• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelis mūsų kasdien naudoja automobilius. Esame eismo dalyviai, norime būti saugūs kelyje. Todėl oro sąlygos vairuojantiems tampa labai svarbios, nuo jų priklauso vairavimo kokybė bei saugumas. Atrodytų pavojinga vairuoti tik žiemos sezonu, tačiau vasaros sezonas taip pat gali pasiūlyti netikėtų iššūkių. 

33

Daugelis mūsų kasdien naudoja automobilius. Esame eismo dalyviai, norime būti saugūs kelyje. Todėl oro sąlygos vairuojantiems tampa labai svarbios, nuo jų priklauso vairavimo kokybė bei saugumas. Atrodytų pavojinga vairuoti tik žiemos sezonu, tačiau vasaros sezonas taip pat gali pasiūlyti netikėtų iššūkių. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ilgai nepasirodant lietui vairuotojai atpranta nuo lietaus ir sudėtingesnių važiavimo sąlygų, todėl po sausesnio periodo pasirodęs lietus gali išprovokuoti daugiau auto įvykių.

REKLAMA

„Pastaruoju metu Lietuvoje iškrenta pakankamai nedaug kritulių. Todėl visi pripranta prie tokių sąlygų. Taigi, jei pradeda daugiau lyti, tai paties reiškinio pradžioje tikėtina didesnė auto įvykių tikimybė. Apkritai, pirmojo lietaus dieną įvykių pasitaikys daugiau. Jei lytų savaitę, iš karto, tas skaičius sumažėja, dėl to kad vairuotojai pripranta, jie būna atidesni, atidžiau žiūri. Įvyksta prisitaikymas prie reiškinių. Tai yra visiems reiškiniams būdingas dėsningumas“, – VU GMF lektorius dr. Justinas Kažys.

REKLAMA
REKLAMA

Šiltuoju metu liūtinis lietus yra ypač pavojingas, smarkiai lyjant vairuotojams gali ir neužtekti turimų vairavimo įgūdžių.

„Vasaros metu labai pavojingas intensyvus liūtinis lietus, nes čia jau ne tik vairuotojo pasiruošimas svarbus, kelias jau tampa nebe pravažiuojamas ir prasideda plaukimas, driftinimas ir tada suvaldyti automobilį važiuojant ir leistinu greičiu tampa sudėtinga, čia ir techniniai dalykai su tuo susiję. Savrbu tampa prisiminti, kad posūkiuose ar stabdant nebebus tokio sukibimo, kaip geromis oro sąlygomis“, – tęsia J.Kažys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Didelis karštis gali pakenkti reakcijai

Didelis karštis, tvankus oras gali sulėtinti reakciją, sukelti agresyvius pojūčius ir tuo trikdyti vairavimą.

„Esant karštam orui, žmogus yra mažiau susikoncentravęs, praranda budrumą. Karštas oras veikia mus per koncentracijos ir dėmesio praradimą, kitaip tariant, mūsų reakcija į aplinką pasidaro ne tokia staigi, kokios reikia. Tai vyksta ir esant labai šaltam orui. Ta reakcija nutolsta nuo optimalių sąlygų. Jei karštis vargina kurį laiką, tai pasireiškia psichologinei vairuotojo būklei“, – kalba meteorologas. Sulėtėjusi reakcija, esant dideliam karščiui, yra visiems žmonėms būdingas reiškinys, tai pasireiškia ne tik vairuojantiems. „Karščio metu mes tampame mažiau motyvuotais kažką daryti ir sulėtėja tie veiksmai, kartais tampa agresyvesni. Labai įvairiai pasireiškia ši reakcija, taip pat ir vairavimo įgūdžiams “, – prisduria J.Kažys.

REKLAMA

Vasarą geriausias laikas vairuoti

Visiems, kuriems patinka ramiai pasivažinėti po miestą ar užmiestį, vasara yra geriausias laikas, sąlygos šiuo metu yra palankiausios vairavimui.

“Vasarą vienareikšmiškai, orų sąlygos yra labai palankios vairuoti, nebent užsitęsia karšti orai. Kai karšta būna dienos metu tai galima iškęsti, bet svarbu kad naktis būtų gaivi, kad mūsų organizmas spėtų atsistatyti per naktį, pailsėti ir t.t Tuomet tas karštis yra lengviau priimamas. Kai yra ne vien karštos dienos bent ir naktys, o jų skaičius didelis, tuomet pirmosiomis dienomis galima tikėti nežymaus auto įvykių padidėjimo, dėl to, kad nuovargis ir atidumas sumažėja, vėliau vairuotojai prisitaiko“, – kalba ekspertas.

REKLAMA

Baisiausia žiemą

Šaltuoju sezonu labiausiai paveikiami du svarbiausi dalykai leidžiantys vairtojui saugiai būti kelyje, tai matomumas bei sukibimas su kelio danga.

„Didžiausią pavojų kelyje keliantys meteorologiniai reiškiniai yra pūga ir stiprus rūkas, kuris dažniausiai pasirodo šaltuoju metų laiku. Tuomet auto įvykių tikimybė statistiškai padidėja. Jie nebūtinai įvyks, bet tikimybė yra didesnė. Pavojingiausias dalykas yra pirmasis meteorologinis reiškinys tais metais įvykęs tais metais. Po gražių vasaros dienų staiga ateina ruduo, pradeda stipriai lyti, arba atvirkščiai ateina žiema pirmas sniegas iškritęs, pirmas lietus toks stipresnis. Ima veikti tas netikėtumo faktorius.“, – įspėja J.Kažys.

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų