Lietuvos valdžiai dar neapsisprendus, ar statyti Klaipėdos uoste suskystintų dujų terminalą, kaip alternatyvą vien iš rusų milžinės „Gazprom“ gaunamoms dujoms, šiuo projektu jau pradėjo domėtis Nyderlandų bendrovė „Gasunie“, tokį terminalą šiuo metu statanti savo šalies uoste Roterdame.
Lietuvos valdžia šiuo metu dar tik svarsto, ar Klaipėdos uoste statyti suskystintų dujų terminalą, kad ateityje mūsų šalis nebebūtų priklausoma nuo vienintelio dujų tiekėjo, Rusijos „Gazprom“. Verslininkų teigimu, terminalas leistų į Lietuvą atsigabenti pigesnių dujų, kad ir iš jų perteklių šiuo metu turinčių Kataro ar Omano.
„Dujų pasiūla šiuo metu yra didelė ir Arabų šalyse jos yra suslegiamos, atšaldomos iki didelės minusinės termeperatūros, transportuojamos laivais. Atsiradus transportavimo rūšiai, dujų kainos pasidarė labai lanksčios ir konkurencingos, jomis galima diskutuoti, prekiauti labai greitai, pamainyti dujų tiekėją, vartotojus, tuo tarpu mūsų situacija neleidžia to daryti“, – sako Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Gediminas Rainys.
Nors Vyriausybė dar neapsisprendė, ar naujos dujų gabenimo galimybės naudingos Lietuvai, apie galimą projektą išgirdusi Nyderlandų valstybinė kompanija „Gasunie“, statanti suskystintų dujų terminalą Roterdamo uoste, pasiprašė susitikimo su Lietuvos Premjeru.
„Turime per dvejus metus pabaigti terminalą Roterdame. Jūs dabar irgi idėjos studijų stadijoje. Taigi yra šiek tiek laiko. Kai jūsų Vyriausybė apsispręs dėl projekto, mums bus įdomu pasvarstyti, ar mes galime dalyvauti“, – sakė Marcelis Krameris, „Gasunie“ valdybos pirmininkas.
Pasak Premjero, Vyriausybė yra pasirengusi iki metų vidurio priimti esminius sprendimus dėl dujotiekio pertvarkymo.
Beje, „Gasunie“ yra „Gazprom“ partnerė Lietuvą aplenksiančio dujotiekio „Nordstream“ statyboje ir valdo 9 proc. šio koncorciumo akcijų.
Kristina Jackūnaitė
LTV „Panorama“