Garsus JAV verslo strategas ir knygų apie vadovavimo meną autorius Geraldas A. Michaelsonas (Geraldas A. Maikelsonas) mokys "karo meno" ir Lietuvos įmonių vadovų elitą.
Jis ketvirtadienį (06.26) Vilniaus Rotušėje daugiau nei 250 Lietuvos įmonių vadovų ir savininkų pristatys vieną populiariausių savo knygų "Sun Tzu "Karo menas" vadovams" (Sun Tzu The Art of War for Managers) ir joje išdėstytų 50 strateginių taisyklių.
Garsus amerikietis pranešimu ir diskusija Vilniaus Rotušėje pradės Verslo klubų jubiliejinius 5 metų veiklos renginius.
G. A. Michaelsonas yra parašęs knygas "Kaip laimėti prekybos karą: praktinis vadovas", "Tiltų į klientus tiesimas", "50 būdų pardavimo sandoriui sudaryti (ir išlaikyti klientą visam gyvenimui)" bei kitas.
Naudodamas strategines koncepcijas, G. A. Michaelsonas dukart padidino pardavimus, dirbdamas "Magnavos Phillips" buitinės elektronikos korporacijos regiono vadovu bei apygardos vadovu, o vėliau ir viceprezidentu. Jis dirbo Amerikos rinkodaros asociacijos nacionalinėje vadovybėje direktorių valdybos ir strateginio planavimo komiteto viceprezidentu, taip pat buvo "LaCrosse Footwear" kompanijos direktoriumi ir Kembridže (Masačūsetso valstija) įsikūrusios firmos "Abt Associates" patarėju rinkodaros klausimais.
Kaip konsultantas valdymo klausimais G. A. Michaelsonas keliavo po Aziją ir Šiaurės bei Pietų Ameriką. Išgarsėjęs kaip pranešėjas tarptautiniame simpoziume apie Sun Tzu veikalą "Karo menas", vykusiame Pekine, jis vienoje Kinijos vyriausybės žinyboje ėmė vadovauti valdymo seminarams, panaudodamas Sun Tzu strategines koncepcijas.
Be to, jo straipsniai reguliariai pasirodydavo JAV žurnaluose "Across the Board", "Boardroom Reports", "Executive Edge", "Sales and Marketing Management" ir kituose bei Azijoje leidžiamame žurnale "World Executive's Digest and Traveler". Jis veda savaitinį skyrelį "Scripps Howard" diversifikuoto žiniasklaidos koncerno laikraščiuose.
Visame pasaulyje autorius dalyvauja pasitarimuose ir seminaruose verslo strategijos, rinkodaros ir pardavimų klausimais. Šiuo metu G. A. Michaelsonas gyvena Noksvilyje, Tenesio valstijoje.
Prabėgo jau daugiau kaip du tūkstantmečiai, kai Sun Tzu parašė "Karo meną". Nors gyvenimo tempai vis spartėjo, Sun Tzu strategijos taisyklių išmintis nepasikeitė. Amerikiečio knygos tikslas - paprastas ir nesenstančias Sun Tzu strategijas padaryti naudingas vadovams dabar.
"Karo menas" yra Rytų strategijos pagrindas. Sun Tzu svarbiausias teiginys, jog galima išvengti kovos, prieš mūšį suplanavus tinkamą strategiją. Veikale yra paslapčių verslo ir asmeninei sėkmei. Nuolatinis Sun Tzu nagrinėjimas ir analizavimas duoda naujų įžvalgų pergalingoms koncepcijoms atskleisti.
Sun Tzu strategijų naudojimas versle - ne naujiena. Daugiau kaip šimto "Karo meno" vertimų į japonų kalbą rodo, kad šią knygą kaip strateginio mąstymo šaltinį naudojo daug japonų vadovų. Vertimų į anglų kalbą yra nedaug, bet jie cirkuliuoja visame verslo pasaulyje.
Yra įrodymų, kad "Karo menas" turėjo didelės įtakos šiuolaikinių verslo vadovų mąstysenai. Harvardo universiteto profesorius Michaelis Porteris citavo Sun Tzu skaitydamas Nacionalinės futbolo lygos savininkams paskaitą, kaip jie galėtų įveikti dabar jau nebeegzistuojančią Jungtinių Valstijų futbolo lygą. Rizikuojantis verslininkas Asheris Edelmanas "Karo meną" įtraukė į privalomų perskaityti knygų sąrašą tiems, kurie norėjo klausyti jo kursą apie verslininkystę Kolumbijos universitete. Daug "Karo meno" egzempliorių užsisakė verslo organizacijos, profsąjungos, teisėsaugos įstaigos.
"Karo menas" yra ne tik strategijos, bet ir paprastumo klasika. Sun Tzu laikais karo mene nieko ypač sudėtingo nebuvo, dėl to pamokas nesunku perkelti į verslo strategiją. Pagrindiniai jos principai tinka visiems vadovams, visais laikais ir visose situacijose. Keičiasi tik taktikos - jos prisitaiko prie laiko.
Strategiją geriausia apibūdinti kaip "darymą tai, ko reikia", o taktiką - "darymą taip, kaip reikia".
Amerikiečio knyga nėra svarbiausių strategijų sąrašas, ji labiau stengiasi padėti įsisąmoninti, kad strategija yra mąstymo procesas. Kadangi knygos turinys išplaukia iš Sun Tzu filosofijos, nereikėtų jos laikyti tobulu šiuolaikiniu strategijos vadovėliu. Knygos vertingumą sudaro jos gebėjimas supaprastinti strateginio mąstymo sudėtingumą. Jei rimtai norima perimti Sun Tzu strateginę išmintį, senųjų žodžių šiuolaikinio vertimo nereikėtų suprasti vien paraidžiui.
ELTA