Koncerno garbę šioje klasėje gins net trys atstovai – kompaktiškasis „EcoSport“, vidutinės klasės „Kuga“ ir aukštesnės vidutinės klasės „Edge“. Neseniai atnaujintas „EcoSport“ šiemet jau bus komplektuojamas ir daugybės apdovanojimų nusipelniusiu vieno litro darbinio tūrio trijų cilindrų turbininiu varikliu, generuojančiu 140 AG.
Tuo tarpu „Kuga“ šiemet praturtės naujos kartos „Ford“ balsu valdoma komunikacijos sistema SYNC2.
Automobilių rinkos analizės centras IHS prognozuoja, kad „Ford“ dalis Europos lengvųjų automobilių rinkoje padidės nuo 20 proc. 2014-aisiais, iki 27 proc. 2020 metais.
„Ford“ šiandien gali pasiūlyti net kelias išmanias visų ratų varymo sistemas, pritaikytas konkretiems modeliams ir tokiu būdu pasotinti nuolat augantį pirkėjų apetitą miesto visureigiams ir automobiliams su visais varančiaisiais ratais. Per trejus ateinančius metus mes ketiname pristatyti net 5 naujus tokių automobilių modelius“, – sakė „Ford of Europe“ viceprezidentas Roelantas de Waardas.
Vienas įdomiausių ir labiausiai laukiamų automobilių šiemet – „Ford Performance“ padalinio sukurtas „Ford Focus RS“. 350 AG galios hečbekui „Ford“ sportinio padalinio inžinieriai sukūrė unikalią visų varančių ratų sistemą „Ford Performance All Wheel Drive“ su traukos paskirstymo sistema „Dynamic Torque Vectoring“.
Abu galiniai ratai turi elektronikos valdomą sankabų paketą, reguliuojantį traukos paskirstymą ašims ir kiekvienam ratui atskirai. Priklausomai nuo važiavimo sąlygų, automobilis gali būti varomas visais ratais po lygiai, galiniais ratais, ar vienu galiniu ratu. Traukos paskirstymą užtikrina sistemos procesorius, per vieną sekundę apdorojantis 100 skirtingų jutiklių siunčiamą informaciją ir paskirstantis galią sankabų sistemos ir priekyje esančio reduktoriaus pagalba. Pavyzdžiui, atliekant kairįjį posūkį 70 proc. traukos atitektų galinei ašiai, tačiau kairysis galins ratas gautų vos 10 proc. – 90 proc. galinei ašiai perduodamos traukos atitektų išorinėje posūkio dalyje esančiam dešiniajam ratui.
„Tai yra proveržis kuriant tokias sistemas. Tai sistema, kuri leidžia pasiekti naujas ribas įveikiant posūkius ir valdant automobilį. Galima sakyti, kad mes tiesiog suplėšėme taisykles, kurios bylojo, kad visais ratais varomas hečbekas negali būti smagus vairuojant. „Focus RS“ jus ir nustebins, ir apdovanos naujais potyriais“, – pažymėjo „Global Ford Performance“ padalinio direktorius Dave‘as Pericakas.
Vienatūriams, miesto visureigiams ir „Mondeo“ „Ford“ pritaikė kiek kitokią sistemą – „Ford Intelligent All Wheel Drive“. Sistema nejuntamai keičia traukos perdavimo proporcijas priekinei ir galinei ašiai, reaguodama į važiavimo sąlygas. Nors įprastu važiavimo režimu šie automobiliai yra varomi priekinių ratų, elektromagnetinė sankaba gali per 20 milisekundžių įjungti galinę ašį ir paskirstyti trauką po lygiai abiem ašims arba, jei to reikia, 100 proc. traukos perduoti galiniams ratams.
Šiek tiek kitokia „Intelligent All Wheel Drive“ diegiama į komercinį „Ford Transit“. Čia daugiausia dėmesio skiriama degalų taupymui, todėl didžiąją laiko dalį sistema daugiausia darbo duoda galinei ašiai. Tiesa, vairuotojas pats gali įjungti nuolatinę keturių ratų pavarą jei važiavimo sąlygos atrodo tam tinkamos.
„Ford Ranger“ paprastai važiuoja sudėtingiausiais maršrutais, todėl šiame pikape galima įjungti nuolat veikiančią keturių varančiųjų ratų sistemą važiuojant iki 120 km/h greičiu, pavarų dėžė turi pažeminto laipsnio pavarą, taip pat galima blokuoti galinį diferencialą. „Ranger“ taip pat turi nusileidimo nuo šlaito sistemą .