias organizacijas visame pasaulyje, paskelbė geriausių 2009 m. socialinių reklamų TOP 10 „Osocio 2009 Awards“.
Pagrindinį prizą laimėjo interaktyvus filmukas „Choose a different ending“ ( „Pasirinkite kitokią pabaigą“), platintas Youtube (užsakovas – Londono policija).
10. „Tube Petition – please sign this video petition“
Puikus kūrybinis darbas, skirtas Kopenhagoje vykusiam suvažiavimui „Svarbiausios klimato kaitos problemos“. Siekiant skatinti pasaulinės klimato kaitos suvokimą, buvo sukurta Tube Peticija, leidžianti peržiūrėjus YouTube vaizdą, ją iš karto ir pasirašyti.
9. „Going West with the New Zealand Book Council“ („Į Vakarus su Naujosios Zelandijos Knygų Taryba“)
Socialinė kampanija Naujojoje Zelandijoje, skatinanti gyventojus daugiau skaityti, taip pat pristatanti Naujosios Zelandijos rašytojus ir kūrėjus.
8. „Contemporary Beauty Ideals“ ( „šiuolaikinis grožio idealas“)
Kampanija skirta kovai prieš anoreksiją ir bulimiją. Šie nutapyti paveikslai demonstruoti muziejuje, šalia Baroko laikų moterų portretų:
7. „The smoking plant“ ( „Rūkantis augalas“)
Socialinė kampanija susijusi su Brazilijoje įvestu draudimu rūkyti uždarose patalpose. Tikslas – dar kartą atkreipti dėmesį į rūkymo žalą. Kampanija vykdyta internete, visa tai atrodė taip:
The smoking plant (With english subtitles) from Fischer Fala on http://vimeo.com">Vimeo.
The smoking plant (With english subtitles) from Fischer Fala on Vimeo.
6. „Just add water“ („Tiesiog įpilkite vandens“)
Socialinė kampanija, skirta atminti 25-osioms metinėms Bhopale, Indijoje, kuomet dėl pražūtingos ekologinės katastrofos viso mirė ~25 tūkst. žmonių
1984 m. gruodžio 3 d. iš Union Carbide pesticidų gamyklos Bhopale, Indijoje išsiveržė metilo izocianato debesis, dėl kurio Madhja Pradešo sostinėje per 3 dienas mirė iki 10 tūkst. žmonių. Indijos medicinos tyrimų tarnybos (ICMR) atliktas tyrimas parodė, kad po incidento Bhopale apsinuodiję chemijos medžiagomis viso mirė 25 tūkst. žmonių, o aplink „Union Carbide“ įmonę esančių lūšnynų grunte ir gruntiniame vandenyje iki šiol labai daug pavojingų cheminių medžiagų, sukeliančių apsigimimus ir įvairias chroniškas ligas.
Būtent „tokį“ vandenį, iš „Union Carbide“ teritorijos ir simbolizuoja reklama.
5. „Before you turn away put yourself in my place“ („Prieš nusigręždamas, pabūk mano vietoje“)
Los Anžele gyvena ~70 000 benamių. Socialinės reklamos tikslas buvo padidinti benamių centro „Weingart“ žinomumą ir atkreipti visuomenės dėmesį į benamius. Kampanija pranoko lūkesčius.
4. „The Trillion Dollar Campaign“ („Trilijono dolerių vertės kampanija“)
Puiki idėja, nes pinigai Zimbabvėje dėl Mugabės režimo žlugusios ekonomikos yra verti mažiau nei popierius. Šia reklama norima atkreipti dėmesį į susidariusią padėtį Zimbabvėje ir atsakomybės už tai prisiėmimą.
3. „Watermarks“ ( „Vandens lygis“)
Jūros lygis kyla dėl klimato atšilimo...bet kiek ir kaip greitai tai vyksta? Socialiniame-meniniame projekte, kuriame pavaizduota ateities projekcija Bristolio miestui ( UK), parodyti kokios gali būti pasekmės, oficialiai naudoja UK vyriausybė.
2. Message from the Gyre
Siaubingos žuvusių jauniklių Albatross`ų nuotraukos darytos Šiaurės Ramiojo vandenyno pakrantėje. Dėl krūvos žmonių išmestų šiukšlių per metus čia žūva tūkstančiai Albatrosų jauniklių.
1. „Choos a different ending“ ( „Pasirinkite kitokią pabaigą“)
Filmuko tikslas – priversti jaunimą susimąstyti apie tai, jog ginklo nešiojimasis tik apsunkina, bet neišsprendžia problemos. Filmukas buvo išskaidytas į daugybę, tarpusavyje susijusių epizodų ir visi jie išplatinti YouTube. Kiekvieno epizodo pabaigoje žiūrovas galėdavo rinktis vienokį arba kitokį pratęsimo variantą ir tokiu būdu kurti savo scenarijų bei įvykių seką ir matyti kokias pasekmes gali turėti jų pasirinkimas.