• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kiekvienas italas svajoja būti modeliu, superautomobilių kūrėju arba lenktynininku. Italija yra labai keista, įdomi ir tuo pačiu spalvinga šalis, kurioje netrūksta ekspresyvių, savo emocijas mėgstančių demonstruoti vyrų.
Italai didžiuojasi savo futbolo rinktine, itališka virtuve, itališkais drabužiais ir itališkais automobiliais. Kadangi kiekvienas italas daiktus, drabužius ar automobilius vertina pagal jų grožį, nereikėtų stebėtis, jog beveik kiekvienas apdovanojimas už dizainą įteikiamas specialistui užaugusiam Italijoje.
Vis dėlto, pažvelgus į šiuos tris „Fiat“ markės automobilius, vargu ar bent vienam kiltų noras juos pavadinti gražiais. Kampuotos, paprastas, nepretenzingos formos, primenančios šaltus vokiškus automobilius, tačiau „Fiat“ inžinieriai kurdami šiuos automobilius net negalvojo, jog padės pamatus sėkmingiausiems „Fiat“ ir „Abarth“ bolidams.
„Fiat 131“, „031“ ir „035“ - trys skirtingi, bet ir tuo pačiu labai panašūs automobiliai, kurie lenktyniavo skirtingose autosporto šakose. Tačiau apie viską nuo pradžių. Pradėkime nuo „Fiat 131 Abarth“.

1 ) Fiat 131


„Fiat 131″ savo laiku buvo paprastas ir niekuo neišskiriantis vidutinės klasės sedanas, tačiau 1976 metais koncernas nusprendė tai pakeisti, nes tada gimė čempioniškas „131 Abarth”.
Šis automobilis laimėjo Pasaulio ralio čempionatą tris kartus per keturis dalyvavimo metus – 1977, 1978 ir 1980 metais.
„Fiat" prieš uždegdama žalią šviesoforo signalą šiam projektui, turėdama savanaudiškų tikslų, įsigijo sportiškų automobilių gamintoją „Abarth". Būtent šiose dirbtuvėse alyvą kaip vandenį pilstę specialistai nūdnai atrodantį sedaną paruošė ralio trasoms. O kaip žinote patys, norint dalyvauti ralio scenoje, gamintojui reikėdavo pagaminti 400 modelio vienetų skirtų viešai publikai.

Kiekvienas italas svajoja būti modeliu, superautomobilių kūrėju arba lenktynininku. Italija yra labai keista, įdomi ir tuo pačiu spalvinga šalis, kurioje netrūksta ekspresyvių, savo emocijas mėgstančių demonstruoti vyrų.
Italai didžiuojasi savo futbolo rinktine, itališka virtuve, itališkais drabužiais ir itališkais automobiliais. Kadangi kiekvienas italas daiktus, drabužius ar automobilius vertina pagal jų grožį, nereikėtų stebėtis, jog beveik kiekvienas apdovanojimas už dizainą įteikiamas specialistui užaugusiam Italijoje.
Vis dėlto, pažvelgus į šiuos tris „Fiat“ markės automobilius, vargu ar bent vienam kiltų noras juos pavadinti gražiais. Kampuotos, paprastas, nepretenzingos formos, primenančios šaltus vokiškus automobilius, tačiau „Fiat“ inžinieriai kurdami šiuos automobilius net negalvojo, jog padės pamatus sėkmingiausiems „Fiat“ ir „Abarth“ bolidams.
„Fiat 131“, „031“ ir „035“ - trys skirtingi, bet ir tuo pačiu labai panašūs automobiliai, kurie lenktyniavo skirtingose autosporto šakose. Tačiau apie viską nuo pradžių. Pradėkime nuo „Fiat 131 Abarth“.

1 ) Fiat 131


„Fiat 131″ savo laiku buvo paprastas ir niekuo neišskiriantis vidutinės klasės sedanas, tačiau 1976 metais koncernas nusprendė tai pakeisti, nes tada gimė čempioniškas „131 Abarth”.
Šis automobilis laimėjo Pasaulio ralio čempionatą tris kartus per keturis dalyvavimo metus – 1977, 1978 ir 1980 metais.
„Fiat" prieš uždegdama žalią šviesoforo signalą šiam projektui, turėdama savanaudiškų tikslų, įsigijo sportiškų automobilių gamintoją „Abarth". Būtent šiose dirbtuvėse alyvą kaip vandenį pilstę specialistai nūdnai atrodantį sedaną paruošė ralio trasoms. O kaip žinote patys, norint dalyvauti ralio scenoje, gamintojui reikėdavo pagaminti 400 modelio vienetų skirtų viešai publikai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Fiat 131 Abarth


„Abarth 131″ niekados nebuvo laikomas sportiškų automobilių etalonu dėl kelių priežasčių. Pirmiausia - automobilis buvo šaldytuvo formos, nes buvo sukurtas būti praktišku, o ne sportišku automobiliu. Be to įprasti „Fiat 131″ sedanai turėjo silpnus benzininius variklius, turėjo paprastą važiuoklę ir archajišką 4 bėgių mechaninę pavarų dėžę. Tačiau tai buvo vienintelis „Fiat" modelis, kuris naudojo klasikinę galinių varomųjų ratų komponuotę, o tai puikiai tiko ralio varžyboms.

REKLAMA

Fiat 131 Abarth


„Abarth" pradėjo nuo paprastų dalykų. Norint užtikrinti geresnį automobilio valdymą ir stabilumą, „Abarth" inžinieriai pakeitė beveik visą važiuoklę. Sportiškesnis automobilis gavo visiškai nepriklausomą pakabą bei „Lampredi" firmos sukurtą 2 litrų benzininį variklį, kuris išvystydavo 140 arklio galių ir turėjo, anuomet futuristiškai skambančią, 16 vožtuvų technologija. Skamba juokingai, bet tuo metu daugelis gamintojų neturėjo net 4 vožtuvų technologijos. 4 vožtuvus vienam cilindrui anuomet galėjo pasigirti vos keli automobiliai: „Triumph Dolomite”, „Chevrolet Cosworth Vega” ir „Lotus Esprit”.

REKLAMA
REKLAMA

Fiat 131 Abarth


Pastebimiausias pasikeitimas buvo automobilio išorėje, kurioje dominavo praplatinos ratų arkos, ant bagažinės dangčio atsirado stilingas spoileris, o šalia galinių ratų – oro paėmimo angos. Ir štai – naujasis „131 Abarth” atrodė kaip tikras ralio automobilis.

Fiat 131 Abarth


Pažvelgus į praeitį, čempioniškas „131 Abarth” nebuvo toks įspūdingas ir negalėjo prilygti vėliau atsiradusiems B grupės monstrams. Be to, jis netgi buvo net silpnesnis už hečbekų karalių - „Golf GTI”.
Automobilis iki 100 km/h įsibėgėdavo vos per 7,8 sekundes ir pasiekdavo 180 km/val. maksimalų greitį, bet už šia neįspūdingas charakteristikas reikėtų kaltinti ne agregatus, bet kampuotą kėbulą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


2 ) Fiat 031


Ralis nebuvo vienintelė autosporto šaka, kurioje „Fiat“ ir „Abarth“ norėjo dominuoti. „Abarth“ iš pradžių pristatė žiedinėms lenktynių trasoms skirtą „Fiat 131“ modelio versiją - „Fiat 031“.
1975 metų pradžioje pristatytas automobilis buvo sukurtas tam, jog „Abarth“ darbuotojai galėtų išbandyti įvairiausius, eksperimentinius komponentus. Galima sakyti, jog tai buvo laboratorija ant ratų, tačiau net ir bandymams skirtas bolidas dalyvavo įvairiuose žiedinių lenktynių čempionatuose, kuriuose sugebėjo iškovoti ne vieną prizinę vietą. Ech, tu Italija.

REKLAMA

Fiat 031 Abarth


Kai 1976 metais „Abarth“ į Pasaulio ralio čempionato trasas išleido „131 Abarth“, dėmesys agresyviai atrodančiai laboratorijai sumenko. Vis dėlto, turėdami laisvą minutėlę, „Abarth“ darbuotojai nuolatos „031“ tobulino.
Kuklų keturių cilindrų motorą pakeitė šešių cilindrų agregatas, kurio darbinis tūris siekė 3.5 litro. Naujoji bolido širdis buvo aprūpinta net trimis „Weber“ karbiuratoriais, kurių dėka pavyko pasiekti 270 arklio galių pajėgumą.

REKLAMA

Fiat 031 Abarth


Prie šio prototipo tobulinimo prisidėjo ir automobilių dizaino studija „Bertone“. Šios įmonės, panašu, sugebėjo išlaisvinti savo fantaziją ir siaurą bei kukliai atrodantį modeliuką aprūpino Transformeriams būdingais aksesuarais. Palyginus Pasaulio ralio čempionate dalyvaujančiu „Fiat 131 Abarth“ ir „Fiat 031 Abarth“, pastarasis atrodo kaip ką tik iš zoologijos sodo pabėgęs liūtas.
„Abarth“ darbuotojų iniciatyva palaikyta bolido gyvybė davė labai skanių vaisių. 1976 metais šis bolidas laimėjo „Giro d'Italia“ lenktynes. Šis pasiekimas atkreipė „Fiat“ koncerno vadovų dėmesį, kurie panoro „031“ platformą panaudoti raliui skirtam „131 Abarth“.

3 ) Fiat 035


„Fiat“ norėdama užbėgti įvykiams už akių, 1979 metais „Abarth“ komandai liepė sukurti naują bolidą, kuris pakeistų „131 Abarth“. Kaip ir praėjusį kartą, „Abarth“ kreipėsi pagalbos į „Bertone“ ir į variklį tiekusios „Lampredi“ vyrus.
Per rekordiškai trumpą laiką, penkis mėnesius, gimė naujas prototipas - „Fiat 035“. Sukurti naują bolidą „Abarth“ specialistams pavyko dėl to, jog jis buvo kuriamas ant senosios „Fiat 131 Abarth“ platformos, tad inžinieriams reikėjo tik sumontuoti pajėgesnį variklį, išspręsti aerodinamikos problemas ir surasti vairuotoją, kuris galėtų „Fiat“ ekipai padovanoti šūsnį pergalių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Fiat 035 Abarth


Fiat 035 Abarth


Automobilis buvo aprūpintas 2.0 litrų, 290 arklio galių išvystančiu keturių cilindrų varikliu. Pagal tuometinius standartus, naujasis bolidas buvo pakankamai greitas tiesiojoje, tačiau posūkiuose jam trūko stabilumo. Po keletos bandymų ralio trasose paaiškėjo, jog „035“ jose yra per lėtas. Išbandžius automobilį žiedinėse lenktynių trasose, „Abarth“ specialistų išvada buvo tokia pati.
Nenorėdami gaišti laiko, „Abarth“ darbuotojai tiesiog nusprendė sustabdyti tolimesnį projekto vystymą ir pradėjo dirbti prie naujo projekto, kuris vėliau evoliucionavo į „Lancia 037“.
Tačiau tai visiškai kita istorija.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų