Jų autorių laukė dar viena gera žinia – šansai gauti finansavimą šiemet padvigubėjo.Geriausios konkurso idėjos įgyvendinimui „Tele2“ skirs 20 tūkst. eurų. Prie iniciatyvos šiemet prisijungia ir moterų įgalinimą skatinantis fondas „The Ella Fund“.
Ši organizacija skirs dar vieną 20 tūkst. eurų premiją idėjai, kuri skatina mergaičių įgalinimą, arba išskirtinai moters verslininkės pasiūlytai socialinio verslo idėjai.
„Vaikų gerovė, moterų įgalinimas, socialinio verslo stiprėjimas – svarbios temos „Tele2“, todėl stengiamės būti ten, kur mūsų pagalbos reikia labiausiai. Džiugu, kad prie šios iniciatyvos prisijungia vis daugiau partnerių ir mecenatų, kartu galėsime prisidėti prie dar daugiau teigiamų pokyčių“, – sakė Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius. 6 idėjos finalininkės: nuo švietimo iki drabužių sergantiems diabetu
Kas dėl šių premijų varžysis jau finale, po viešo idėjų pristatymo, sprendė 12–13 metų amžiaus vaikų, verslo atstovų ir vaiko teisių specialistų komisija. Galiausiai, į finalą pateko 6 įvairaus pobūdžio socialinio verslo idėjos.
Dvi iš jų susijusios su vaikų švietimu: Eimanto Bekėžos pristatyta internetinė mokymo platforma, prisitaikanti prie moksleivio lygio, ir Vytauto Butkaus pasiūlyta idėja mokyklose integruoti „Minecraft“ pamokas.
Finale pasirodys ir į psichologinę sveikatą orientuoti sumanymai: Odetos Intės siūlomas bendratėvystės įrankis programėlė „3T“ bei Dalios Mikoliūnaitės „Drasių kalvės“ idėja – į teatro principais paremtą veiklą įtraukti kaimo vaikus ir taip didinti jų pasitikėjimą savimi.
Vakarė Vareikaitė komisiją įtikino savo antrinio dizaino vaikiškų drabužių prekės ženklu „Up.ė“, kuris į gamybą įtrauktų vienišas, mažas pajamas gaunančias mamas provincijoje. Tuo tarpu Simona Koncytė į finalą pateko pasiūliusi būdą, kaip palengvinti diabetu sergančių vaikų kasdienybę – sukurti specialius drabužius su kišenėmis insulino pompoms.
Sėkmę nulėmė idėjų autorių asmenybės
Konkursą rengiančios organizacijos „Reach for Change“ vadovė Baltijos šalyse Jurgita Ribinskaitė-Glatzer teigia, kad geriausiųjų penketukas buvo sudarytas ne tik atsižvelgiant į idėjų stiprumą, aktualumą bei inovatyvumą, bet ir jų kūrėjų asmenybes.
„Vienas iš pagrindinių šios iniciatyvos tikslų – rasti tokius pokyčių lyderius, kurie ne tik tikėtų savo idėja, bet ir būtų pasiryžę patys siekti realių pokyčių sistemoje, turėtų didžiulę motyvaciją. Komisija vertino ir tai, ar idėja turi potencialo tapti tvariu bei ilgalaikiu socialiniu verslu“, – sakė J. Ribinskaitė-Glatzer.
Anot projekto organizatorių, šiais metais iš viso buvo pateikta per 100 paraiškų, tačiau į antrąjį konkurso etapą pateko tik penktadalis socialinio verslo idėjų. Jų autoriai dalyvavo „Socialinio verslo akseleratoriuje“ – intensyviuose 3 dienų mokymuose, kurių metu tarėsi su verslo profesionalais, galėjo patikrinti savo sumanymo aktualumą ir pasiruošti jį pristatyti komisijai.
Socialinio verslo konkursą „Reach for Change“ organizuoja drauge su ilgamečiais partneriais telekomunikacijų bendrove „Tele2“, žiūrimiausia televizija „TV3“ bei šiemet prie projekto prisijungusiu Šiaurės šalių ministrų tarybos biuru Lietuvoje.
Konkurso nugalėtojai bus paskelbti jau gegužės 28 d. sostinėje vyksiančios konferencijos „Partnering For Change“ metu.