Italijoje problemos su šiukšlėmis nėra naujiena. Neapolio miestas, kurio gatvėse vyko šiukšlių mūšiai, jau gali būti vadinamas Europos buitinių atliekų sostine. Šiuo metu Italija priversta kiekvieną dieną „eksportuoti“ tūkstančius tonų atliekų. Kaip rašo „Spiegel“, dauguma šių šiukšlių keliauja į Vokietiją.
Šiukšlių problema neduoda ramybės ir Italijos ministrui pirmininkui Romanui Prodi. Pietų Italijos mieste Neapolyje į gatvę metamoms atliekoms net ėmus trukdyti eismą, Europos sąjunga spaudžia rasti racionalų sprendimą, kaip susidoroti su šia problema. R. Prodis desperatiškai teigia, kad siekia rasti sprendimą, kaip susidoroti su buitinių atliekų problema, kuri Italiją su didesniais potvyniais bei atoslūgiais kankina jau 14 metų. Premjeras siekia, kad pati Italija būtų pajėgi perdirbti visas savo buitines atliekas ir pagaliau būtų nutrauktas taip vadinamųjų „gėdos traukinių“ maršrutas.
„Gėdos traukiniai“ pastaruosius 7 metus riedantys į šiaurę Vokietijos link gabena į šioje šalyje esančias krosnis tūkstančius tonų atliekų. Kiekvienas traukinys sudarytas iš 22 vagonų, kurių kiekviename telpa nuo 500 iki 600 tonų šiukšlių.
Eksportas prasidėjo dar 2001 metais, kai tuometinis Kampanijos regiono valdytojas Antonio Bassolino kreipėsi pagalbos į Vokietijos Šiaurės Reino-Vestfalijos žemės valdžią. Vokiečiai atrodė patenkinti: jei Kampanijos regione nebuvo krosnių šiukšlėms deginti, tai šioje Vokietijos žemėje krosnių pajėgumas net nebuvo pilnai išnaudojamas. Be to, juk galima uždirbti. Tad „gėdos traukiniai“ pradėjo kursuoti, tiesa, jų kelionės nebuvo viešinamos. Tik anonimiškai sutikęs kalbėti Italijos traukinių bendrovės dukterinės kompanijos „Ecolog“, vykdančios šiukšlių pervežimą, sutiko atskleisti, kad per dieną į Vokietiją išvyksta du sausakimšai šiukšlių prigrūsti traukiniai. Per parą išvežama apie 1 tūkst. tonų šiukšlių – septintadalis visų Kampanijos regione per parą atsiradusių atliekų. Už tonos šiukšlių eksportą italai vokiečiams moka nuo 170 iki 200 eurų. Tad per dieną vokiečiai, degindami italų buitines atliekas, uždirba kone 200 tūkst. eurų. Kai kurie šiukšlių traukiniai pasiekia net Šiaurės jūros pakrantę.
Tiesa, rodosi šiukšles deginti Vokietijoje italams yra pigiau. Dabar, susidarius neparastajai padėčiai šiukšlių užverstame Kampanijos regione, Vyriausybės savo šalies atliekų perdirbėjams už skubų šiukšlių deginimą moka po 290 eurų už toną.
Italijos dienraštis „Corriere della Sera“ teigia, kad Vokietijoje planuojama atidaryti specialią atliekų perdirbimo gamyklą šiukšlėms, atkeliaujančioms Kampanijos regiono. Naujas krosnis planuojama įrengti pasienyje su Liuksemburgu.
Trečiadienį R. Prodis netgi sukvietė skubų regionų valdytojų susitikimą. Tačiau „gėdos traukinių“ reisai greitu metu nesibaigs. Šiaurės Italija kategoriškai atsisako priimti pietiečių atliekas.