• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Žinomas britų žurnalistas Joe Sawardas analizuoja įvykius, kurie įvyko „Formulės-1 padangėje per pastarąsias kelias savaites ir padarė savo išvadas, ties kuriomis tenka visiems susimąstyti, rašo F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA

J. Sawardas: „Nemanau, kad iš testų Jereze rezultatų galima daryti kokias nors gilesnes išvadas, gal išskyrus tik faktą, jog „Mercedes“ komanda ir toliau užtikrintai pirmauja. Aš neskubėčiau daryti jokių išvadų dėl pademonstruoto „Sauber“ bei „Ferrari“ bolidų greičio. Ir jei raudonieji bolidai sezono pradžioje važiuos pakankamai greitai, tai galbūt FIA inspektoriams reikės juos įdėmiai ištyrinėti, ar nenaudojama nieko draudžiamo, kadangi pažanga per „Formulės-1“ lenktynes nėra joks kosminis mokslas, viską čia galima aiškiai paaiškinti. O „Didžiojo šuolio“ teorija numirė kartu su pirmininku Mao Kinijoje.

REKLAMA

Mano nuomone, pati įdomiausia pastarųjų savaičių naujiena nesulaukė reikiamo dėmesio. Kalba eina apie „Marussia/Manor“ bandymą atgaivinti „britų autosporto etiką bei žinomą prekinį ženklą“. Turimas galvoje „Manor“ prekinis ženklas, ar už šios formuluotės slepiasi dar kas nors? Aš netikrinau, bet gal kalba ėjo apie kur kas geriau „Formulėje-1“ žinomus prekinius ženklus ir vardus, tokius kaip „Brabham“, „Cooper“, „March“ ar „Vanwall“? Jei jau pavyko atgaivinti „Lotus“, tai kodėl ir su kitais vardais nepasielgus lygiai taip pat. Tokio elgesio formulę galima patvirtinti tuo, jog senas ir garsus vardas leidžia atidaryti reikiamas duris, ko negalima padaryti su nauju vardu.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu „Formulės-1“ Strateginės grupės kursas ir naujos perspektyvos idėjos yra paremtos ne rinkodariniais tyrinėjimais, bet tuo, kad nemažai kam joje nepatinka dabartiniai F-1 varikliai. Mano galva, eilinių reformų idėja yra beprotiška, nes ji iššauktų dar vieną nekontroliuojamą išlaidų didinimą. Kiek suprantu, nepasitenkinimą labiausiai reiškia tie, kam nesiseka pasiekti pergalių lenktynėse, nes tai ir paaiškina būtinų reformų faktą. Niekaip nesuprantu, kodėl su tokiu dideliu užsispyrimu yra bandoma jau 2016 metais padidinti variklio galią iki 1000 AG. Tai lygiai tas pats, kas užauginti dramblį arbatiniame puodelyje. Žinoma, jei fokusas pavyks, tai gali sudaryti trumpalaikį įspūdį, bet ilgalaikio efekto nesukels. Kažkoks fokusininkas iš to gerai uždirbs, bet vieną dieną, kai jis pamirš dramblį užrakinti narve, žvėris pats jį sutryps.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Formulės-1“ ateitis turi būti paremta kažkuo svarbiu bei naudingu, o ne žengti žingsnį atgal prie senų technologijų. Taip, publika reikalauja gražaus reginio, bet ją linksminti vien tik kurtinančiu F-1 variklio garsu nėra labai protinga idėja. Šiandien yra naudojamos pakankamai modernios ir pažangios jėgos agregatų technologijos ir jei to populiarinimą atlikti teisingai (o apie tai pagalvoti būtina), tai žmonės supras, kad šiuolaikinės jėgainės, turinčios 800 AG, yra labai „kietos“.

REKLAMA

Niekam dabar jau nereikia itin rajų variklių ir mašinų, kurios skleidžia beprotišką garsą, nebent vaikinams su nepilnavertiškumo kompleksu, kuriems atrodo, jog merginai suvilioti pakanka nusipirkti „Ferrrari“. „Formulėje-1“ privalo būti demonstruojamos išties pažangios techninės idėjos, o ne žaidžiama garso efektų ir milžiniškų degalų sąnaudų sąskaita.

REKLAMA

Bet realiems „Formulės-1“ savininkams svarbu yra ne tai, juos tedomina tik dideli pinigai, kuriuos duoda čempionatas, todėl situacija keisis tik į blogąją pusę, kadangi šis sportas jau netrukus gali pavirsti tik brangiai mokamu renginiu ir netrukus bus rodomas tik per mokamus TV kanalus. O tai dar labiau sumažins F-1 auditoriją, dėl to pradings dauguma svarbių rėmėjų, o tai smarkiai paveiks komandų biudžetus. Kam tai yra daroma? Tam, kad komandos būtų sukalbamesnės, kai 2020 metais reikės derėtis dėl naujos komercinės sutarties. Kuo silpnesnės bus komandos, tuo daugiau galės išsiderėti tie, kurie šiandien valdo F-1 ekonomiką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Formulę-1“ iš esmės turėtų ginti FIA, bet federacija pardavė savo teises kištis į F-1 ekonominius procesus, o tai reiškia, jog Jeanui Todtui yra paskirta nepavydėtina vieta automobilių sporto istorijoje. Gali būti, jog kada nors F-1 reikalus sureguliuos Europos Sąjungos Komisija, bet tai jau neturės jokios reikšmės. Belieka tikėtis tik to, jog F-1 pasaulio čempionato dalyvių skaičius sumažės iki kritinio, gal tada „Formulės-1“ savininkai sumažins savo apetitus...

REKLAMA

Dar vienas svarbus momentas: atrodo, kad FIA ir FOM visai pamiršo, kad pasaulis keičiasi ir jau netrukus televizija nebebus svarbiausiu jų pajamų šaltiniu. Pasaulyje vis mažiau sporto varžybas žmonės žiūri per TV ir vis daugiau naudojasi internetu. Todėl F-1 irgi reikia naujo verslo modelio. Gali būti, kad B. Ecclestone planuose iki 2020 metų tai yra numatyta, bet nereikia pamiršti, kad tuomet šiam ponui jau bus 90 metų..., lyg ir pats laikas būtų paieškoti jam pamainos.

REKLAMA

Sklinda kalbos, kad šiemet gali neįvykti Vokietijos GP etapas. Asmeniškai aš tuo netikiu. „Formulei-1“ labai reikia vokiškojo etapo, todėl ir kalba dabar eina tik apie tai, kas už jį su mokės pinigus Bernie. Kompromisas tikrai bus surastas, bet gal geriau būtų, jei F-1 pasaulio čempionato savininkai dirbtų išvien su trasų šeimininkais ir kartu ieškotų išeičių iš sunkių situacijų, o ne gręžtų paskutinius grašius? Juk šis sportas nėra vien paprastas verslas, jis priklauso viso pasaulio žiūrovams, o ne saujelei buhalterių, kuriems, apart pelno, niekas nerūpi.

Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų