Mattia Binotto teigimu, jau naujojo sezono pradžioje specialistams iš Maranello pavyko pasiekti esminės pažangos modernizuojant itališką jėgos agregatą ir šio sezono pabaigoje jie tikisi pavyti „Mercedes“ komandą, rašo F-1.lt.
- Silpnąja praėjusiųjų metų „Ferrari“ mašinos puse buvo laikyta jos jėgainė – daug kas sako, jog ji buvo per sunki ir jai trūko galios. Kiek iš esmės jėgos agregatas šiemet buvo pertvarkytas? Kokiu būdu jis bus modernizuojamas sezono metu?
- Praėjusiais metais mūsų variklis pagal efektyvumą nemažai nusileido pagrindiniams konkurentams ir tai buvo mūsų silpnoji vieta. Bet „Ferrari“ jėgainė, kurią sirgaliai jau pamatys Australijoje, bus gerokai galingesnė, be to, mes tikimės dar pagerinti jos charakteristikas sezono eigoje. Kai dėl variklio svorio, tai mes nemanome, kad tai buvo labai rimta problema.
- Ar jūs pakeitėte tarpinio oro aušintuvo (interkulerio) konfigūraciją? Aišku, kad jūs konkrečiai nepasakysite jėgainės galingumo, bet gal galite pasakyti procentais, kiek pavyko padidinti jos efektyvumą lyginant su 2014 metais?
- Interkulerio konfigūracijos mes nekeitėme, visos jėgainės koncepcija taip pat išliko tokia pat, kaip ir pernai. Kalbant apie visos jėgainės efektyvumą, tai jis didesnis nei pernai ir galiu pasakyti, kad mes stengiamės sumažinti atsilikimą nuo varžovų ir mūsų komanda dabar dirba teisinga linkme.
- Kiek iš 32 leidžiamų sąlyginių balų (taip apribota modernizacijos programa) jūs jau išnaudojote ir kokias sritis labiausiai palietė modernizacija?
- Informacija apie išnaudotus balus yra konfidenciali, bet mes, suprantama, stengėmės taupiai naudoti leidžiamus balus, kad pasiliktumėme sau kuo didesnes galimybes modernizuoti jėgos agregatą sezono eigoje. Mes labiausiai rūpinomės klausimais, susijusiais su degimo mišinio procesu ir iš pagrindų peržiūrėjome kuro degimo kameros geometriją. Taip pat daug padirbėjome ties turbinos efektyvumu ir energijos rekuperacijos sistema.
- Ar jūs manote, kad iki vasario 28 dienos jūs panaudosite daugiau sąlyginių balų nei „Mercedes“ komanda?
- Sunku pasakyti pagal kokią programą dirba mūsų varžovai, regis, kad tai padaryti neįmanoma. Mes žinome, kiek balų išnaudojome mes patys, todėl manau, kad „Mercedes“ jų panaudojo tikrai ne mažiau. Bet kokiu atveju, mūsų variklis jau sezono pradžioje bus kur kas geresnis nei praėjusiais metais. Mūsų komanda labai daug ir sunkiai ties tuo dirbo.
- Vis dėl to, iki kokio lygio jums pavyko išspręsti jėgainės galingumo problemą?
- Galingumas žymiai padidėjo, bet, regis, ne tiek, kad mūsų bolidas būtų vienvaldžiu lyderiu. Mes galvojame, kad pavyti „Mercedes“ Australijoje mums dar nepavyks, nes pernelyg didelis buvo jų pranašumas, be to, jie irgi rimtai ruošėsi 2015 metams. Bet mes intensyviai ir toliau tobulinsime savo jėgos agregatą ir mūsų tikslas yra pavyti lyderius šių metų sezono pabaigoje.
- Jei turėtumėte galimybę nuo „švaraus lapo“ kurti naują jėgainę, ką jūs iš pagrindų keistumėte?
- Kelti klausimo apie dabartinės jėgainės koncepciją neverta, tai pareikalautų milžiniškų žmogiškųjų ir finansinių resursų. Suprantama, jog mūsų varžovai, pasiekę pačių geriausių rezultatų, savo „Formulės-1“ programoms išleido įspūdingas sumas.
- Ar neturite planų bent jau sezono pradžioje naudoti 2014 m. pavyzdžio variklius. O gal pirmosiose lenktynėse bus naudojamas modernizuotas pernai metų variklis?
- Ne, nes praėjusiųjų metų jėgos agregatai negali būti sumontuoti ant naujojo SF15-T bolido važiuoklės. Todėl vienareikšmiškai nuo pat čempionato starto mes naudosime šių metų pavyzdžio jėgaines.
P.S. Kaip spėjama, pernai „Ferrari“ jėgos agregatas „Mercedes AMG“ jėgainei nusileido maždaug 60 arklio galių (AG). „Gazetta dello Sport“ praneša, kad nors M. Binotto ir atsisakė įvardyti kokius nors skaičius, susijusius su jėgainės galingumu, „Ferrari“ šių metų pradžiai varikli galią padidino maždaug 80 AG, tačiau pirminis atsilikimas nuo „Mercedes“ šiuo metu yra apie 0,5-0,7 sek. kiekviename rate maksimalios galios režimu.
Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.