Buvęs „Ferrari“ komandos vyriausiasis konstruktorius Mauro Forghieri, sukūręs ne vieną puikų „Formulės-1“ interviu „DiariodelWeb“, papasakojo apie dabartinę situaciją italų komandoje, rašo F-1.lt.
– Neseniai pasibaigė ilga „Ferrari“ prezidento L. di Montezemolo epocha. Koks jo pagrindinis nuopelnas būnant šiame poste?
– Jis sugebėjo „Ferrari“ sugrąžinti į viršūnę, iki to lygio, koks būdavo anksčiau. Visų pirma, tai įvyko Michaelio Schumacherio dėka – itin retam profesionalui. Kai jis suprato, kad reikia kitokio požiūrio į darbą nei tai buvo „Benetton“ komandoje, kurioje M. Schumacheris iškovojo du čempiono titulus, L. Montezemolo į komandą atvedė tokius žmones kaip Rory Byrne, Jeaną Todtą bei didįjį organizatorių – Rossą Brawną.
– Ar paskutinių metų „Ferrari“ problemos susijusios su tuo, jog komandoje nebuvo naujojo Schumacherio?
– Aš pasakyčiau, kad taip. Kai bolidas tris ar keturis sezonus turi tas pačias problemas, tai reiškia, kad komanda ne progresuoja, o dėl to visų pirma yra kaltas pilotas. Pavyzdžiui, Fernando Alonso yra labai puikus lenktynininkas, bet labai blogas testuotojas. Kiekvienas metais, gavęs naują mašiną, sezono pradžioje jis sako, kokia puiki mašina yra, ją vadina vos ne idealia, o po kelių mėnesių pradeda kritikuoti. Visaverčiu čempionu gali vadintis tik tas pilotas, kuris paskui save veda visą komandą.
– O ar Sebastianas Vettelis turi tokias savybes?
– Aš tikiuosi, kad turi. Jis jau yra lenktyniavęs už Italijos komandą („Toro Rosso“), žino italų privalumus bei trūkumus – jokių komunikacijos problemų jam neturėtų iškilti. Kita vertus, neįmanoma iškovoti keturių pasaulio čempiono titulų jei tu nejausi bolido subtilybių. Mes galime turėti pačius moderniausius superkompiuterius bei stimuliatorius, bet tik lenktynininko įvertinimas trasoje turi svarbiausią reikšmę.
– Ką jūs galite patarti naujajam „Ferrari“ komandos vadovui Maurizio Arrivabene?
– Aš pažįstu jį dar nuo tų laikų, kai jos jaunystėje dirbo tabako kompanijoje Šveicarijoje. Jis puikiai žino ir supranta kaip yra surėdytas „Formulės-1“ pasaulis – tiek iš žmogiškosios, tiek ir iš finansinės pusės, o tai labai palengvins Sergio Marchionne („Ferrari“ prezidento) darbą. Jis žino, kaip reikia valdyti komandą. Kol kas yra labai anksti vertinti naujosios vadovybės potencialą, o jie patys supranta, jog dirbti reikia dar daugiau.
– Ar šiais metais „Mercedes“ vėl bus nepralenkiamu favoritu?
– Taip, bent jau sezono pradžioje jų niekas nepavys. Kita vertus, nemanau, kad jie sezono pradžioje iki galo atskleis vis savo potencialą, tačiau visi varžovai neturės stebuklingos lazdelės, kuri galėtų perlaužti esamą situaciją. Ypač turint galvoje, jog testai yra apriboti. Mano laikais testus mes atlikdavome vos ne kiekvieną dieną.
– Ką jūs manote apie šiuolaikinės „Formulės-1“ Techninį reglamentą?
– Aš sutinku su FIA noru pereiti prie perspektyvių hibridinių technologijų. Bet jų norai riboti aerodinamikos reikšmę yra nenuoseklūs, kadangi pilotų meistriškumas (o tai labai svarbu varžyboms) turi būti įdomus ir matomas sirgaliams, ypač jei bolidai yra kur kas stabilesni posūkiuose. Labai gaila, kad šiandien technines taisykles daugiau rašo ne pati FIA, o komandų technikos direktoriai, o jie, būdami suinteresuoti, nori kuo mažiau keisti, kitaip jiems bus labai labai daug darbo. Kas man iš tiesų labai nepatinka, tai sistemos, padedančios varžovo lenkimui, tokios kaip DRS. Dažnai mes girdime komentarus „kaip gražu, įvyko 18 lenkimų“, tačiau tai yra perdėm dirbtina. Be to, jei priekyje važiuojantis pilotas konkurento nepraleidžia, jis rizikuoja būti nubaustas ir gali gauti didelę baudą.
Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.