Pasak kelių policijos, kiekvieną mėnesį senolių sukeltų įvykių, kuriuose nukenčia žmonės, skaičiuojama apie 80, o žuvusių per metus 70.
„Vertinant statistinius duomenis, daroma išvada, kad mūsų senjorai pakankamai problematiška eismo įvykių dalyvių kategorija, kadangi jų sukelti įvykiai tarp visų įvykių sudaro maždaug 30 procentų“, - sako Kelių policijos atstovas Dainius Šalomskas.
Pasak medikų, daugelis senjorų kuo puikiausiai orientuojasi kelyje, tačiau senatvė anksčiau ar vėliau paveja ir juos. Gydytoja Raimonda Kungytė išskiria pagrindinę pensinio amžiaus vairuotojų bėdą – sulėtėjusi reakcija, o būtent ji ir lemia dažnai tragiškai pasibaigiančias avarijas.
Vairavimo instruktoriai pabrėžia ir kitą problemą – nenorą domėtis kelių eismo taisyklių naujovėmis. Juk daugelis pensininkų vairuoti mokėsi dar sovietų laikais, kuomet ir taisyklės, ir patys keliai buvo visai kitokie.
Tiesa, amžiaus limito vairuotojams nei policija, nei Susisiekimo ministerija svarstyti nenori. Draudimo vairuoti sulaukus tam tikro amžiaus nėra nė vienoje Europos Sąjungos valstybėje. Kontroliuoti, kad prie vairo sėstų sveikas žmogus, esą turi medikai.
Deja, pas medikus tikrintis sveikatos ateina vos vienas kitas senjoras. Pensininkai laukia paskutinės minutės prieš pats baigiantis galioti pažymėjimui. Galų gale apsilankę ir išgirdę verdiktą, jog vairuoti nebegalės – piktinasi.
Plačiau apie tai – TV3 reportaže.