• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gaisras! Kur skambinti ir ką sakyti?

5 svarbiausi patarimai

Pamatėte liepsnose skendintį pastatą ar pats esate degančiame name? Kaip turėtumėte elgtis, paskambinę bendruoju pagalbos numeriu 112 ir kokią informaciją turėtumėte pateikti operatoriui?

Pamatėte liepsnose skendintį pastatą ar pats esate degančiame name? Kaip turėtumėte elgtis, paskambinę bendruoju pagalbos numeriu 112 ir kokią informaciją turėtumėte pateikti operatoriui?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasitraukite į saugią vietą!

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) pataria pastebėjus gaisrą pastate, kuriame Jūs esate, ar pamačius gaisrą kitame pastate, pirmiausia, pasirinkti ar pasitraukti į saugią vietą, iš kurios galėtumėte iškviesti pagalbą numeriu 112.

REKLAMA

„Pirmiausia, žmogus, matydamas gaisrą arba būdamas tose patalpose, kur yra kilęs gaisras, turi pasirūpinti savo saugumu, kad jam, skambinimo metu, negrėstų pavojai jo gyvybei ar sveikatai. Tada reikėtų skambinti pagalbos numeriu 112“, – pataria Bendrojo pagalbos centro (BPC) Vilniaus skyriaus viršininkas Liutauras Šinkūnas.

REKLAMA
REKLAMA

1. Praneškite, kas vyksta.

PAGD specialistai pabrėžia, jog, jei galite, numeriu 112 skambinkite ir su atsiliepusiu operatoriumi kalbėkite pats. Telefono aparato klaviatūroje reikia surinkti tik tris skaitmenis – 112. Jokių šalies, miestų, rajonų ar kitokių kodų prieš numerį 112 rinkti nereikia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Skambindami numeriu 112, sulaukite, kol operatorius atsakys į Jūsų skambutį. Būkite kantrus. Jei po kelių kvietimo signalų nesulaukiate atsiliepiant operatoriaus, jokiu būdu nenutraukite skambučio ir neskambinkite iš naujo dar kartą. Kiekvienas Jūsų pakartotas skambutis bus laikomas nauju ir bus nukeltas į skambučių eilės pabaigą, todėl prisiskambinimo laikas gali pailgėti.

REKLAMA

BPC operatoriui atsiliepus į Jūsų skambutį, trumpai pasakykite, kas įvyko, tai yra praneškite apie kilusį gaisrą, apie matomą gaisrą, liepsnas, apie tai, koks objektas užsidegė.

2. Nurodykite adresą ar vietą, kur kilo gaisras.

Kaip pataria PAGD ir BPC specialistai, iš karto paskambinus numeriu 112 ir pranešus apie kilusį gaisrą, operatoriui reikia kuo tiksliau nurodyti adresą ar vietą, kur kilo gaisras.

REKLAMA

„Paskambinus, reikėtų akcentuoti adresą ir kas vyksta. Užtektų pasakyti, kad kilo gaisras konkrečiu adresu. Pirmų šių dviejų pasakymų užtektų, kad būtų šita informacija atiduoti žmonėms, kurie valdo priešgaisrines gelbėjimo pajėgas ir galėtų išsiųsti pirmas 2-3 autocisternas į tą įvykį“, – aiškino BPC Vilniaus skyriaus vadovas L. Šinkūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip teigė BPC specialistas, jei žmogus dėl streso ar susijaudinimo negali tiksliai nurodyti adreso ar vietos, kur kilo gaisras, orientuotis situacijoje gali padėti aplinkos detalės.

„Jei žmogus visiškai nežino adreso, tai vis tiek klausinėjama, bandoma nustatyti įvykio vietą. Bandoma žmogų nuraminti, galbūt yra žmonės šalia, kurie galėtų pasakyti, kokia tai yra vieta. Jeigu žmogus nežino vietos, adreso, tai galbūt kažką mato pro langus, aplink, aplinkos detales, tai jos gali padėti orientuotis ugniagesiams“, – aiškino L. Šinkūnas.

REKLAMA

3. Nesutrikite, atsakinėkite į operatoriaus klausimus ir vykdykite jo nurodymus.

Specialistai atkreipia dėmesį, kad pranešus apie kilusį gaisrą telefonu 112, reikia pasistengti nesutrikti, nusiraminti ir atsakinėti į BPC operatoriaus užduodamus klausimus.

REKLAMA

„Žmogui jokiais būdais nereikėtų padėti ragelio ir toliau atsakyti į visus užduodamus klausimus, kurių gali būti 5-6, priklausomai nuo situacijos, nuo to, koks tai pastatas, jei tai visuomeninės patalpos, tada tų klausimų gali būti daugiau apie žmones, apie uždūminimus ir kitus dalykus“, – akcentuoja L. Šinkūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

4. Nepadėkite ragelio, praneškite apie pasikeitusią situaciją.

Pranešę apie kilusį gaisrą, įvykdę BPC operatoriaus nurodymus, nepadėkite ragelio, kol operatorius nepasakys, kad pokalbį galima baigti. Kaip pataria specialistai, nelaimės vietoje pasikeitus situacijai (nesvarbu, ar pagerėja ar pablogėja, pavyzdžiui, plečiasi liepsnos, apima kitus pastatus ar liepsnos ima mažėti) apie tai reikia pranešti tuo pačiu pagalbos numeriu 112.

REKLAMA

5. Pateikite papildomą informaciją, kad ugniagesiai gelbėtojai iki įvykio vietos galėtų atvykti kuo skubiau.

PAGD ir BPC atstovai pabrėžia, kad iš karto paskambinus pagalbos numeriu 112 ir pranešus apie kilusį gaisrą, operatorius gali paprašyti nurodyti papildomas įvykio vietos detales, kad ugniagesiai galėtų lengviau ją rasti, tačiau, jei tai nebuvo padaryta pokalbio metu, BPC operatoriui su Jumis gali prireikti susisiekti vėliau, taigi pasistenkite neužimti savo telefono linijos, iš kurios skambinote, jei tai nėra būtina.

„Gali būti, kad Jums bus skambinama dar kartą. Dažniausiai tai gali daryti pajėgų valdytojai, kurie išsiuntė pajėgas, ir nori dar pasitikslinti informaciją. Tai būna ypatingai tais atvejais, kai nėra aiškus privažiavimas prie vietos, kur vyksta gaisras, tarkime, koks kaimas, vienkiemis. Jeigu žmogus nepanikuoja, tai jis gali padėti, pasitikti ugniagesius“, – komentavo BPC Vilniaus skyriaus viršininkas L. Šinkūnas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų