„Ford“ Vokietijos bendrojo naudojimo keliuose pradėjo išmaniųjų automobilių bandymus realiomis eismo sąlygomis. Automobiliai važinėja Frankfurto regione, o specialistai nagrinėja jų saugumo sistemų, kurios leidžia „bendrauti“ su kitais tokiais automobiliais ir infrastruktūros objektais, darbą.
Bendrovė „Ford“ toliau tobulina automobilių tarpusavio komunikacijos sistemą „CoCarX“ (Co-operative Cars Extended). Pasak bendrovės atstovų, išmanieji automobiliai leis užtikrinti saugesnį vairavimą ir efektyviau valdyti transporto srautus.
„Ford“ tapo pirmuoju automobilių gamintoju, kuris automobilių tarpusavio komunikacijai pritaikė naują mobiliojo ryšio technologiją LTE (šios technologijos mobiliojo ryšio tinklas jau pradėtas diegti ir Lietuvoje). Ši technologija užtikrina didžiausią duomenų perdavimo spartą tarp judrių komunikacijos objektų.
Sistema, kuri veikia naudojant išskirtą radijo dažnių juostą ir naujausią mobiliojo ryšio technologiją, leidžia atskiriems automobiliams perduoti žinutes kitiems tos sistemos vartotojams, o šie, savo ruožtu, aktyvuoja saugumo sistemas ar perspėja savo vairuotojus apie galimus netikėtumus.
Štai jums vienas išmaniųjų automobilių savitarpio bendravimo pavyzdys. Buvo demonstruojami du „Ford S-MAX“ su įdiegta komunikacijos sistema. Priekyje važiuojančiam S-MAX staigiai stabdant, perspėjimo signalas antrojo S-MAX vairuotoją pasiekdavo per mažiau nei 100 milisekundžių. „Kalbantys automobiliai mums asocijuojasi su vaikiškais animaciniais filmukais, tačiau tokia galimybė realiame gyvenime gali užtikrinti saugesnį ir patogesnį vairavimą“, – sakė komunikacijų techninis ekspertas Christianas Ressas.
Pasak jo, išmaniosios transporto priemonės gali perspėti vairuotojus apie pavojus, kurių jie negali pastebėti ir numatyti iš anksto – tiesiog netikėtumai dažnai slypi už vairuotojo ir jo automobilio saugos sistemų regos lauko.
Kai kurie automobiliai jau dabar parduodami su įdiegtomis aplinkos stebėsenos ir vertinimo technologijomis, padedančioms išvengti susidūrimo, laikytis savo eismo juostoje, atpažinti ir perspėti apie kelio ženklus ir panašiai. Tačiau automobilių tarpusavio komunikacijos sistema žengia toliau – pavojų prevencijos keliu. Besikeičiantys informacija apie buvimo vietą, greitį, važiavimo kryptį ir netgi telemetriniais duomenimis, kuriuos perduoda tokios įprastos automobiliuose sistemos kaip elektroninė stabilumo programa (ESP) ar traukos kontrolės sistema (TCS), automobiliai bus laiku perspėjami apie susidūrimo riziką, spūstis kelyje ar besikeičiančias važiavimo sąlygas.
Pasak bendrovės atstovų, „Ford“ inžinieriai jau kuria sistemos atmainas, kurios ne tik perspės vairuotojus apie pavojus informaciniais pranešimais, bet ir automatiškai aktyvuos automobilyje esančias saugumo sistemas, jei tai bus reikalinga norint išvengti avarijos.