Garsiojoje Niurburgringo (Vokietija) trasoje, kur vyksta „Formulės-1“ varžybos, pirmą kartą prestižinėse varžybose dalyvavo ir Klaipėdos atstovas.
Tiesa, lenktyniaujama buvo ne F1 bolidais, o didžiaisiais keleiviniais autobusais. Varžybų „SETRA Grand Prix“ organizatoriai – koncernas „Evobus“ – Lietuvai skyrė tik vieną vietą. Iš gausaus būrio šalies vairuotojų profesionalų į šį tarptautinį renginį buvo deleguotas daugkartinis „Linavos“ rengiamų varžybų prizininkas, Klaipėdos autobusų parko vairuotojas Juozas Petravičius.
Pasak parko administracijos, J. Petravičius – vienas profesionaliausių autobusų vairuotojų šalyje, septynis kartus laimėjo „Linavos“ rengiamas Lietuvos vairuotojų varžytuves, todėl į pasaulinio lygio varžybas buvo deleguotas be jokių dvejonių.
Autobusu – ant ledo
Aštuntą kartą Niurburgringe rengiamoje vairavimo meistrų šventėje šiemet dalyvavo 120 vairuotojų profesionalų iš Europos ir JAV. Baltijos šalims „SETRA Grand Prix“ varžybose atstovavo ir du vairuotojai iš Latvijos.
Kiekvienai užduočiai atlikti buvo parengti naujausi SETRA autobusai. Tokių, pasak J. Petravičiaus, Lietuvoje dar neteko matyti.
„Automatinės greičių dėžės, gausybė elektronikos viduje ir daugybė kitų autobuso technikos naujovių – daugelio dalykų nebuvau matęs. Autobusus reikėjo ne tik akimirksniu „prisijaukinti“, bet ir jais atlikti anksčiau nebandytus manevrus“, – pasakojo klaipėdietis.
Kiekvienas dalyvis turėjo įveikti 5 praktines užduotis. Viena iš jų – ekonomiškiausias vairavimas. Ją vykdant reikėjo važiuoti manevruojant vidutiniu 60 km/h greičiu ir sunaudoti kiek įmanoma mažiau degalų. Beje, autobusai buvo su realiu svoriu – keleivių vietas autobuse užėmė smėlio pripilti maišai.
Vairavimo meistriškumo trasa buvo paruošta imituojant ekstremalias situacijas, sudarant vairuotojams galimybes pademonstruoti sugebėjimus ant šlapių, slidžių, nestabilių dangų. Pavyzdžiui, mažiausio apsisukimo spindulio rungtis, greitas nusileidimas nuo kalno ir posūkis ant vandeniu užlietos trasos arba manevravimas dideliu greičiu ant šlapios ir itin slidžios dangos - ledo imitacijos.
„Visą gyvenimą vairuoju, bet tokių situacijų realybėje dar neteko patirti“, – prisipažino klaipėdietis.
Treniruočių nebuvo
Figūrinio važiavimo metu dalyviai privalėjo įveikti 8 įvairaus sudėtingumo figūras. J. Petravičius sakė, kad ši užduotis jam buvo sudėtingiausia. Situaciją sunkino ir tai, kad autobusas buvo su neįprasta automatine transmisija.
Paprasčiausia iš visų užduočių Juozui buvo grandinės uždėjimas ant rato – su tokiais įtaisais autobusai turi važiuoti žiemą kalnuotose vietovėse.
Suskaičiavus visų rungčių taškus, klaipėdietis iš 120 dalyvių liko per vidurį, tačiau neslepia, jog tokiu rezultatu yra patenkintas.
„Net prieš Lietuvoje vykstančias „Linavos“ vairuotojų meistriškumo varžybas specialiai treniruojamės, o vykdamas į Vokietiją visiškai nežinojau, kokios rungtys laukia, tad ir pasiruošti neturėjau galimybių. Teko įsėdus į gyvenime dar nematytą autobusą akimirksniu susigaudyti ir atlikti užduotis, kokių per 35 vairavimo metus neteko daryti. Tokio lygio varžybos – nepaprastai įdomi pažintis su ateities technika ir pamoka vairuojant ekstremaliomis sąlygomis“, – sakė J. Petravičius.
Martynas Mažrimas
J. Petravičius buvo vienintelis lietuvis, mūsų šaliai atstovavęs prestižinėse autobusų vairuotojų varžybose.
NIURBURGRINGO trasoje buvo lenktyniaujama ne F1 bolidais, o didžiaisiais keleiviniais autobusais.
NIURBURGRINGO trasoje buvo lenktyniaujama ne F1 bolidais, o didžiaisiais keleiviniais autobusais.