• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvienas automobilių gamintojas puikiai žino, jog pati geriausia automobilių sporto šaka yra ta, kurioje nėra labai daug griežtų reikalavimų ir kurioje inžinieriai gali parodyti savo išmanumą.
Septintame dešimtmetyje, vis daugiau ir daugiau dėmesio sulaukdavo tos lenktynės, kuriose galėdavo dalyvauti ne serijinei gamybai paruošti automobiliai. Gamintojai sutaupydavo nemažai pinigų ir galėdavo nesukti galvos dėl automobilių homologacijos bendro naudojimo keliams.
Sparčiai išpopuliarėjusioje prototipų klasėje buvo galima išvysti įvairiausių automobilių. Nors daugiau galimybių turintys inžinieriai galėdavo sau leisti sukurti kosminį erdvėlaivį su ratais, tačiau tokios kompanijos kaip „Abarth“, galingesnius varžovus nugalėdavo išmanumu ir gudrumu. 1966 metais pristatytas „Abarth 1000 SP“ galėtų būti puikus pavyzdys.

Kiekvienas automobilių gamintojas puikiai žino, jog pati geriausia automobilių sporto šaka yra ta, kurioje nėra labai daug griežtų reikalavimų ir kurioje inžinieriai gali parodyti savo išmanumą.
Septintame dešimtmetyje, vis daugiau ir daugiau dėmesio sulaukdavo tos lenktynės, kuriose galėdavo dalyvauti ne serijinei gamybai paruošti automobiliai. Gamintojai sutaupydavo nemažai pinigų ir galėdavo nesukti galvos dėl automobilių homologacijos bendro naudojimo keliams.
Sparčiai išpopuliarėjusioje prototipų klasėje buvo galima išvysti įvairiausių automobilių. Nors daugiau galimybių turintys inžinieriai galėdavo sau leisti sukurti kosminį erdvėlaivį su ratais, tačiau tokios kompanijos kaip „Abarth“, galingesnius varžovus nugalėdavo išmanumu ir gudrumu. 1966 metais pristatytas „Abarth 1000 SP“ galėtų būti puikus pavyzdys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

abarth_1000sp_1


Kaip ir anksčiau pristatyti „Abarth 1000“ lenktyniniai bolidai, taip ir naujasis „SP“ turėjo 1 litro benzininį variklį. Kadangi „Abarth“ naudodavo tik „Fiat“ markės variklius, ne išimtis buvo ir „Abarth 1000 SP“. Bolidas turėjo gausiai patobulintą „Fiat 600D“ motorą, kuris išvystė net 105 arklio galias. Šis variklis buvo sumontuotas priešais galinę ašį, dėl geresnio svorio paskirstymo. Variklis taip pat buvo sujungtas su pakankamai sudėtingos konstrukcijos važiuokle.
Vos 480 kilogramų sveriantis automobilis, priklausomai pavarų dėžės perdavimo skaičių, sugebėdavo pasiekti net 220 km/val. greitį.
Pergalių ištroškusi komanda
„1000 SP“ pirmą kartą į lenktynių trasą išvažiavo 1966 metų kovą. Pirmosios automobilio varžybos buvo „Coppa Della Collina“ sprinto varžybos. Už automobilio vairo sėdėjęs Anzio Zuccchi sugebėjo užimti pakankamai aukštą, penktąją vietą. Dėl puikaus svorio ir galios santykio, Anzio sugebėjo aplenkti žymiai galingesnius varžovus, kurie buvo pasidabinę „Ferrari“, „Porsche“ ar „Mercedes Benz“ ženkliukais.

REKLAMA

Abarth (12)


Vis dėlto, toks rezultatas nebuvo tinkamas „Abarth“ kompanijos įkūrėjui. Vos po keletos mėnesių „1000 SP“ buvo aprūpintas galingesniu, 1,3 litro benzininiu varikliu. Praėjus dar šešiems mėnesiams, automobilis buvo pradėtas komplektuoti su 2.0 litrų benzininiu agregatu.
Galingesnis variklis ir keletas aerodinaminių pakeitimų leido „Abarth“ komandai dominuoti savo klasėje nuo 1966 iki pat 1971 metų. „Abarth 1000 SP“ sugebėjo iškovoti daugybę pergalių Niurburgringo, Mugello, Vallelungos ir Monzos trasose vykusiose varžybose. 1,3 litro motoru aprūpinti modeliai sugebėdavo patekti į TOP 10 legendinėse „Targa Florio“ varžybose.
Galerija
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų