Tarptautinį šiuolaikinės muzikos festivalį „Gaida“ kitą savaitę pratęs lietuvių atlikėjų pasirodymai Šiuolaikinio meno centre. Spalio 25 d. festivalio scenoje debiutuos vienu geriausių Lietuvoje vadinamas kamerinis choras „Brevis“. Spalio 26 d. pirmasis Lietuvoje šiuolaikinės muzikos ansamblis „Gaida“ pakvies į specialią minimalistinės muzikos programą, kurioje nuskambės ir lietuviškos sutartinės.
Kamerinis choras „Brevis“ nuo pat įkūrimo 1990 m. pelnė daugiau kaip 40 apdovanojimų. Iš jų penkis Didžiuosius prizus tarptautiniuose konkursuose, 2003 m. iškovojo Europos chorinio dainavimo didįjį prizą – aukščiausią mėgėjų chorams skiriamą apdovanojimą Europoje. Taip pat apdovanotas Vilniaus miesto Šv. Kristoforo prizu, už nuopelnus plėtojant chorinio dainavimo kultūrą Lietuvoje ir Europoje chorui „Brevis“ 2009 m. Arece (Italija) įteiktas „Guidoneum 2009“ – prizas už pastarųjų kelerių metų meninę kūrybinę veiklą. „Brevis“ atlieka labai įvairią muziką – nuo renesanso ir baroko iki džiazo ir miuziklų. Pastaruosius keletą metų kartu su to paties pavadinimo tarptautiniu konsortu choras rengia renesanso ir baroko muzikos programas.
Vis dėlto ambicingos naujosios muzikos programos festivalio scenai „Brevis“ ėmėsi pirmą kartą. Diriguojamas choro vadovo Gintauto Venislovo „Brevis“ ryžosi parengti du ypač sudėtingus Iannio Xenakio kūrinius „Nuits“ (Naktys) ir „Knephas“ (Tamsa) bei atlikti dvi lietuviškas premjeras – Ričardo Kabelio „Kalno trejinę“ ir „superminimalistu“ vadinamo Ryčio Mažulio „Teleskopą“, kurį autorius nurodo dainuoti naudojant skaitmeninius takelius. Juos girdėdami ausinėse dainininkai turi galimybę tiksliai intonuoti mikrointervalus pagal individualius tarpusavyje sinchronizuotus tempus.
Koncerto pradžia 19 val., o prieš koncertą, 17 val., ŠMC skaitykloje rengiama atvira paskaita „Xenakis – garsinių vizijų architektas“, kurios metu bus plačiau pristatyta šios neeilinės 20 a. muzikos figūros ir centrinio festivalio „Gaida“ kompozitoriaus kūryba.
Nuo pat įkūrimo 2002 m. kasmet festivalyje pasirodymus rengiantis „Gaidos“ ansamblis spalio 26 d. kviečia pasiklausyti minimalistinės muzikos iš Lietuvos, JAV, Belgijos, Kanados ir Vokietijos. Taip pat dalyvaus aktorius Vainius Sodeika ir sutartinių giedotojų grupė „Trys keturiose“, diriguos Martynas Staškus.
Dešimtus metus gyvuojantis „Gaida Ensemble“, subūręs geriausius Lietuvos instrumentalistus, daugelyje pasaulio festivalių jau spėjo įrodyti gebėjimą kokybiškai atlikti įvairių stilių naująją muziką. Ansamblio repertuare – žymiausių lietuvių ir užsienio kompozitorių (György Ligeti, Luciano Berio, Kaija'os Saariaho, Johno Adamso, Luca'os Francesconi ir kitų autorių) kūriniai.
Šį kartą „Gaidos“ festivalio publiką „Gaida Ensemble“ supažindins su įdomiais, nors iki šiol mums mažai žinomų kompozitorių minimalistų kūriniais. Tai „psichoakustinės muzikos“ novatoriaus, kadaise kompozicijas kūrusio iš smegenų veiklos bangų garsų, amerikiečio Alvino Lucier (g. 1931) „Navigations“ (Navigacijos), Berlyne gyvenančio kanadiečio Marco Sabato (g. 1965) „Modernes Kaufhaus“ (Modernus prekybos centras), belgo Thierry de Mey „Habanera“, kuria autorius norėtų išjudinti žmones šokiui, ir amerikiečių kompozitoriaus ir pianisto Fredericko Rzewskio (g. 1938) „Coming Together“. Lietuviškąjį minimalizmą atstovaus Remigijaus Merkelio „Genus (Išnykusi gentis)“ ansambliui ir sutartinių giedotojoms. Kūrinys parašytas Kremso (Austrijoje) festivalio „Glatt & Verkehrt“, skirto pristatyti etninę muziką šiuolaikiniame kontekste, užsakymu ir ten pirmą kartą atliktas šių metų liepą. Prie sutartinių grįžta ir Mindaugas Urbaitis savo „šviežutėlėje“ kompozicijoje „Varom, sutartines, varom!“. Koncerto pradžia 19 val.