Praėjusią savaitę JAV Kongrese kalbėjęs „Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas jau paaiškino, kad „Facebook“ renka ne tik tuos duomenis, kuriais naudotojai dalijasi savo paskyrose.
„Kai jūs apsilankote kokiame nors tinklalapyje ar naudojatės išmaniąja programėlę, kurie naudojasi mūsų paslaugomis, mes gauname informacijos, net jei jūs esate atsijungęs ar neturite „Facebook“ paskyros, – socialinio tinklo tinklaraštyje parašė produktų valdymo direktorius Davidas Baseris. – Taip yra todėl, kad kitos programėlės ir tinklalapiai nežino, kas naudojasi „Facebook“.
Anot D. Baserio, „daugybė“ tinklalapių ir programėlių naudojasi „Facebook“ paslaugomis, kad platintų savo reklaminį ar kitokį turinį, įskaitant ir per socialinio tinklo „Patinka“ ir „Dalintis“ mygtukus, kai vartotojai naudojasi savo „Facebook“ paskyromis, kad prisijungtų prie kitų tinklalapių ar programėlių.
Tačiau „Facebook“ atstovas pabrėžė, kad tai yra plačiai naudojama praktika ir kad taip pat elgiasi ir „Google“ bei „Twitter“.
„Dauguma tinklalapių ir programėlių siunčia tokią pačią informaciją daugeliui kompanijų kaskart, kai jūs jose apsilankote, – pažymėjo „Facebook“ atstovas. – Egzistuoja trys pagrindiniai būdai, kaip „Facebook“ naudoja informaciją, kurios mes gauname iš kitų tinklalapių ir programėlių: mes teikiame paslaugas šiems tinklalapiams ir programėlėms, didiname „Facebook“ saugumą ir tobuliname savo produktus ir paslaugas. Noriu labai aiškiai pasakyti: mes neparduodame žmonių duomenų. Taškas.“
M. Zuckerbergas anksčiau konstatavo, kad „Facebook“ nesugebėjo apsaugoti žmonių informacijos, kai analitinė bendrovė „Cambridge Analytica“ surinko duomenų apie 87 mln. „Facebook“ vartotojų, kad panaudotų juos per 2016 metų JAV prezidento rinkimus.