Fotografas Stephenas Eastwood'as regis išssiaiškino šį reiškinį, teigdamas kad skirtumas tarp gražios kokybiškos nuotraukos ir primenančios siaubo filmą, kurią nieko nelaukę pašaliname iš fotoaparato atminties, glūdi objektyvo lęšyje.
Kad pagrįstų savo nuomonę, fotografas padarė begalę to paties modelio veido nuotraukų (esant tam pačiam apšvietimui) nuolat keisdamas objektyvo lęšį. Skirtumas slypi tame, kad kiekvienas lęšis skirtingai iškraipo natūralų vaizdą ir vietoje trimačio vaizdo nuotraukoje perteikia dvimatį.
Priklausomai nuo lęšiuko ilgio, atvaizdas fotografijoses skirtingai deformuojamas. Ponas Eastwoodas naudojo įvairaus dydžio ir pločio objektyvų lęšius (nuo 19mm iki 350mm), kad vizualiai pademonstruotų kaip keičiasi modelio veidas.
Vaizdas priklauso nuo objektyvo (nuotr. Gamintojo)
Kuo trumpesnis objektyvo židinio nuotolis, tuo platesnį vaizdą galite užfiksuoti nuotraukoje. Štai kodėl 15mm lęšiai dramatiškai iškraipo objektus. Fotografo eksperimentas taip pat parodė, kad iškraipymas ne ką mažiau priklauso nuo centrinio diapazono.
Tokie nukrypimai gali, vienu atveju, padaryti veidą gražų, kitu - ganėtinai bjaurų. Tuo tarpu kai žmogaus smegenys linkusios priimti fotografiją tiesiogiai, vienose nuotraukose atrodome geriau, kitose prasčiau.
Didelio diapazono lęšis, tarkim 350mm, gali priploti ar praplatinti atitinkamus fotografuojamo veido objektus. Ponas Eastwoodas sako, kad kai kada gali atrodyti, jog ausys eina labiau į galą, o nosis atrodo kur kas didesnė, nei yra iš tiesų. Ekspertai tikina, kad 135mm skersmens lęšiukai pateikia realiausius rezultatus. Bet net ir čia egzistuoja tikimybė, kad koks nors elementas nebus perteiktas visiškai tiksliai.
Dabar bent jau galėsite pasiteisinti draugams, kodėl šventinėse nuotraukose atrodote prastai.
Vaizdas priklauso nuo objektyvo (nuotr. Gamintojo)