„E-Tourneo Courier“ yra penkiavietis daugiafunkcis automobilis, pasižymintis SUV modeliams būdingu dizainu. Kompaktiška miestams draugiška transporto priemonė išsiskiria erdvės keleiviams ir jų daiktams gausa.
Naujausias universalios „Ford Tourneo“ šeimos modelis turi ištobulintą visiškai elektrinę pavarą. Dėl daugybės skaitmeninių funkcijų naudotis elektromobiliu bus paprasčiau. Automobilio programinės įrangos naujinius galima atsisiųsti nuotoliniu būdu, tad ilgainiui jį bus galima dar labiau patobulinti.
„Tokie įdomūs nauji gaminiai kaip „E-Tourneo Courier“ yra „Ford“ ateitis Europoje – elektrinė, smagi ir žadanti geras patirtis. Naujasis visiškai elektrinis daugiafunkcis automobilis yra mūsų kelių milijardų dolerių vertės pasaulinės programos atspindys. Šia programa siekiame išplėsti elektromobilių gamybą ir tiekti prijungtas, trokštamas transporto priemones mūsų klientams“, – pristatymo metu sakė „Ford“ elektromobilių Europos padalinio generalinis direktorius Martinas Sanderis.
„E-Tourneo Courier“ yra vienas iš dešimties elektromobilių, kuriais „Ford“ įsipareigojo pradėti prekiauti Europoje iki 2024 m., nes nuo 2035-ųjų mūsų žemyne bendrovė pardavinės tik nulinės emisijos automobilius. Iki 2026 m. pabaigos įmonė visame pasaulyje investuos 50 mlrd. JAV dolerių, kad iki 2027-ųjų pradžios keliuose važinėtų daugiau nei 2 milijonai „Ford“ elektromobilių.
Naujojo modelio elektromobiliai pirmuosius pirkėjus Europoje pasieks 2024-aisiais. Elektrinė versija seka įkandin „EcoBoost“ benzininiu varikliu varomo naujojo „Tourneo Courier“. Jį bus galima užsakyti nuo šių metų vasaros, o pirmieji pristatymai suplanuoti dar iki šių metų pabaigos.
Sukurtas aktyviems keliautojams
„E-Tourneo Courier“ nuo pat pirmųjų eskizų buvo kuriamas kaip erdvus ir praktiškas automobilis su manevringu ir kompaktišku kėbulu. Dėl trumpų iškyšų ir griežtų tiesių linijų vizualiai jis atrodo dar platesnis bei tvirtesnis. Išskirtinai elektromobiliams sukurtoje priekinėje dalyje įmontuota futuristiška per visą plotą šviečianti juosta bei „Ford“ chromuotos deimantų formos grotelės.
Visiškai elektra varomas daugiafunkcis automobilis gali patogiai vežti penkis suaugusiuosius ir jų bagažą. Siekiant didžiausio praktiškumo, 60–40 santykiu padalinta galinė sėdynių eilė ir daugiau nei 44 procentais – iki 570 litrų tūrio – padidinta bagažinė, palyginus su ankstesnės versijos modeliu. Naujasis modelis taip pat gali vežti 100 kg daugiau nei pirmtakas, todėl į atostogas juo galima leistis netaupant bagažo.
Maksimali „E-Tourneo Courier“ bagažo erdvė gali siekti 2 162 litrus, kai jis pakrautas iki stogo ir galinės sėdynės nulenktos, o tai – 500 litrų daugiau nei ankstesniame modelyje.
Keleiviai gali džiaugtis didesne erdve pečių ir galvos srityse. Be to, automobilyje yra daugybė patogių daiktų laikymo vietų, įskaitant konfigūruojamą centrinę konsolę ir 44 litrų talpos priekinę bagažinę.
Skaitmeninė patirtis salone prasideda nuo vizualinės dalies: įsimenančio skaitmenizuoto prietaisų skydelio ir SYNC 4 informacinės bei pramogų sistemos, valdomos per didelį 12 colių įstrižainės jutiklinį ekraną. Elektromobilis yra nuolat prijungtas prie interneto ryšio, nes keleiviai gali belaidžiu būdu naudotis „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“ programomis.
Speciali telefono įkrovimo vieta leidžia papildyti energijos atsargas belaidžiu būdu. Per nuotolį atsisiunčiami programinės įrangos naujiniai su laiku leis dar labiau pagerinti automobilio funkcionalumą net ir nesilankant techninės priežiūros centruose.
Siekdami sumažinti vairuotojo nuovargį ir geriau apsaugoti automobilį bei jame esančius žmones, „Ford“ gamintojai įdiegė išsamiausią pažangių vairuotojo pagalbos sistemų asortimentą. Tokio dar nebuvo standartinių kompaktiškų daugiafunkcių transporto priemonių segmente.
Jis apima automatines tolimąsias šviesas, pastovaus greičio palaikymo sistemą, priekinę ir galinę parkavimo pagalbą, pajudėjimo įkalnėje pagalbą, laikymosi eismo juostoje sistemą, priešavarinio perspėjimo sistemą, galinio vaizdo kamerą, kelio ženklų atpažinimą ir kitas funkcijas.
Vairuotojai taip pat gali rinktis normalų, ekologišką ar slidžių eismo sąlygų važiavimo režimus.
Bus siūlomas ne tik su elektros pavara
„E-Tourneo Courier“ montuojamas 100 kW (136 AG) galios elektros motoras. Nuo šiol elektromobilį galima valdyti vieno pedalo režimu.
Elektromobilis gali būti įkraunamas tiek 11 kW galios kintamosios srovės (AC) įkrovikliu, tiek 100 kW spartos nuolatinės srovės (DC) įtaisu sparčiojo įkrovimo stotelėse. Įprastai naktį įkrauti elektromobilio bateriją su kintamosios srovės įkrovikliu nuo 10 iki 100 proc. užtrunka 5,7 val.
Naudojantis patogia „Ford“ mobiliąja programėle, planuoti įkrovimą – dar lengviau. Programėlė leidžia išmaniai suplanuoti sesijas ir pasinaudoti pigesniais energijos tarifais.
„E-Tourneo Courier“ bus gaminamas Krajovoje, Rumunijoje. Nuo 2024 m. antrosios pusės elektromobilis ten bus surenkamas kartu su „Puma“ krosoveriu – geriausiai parduodamu „Ford“ lengvuoju automobiliu Europoje. Iki 2024-ųjų jis taip pat turės elektrinę versiją.
Naujosios kartos „Tourneo Courier“ su 1 litro darbinio tūrio 125 AG „EcoBoost“ benzininiu varikliu su turbokompresoriumi bus pradėtas gaminti kiek vėliau 2023 m.