Vykdant Geležinio Vilko gatvės atkarpos rekonstrukciją, kurios metu bus pastatytas ir Goštauto viadukas, atliekami požeminės infrastruktūros tvarkymo darbai, kurie ir sudaro daugiau nei ketvirtadalį viso šio projekto vertės. Vien praėjusią savaitę atliktų požeminių darbų, vykdant vamzdžių tiesimą uždaru būdu, už beveik 1,5 milijono litų, o visa darbų vertė jau siekia 3,5 milijonus litų.
„Nebuvo galima atidėti šio projekto įgyvendinimo dar keturiems metams, nes grėsmė, kad lietaus nuotakos ir prakiurusi kanalizacija užlietų šią Geležinio Vilko atkarpą, susidarytų nuošliaužos, eismas būtų visiškai sustabdytas buvo nebe idėjinė, o faktinė. Tikriausiai prisimins ne vienas vairuotojas, kaip nuo 2008 metų didesnių liūčių metu, ši užlieta atkarpa „skandindavo“ ne vieną automobilį ir sukeldavo ne vieną avariją.
Tokios situacijos susidarydavo būtent dėl pasenusios lietaus nuotekų sistemos, kuri ir tvarkoma šios rekonstrukcijos metu. Dėl to, darbų pradžia atidėlioti dar keturiems metams ir viltis, kad bus arba nebus gauta ir Europos sąjungos parama, nebuvo galimybės. Šios atkarpos rekonstrukcija buvo būtina jau 2008 metais, kai ir buvo paruoštas projektas“, - sakė Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža.
Būtent dėl požeminės infrastruktūros tvarkymo šiuo metu važiuojant pro šalį ir galėtų susidaryti įspūdis, kad šioje atkarpoje darbai nevyksta. Tačiau taip nėra, darbai vykdomi po žeme. Šiuo metu tvarkomi vandentiekio, lietaus nuotekos, kanalizacijos, ryšių tinklai ir kt.
„Kiekvieną dieną skatiname rangovus darbus vykdyti greičiau, tačiau tai vienas iš sudėtingiausių šio projekto etapų, o jo nepabaigus negalima tvarkyti gatvės ir statyti viaduko, dėl kurio kelionė sutrumpės 16 tūkstančių vairuotojų.
Dėl automobilių spūsčių, kurios susidaro šioje atkarpoje, savivaldybė galėjo pasirinkti tik vieną iš dviejų sprendimų: arba, visiškai uždaryti šią atkarpą ir greičiau išardžius asfaltą sutvarkyti požemines komunikacijas, arba – uždaryti dalinai perskirstant eismą.
Jeigu būtų pasirinktas pirmasis sprendimo variantas daugiau nei 23 tūkst. automobilių eismas būtų nukreiptas Laisvės prospektu. Taigi, eismas šiuo prospektu visiškai sustotų“, - Eismo valdymo poskyrio vedėjas Eduardas Garbovskis.
Savivaldybė pasirinko antrą variantą - buvo perskirstytas eismas. Be to, buvo apribotas sunkiasvorių transporto priemonių eismas, sugriežtinta policijos kontrolė, bendradarbiaujant su vežėjų asociacijomis, Susisiekimo ministerija vežėjams siūlė aplenkti miestą.
Viaduko per Geležinio Vilko g. į A. Goštauto gatvę statyboms bus skirta 13,531 mln. Lt, gatvių tvarkymui – 9,591 mln. Lt, inžinieriniams tinklams – 8, 107 mln. Lt. Projektas iš dalies finansuojamas Europos Sąjungos (17,525 mln. Lt) bei savivaldybės ir valstybės biudžeto (13,705 mln. Lt) lėšomis. Darbus planuojama pabaigti 2014 metais.