"Gender Loops" projekto metodika darželių nepasiekė, antradienį pranešė Švietimo ir mokslo ministerija (ŠMM).
ŠMM sudaryta darbo grupė išaiškino, kad žiniasklaidos plačiai aprašytas ir diskusijas kėlęs "Gender Loops" projektas ikimokyklinio ugdymo įstaigose nebuvo diegiamas, o projekto metu nebuvo tobulinama darželių auklėtojų kvalifikacija.
"Nei viena Lietuvos valstybinė įstaiga, taip pat ir Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Vilniaus ir Kauno miestų savivaldybės, diegiant projekto priemones nedalyvavo. Projektui nebuvo skirtos lėšos nei iš valstybės bei savivaldybių biudžetų, nei iš Lietuvai skirtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos", - pranešime spaudai cituojamas darbo grupės vadovas, Bendrojo ugdymo departamento direktorius Arūnas Plikšnys.
Darbo grupės išvadose pažymima, kad projektą "Gendre Loops: vaikų ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojų švietimas bei mokymas lyčių lygybės integravimo strategijos tematika" atrinko ir finansavo ES "Leonardo da Vinči" programos Vokietijos Nacionalinė agentūra. Projekto partneriai buvo KADAV (Turkija), Cheronos universitetas (Ispanija), Oslo universiteto koledžas (Norvegija) ir Socialinių inovacijų fondas (Lietuva).
Projekto metu Socialinių inovacijų fondas tvarkė "Gender Loops" projekto tinklalapį, išleido informacinį lankstinuką, atliko analizę "Teisinis ir politinis lyčių lygybės integravimas Lietuvos švietimo sistemoje ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose" ir kokybinį tyrimą "Gender Loops: vaikų ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojų švietimas bei mokymas lyčių lygybės integravimo strategijos tematika".
Taip pat išvertė tris projekto koordinatoriaus pateiktas priemones: "Metodų segtuvas. Metodai skirti ikimokyklinio amžiaus vaikams bei su jais dirbantiems suaugusiesiems" (nėra išleistas), "Gender Loops mokymo programa pedagogams: idėjos, klausimai, metodai ir priemonės pedagogų ugdymui", "Priemonių rinkinys lyčių lygybės sąmoningumo stiprinimui ikimokyklinio ugdymo įstaigose".
Pasak ŠMM, nepriklausomi ekspertai nustatė, kad mokymo priemonės "Priemonių rinkinys lyčių lygybės sąmoningumo stiprinimui ikimokyklinio ugdymo įstaigose" metodologija vadovaujasi abejotina teorine pozicija, o lyčių lygybei aiškinti ikimokyklinio amžiaus vaikams siūlomi netinkami būdai. Pateikta medžiaga daugeliu atveju prieštarauja Rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo programai. Naudojamų terminų "lyčių lygybė", "lytinis sąmoningumas", "lyčių lygybės integravimas" turinys, anot ekspertų, neatitinka Lietuvoje ir tarptautiniu mastu naudojamų šių sąvokų turinio.
"Gender Loops" projektas sukėlė diskusijas, paaiškėjus, kad joje numatyta vaikams aiškinti apie netradicinę seksualinę orientaciją - sekti pasakas apie vienas kitą įsimylėjusius princus, kurie susituokė ir tapo Karaliumi ir Karaliumi.
Prieš kelias savaites žiniasklaida pranešė, kad "Gender Loops" Lietuvos darželinukams esą siūlo pasakoti apie homoseksualumą. Projekto ataskaitose buvo minima, kad pagal šią metodiką vien Vilniuje esą yra apmokyta 320 vaikų darželių auklėtojų.