„Prieš metus kreipėmės į teismą tik būdami visiškai įsitikinę, kad ankstesnės kadencijos savivaldybės administracija, po konkurso pakeisdama esmines sąlygas vienintelio jo dalyvio-laimėtojo naudai, pažeidė Lietuvos įstatymus. Pasitikime Lietuvos Aukščiausiojo Teismo teisingumu ir sąžiningumu, todėl tokio sprendimo tikėjomės, juo užtikrinta įstatymų viršenybė“, – sakė „JCDecaux Lietuva“ generalinė direktorė Žaneta Fomova.
Konkursą suprojektuoti, įrengti, naudoti ir prižiūrėti 339 viešojo transporto stotelių stogines Kaune savivaldybė paskelbė dar 2013 metais. Su konkurso sąlygomis susipažinusi didžiausia Lietuvoje ir pasaulyje lauko reklamos bendrovė „JCDecaux“ įvertino, kad numatyti reikalavimai neužtikrina projekto gyvybingumo. Apie tai bendrovė įspėjo Kauno miesto savivaldybę, kartu nurodydama, jog savivaldybei skaidriai pakeitus koncesijos parametrus bendrovė dalyvautų konkurse ir pateiktų pasiūlymą. Savivaldybė į pasiūlymus neatsižvelgė, pratęsė konkurso terminą, o jame dalyvavo ir laimėjo vienintelė bendrovė „Reklamos arka“, iki tol neturėjusi tokios apimties projektų patirties ir įsteigta jau pratęsus konkurso terminą.
Ginčas byloje kilo dėl to, kad konkursui pasibaigus miesto savivaldybė su laimėtoja peržiūrėjo būsimą sutartį ir pakeitė esmines joje numatytas finansines sąlygas, suteikė papildomas lengvatas. Savivaldybė įsipareigojo atleisti „Reklamos arką“ nuo vietinės rinkliavos už išorinę reklamą (specialistų vertinimu, maždaug 86-116 tūkst. eurų per metus), subsidijuoti ją, jei patirtų nuostolių, ir sumažinti kitų bendrovių galimybes reklamuotis Kauno mieste, uždrausdama reklamą 50 m. atstumu nuo naujųjų stotelių. Tokią sutartį buvo numatoma pasirašyti 20-čiai metų.
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas savo sprendime išaiškino, kad šiais veiksmais buvo pažeisti Lietuvos įstatymai: atliekant koncesijos procedūras derybų metu negalima iš esmės pakeisti konkurso sąlygose keltų techninių reikalavimų, prisiimamų finansinių įsipareigojimų naštos, ekonominių interesų pusiausvyros ir pan. Teismas palaikė „JCDecaux Lietuva“ poziciją, kad Kauno miesto savivaldybės administracija, derybų metu besąlygiškai atleidusi „Reklamos arka“ nuo vietinės rinkliavos už reklamos įrengimą, prailginusi konkurso sąlygose nustatytus stoginių remonto terminus ir sumažinusi konkurso sąlygose nurodytą sutarties įvykdymo užtikrinimo dydį, atliko draudžiamus esminius pradinių konkurso sąlygų pakeitimus. Teigiama, kad jeigu tokie pakeitimai būtų iš karto nustatyti konkurso sąlygose, konkurse būtų galėję dalyvauti kiti tiekėjai, kurie dėl pradinių tiekėjams nepalankių sąlygų jame nedalyvavo. Tame tarpe būtų galėjusi dalyvauti ir „JCDecaux Lietuva“.
Be to, Lietuvos Aukščiausiasis Teismas pripažino, kad savivaldybės administracija pažeidė ir Konkurencijos įstatymo reikalavimą dėl sąžiningos konkurencijos užtikrinimo, derybų metu sutikusi neišduoti kitoms įmonėms leidimų įrengti komercinius reklamos įrenginius 50 metrų atstumu nuo viešojo transporto stoginių. Tokia apsauga nuo konkurencijos taip pat nebuvo numatyta pradinėse konkurso sąlygose.
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas paliko galioti pirmosios instancijos teismo sprendimą, kuriuo buvo panaikinti visi derybų rezultatus su „Reklamos arka“ įforminantys savivaldybės administracijos ir tarybos sprendimai ir panaikinta su „Reklamos arka“ sudaryta koncesijos sutartis.