• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Ferrari“ markės istorija – verta atskiro straipsnio, knygos ar netgi dokumentinio filmo. Automobilių entuziastams niekada neatsibos klausytis apie „Ferrari“ pasiekimus autosporto arenoje ar apie Enzo Ferrari charakterį, kuris primindavo užsispyrusi ožį.
„Ferrari“ nuo pat kompanijos įkūrimo pradžios didžiausią dėmesį skirdavo įvairioms automobilių sporto disciplinoms. Tai buvo Enzo Ferrari aistra ir siekis – ne tik dalyvauti, bet ir dominuoti automobilių sporto varžybose.
Sparčiai augantis ir stiprėjantis „Ferrari“ vardas paskatino Enzo Ferrari sukurti atskirą diviziją, kuri rūpintųsi bendro naudojimo keliams skirtais modeliais. Iš pradžių, autentiški „Ferrari“ modeliai nebuvo nei labai įdomūs, nei verti rimtesnių investicijų. Situacija kardinaliai pasikeitė po to, kai Enzo Ferrari sukirto rankomis su tuometiniu „Fiat“ koncerno vadovu ir Italijos ekonomikos lokomotyvo mašinistu – Gianni Agnelli. Septinto dešimtmečio pabaigoje 50 procentų „Ferrari“ akcijų pateko į „Fiat“ koncerno rankas ir nuo tada prasidėjo sparti italų markės modernizacija ir plėtra.
„Ferrari Dino 246“ buvo pirmasis dviejų korporacijų bendrasis vaisius. Tai taip pat buvo pirmasis „Ferrari“ markės modelis, kuris padėjo gamintojui išplaukti į plačiuosius tarptautinės rinkos vandenis. Būtent su „Dino 246 GT“ pasirodymu „Ferrari“ buvo įvardijama ne tik autosporto komanda, bet ir kaip automobilių gamintoja.
„Ferrari 246 GT“ šioje istorijoje yra reikalingas tik norint paminėti nuo kur prasidėjo šios kompanijos spurtas, nes elektrošoko impulsą „Ferrari“ markei suteikė 1973 metais debiutavęs „Dino 308 GT4“.
„Dino 308 GT“ yra svarbus dėl kelių priežasčių. Pirmoji – tai buvo pirmasis „Ferrari“ modelis, kuris turėjo per vidurį sumontuotą V8 tipo motorą – konfigūraciją, kuri vėliau taps raktu į pasaulinę sėkmę. Antroji priežastis – tai buvo pirmasis automobilis, kuris buvo sukurtas bendradarbiaujant ne su „Pininfarina“, o su „Bertone“. Ir trečioji priežastis – „308 GT4“ buvo žymimas kaip „Dino“ markės atstovas. 1973 metų pradžioje Enzo Ferrari nusprendė, jog modeliai neturintys V12 motorai privalo priklausyti visiškai kitam prekiniam ženklui. Tokiu būdu gimė Dino – Enzo Ferrari sūnaus garbei skirtas prekinis ženklas, kuris gyvavo vos trejus metus.

„Ferrari“ markės istorija – verta atskiro straipsnio, knygos ar netgi dokumentinio filmo. Automobilių entuziastams niekada neatsibos klausytis apie „Ferrari“ pasiekimus autosporto arenoje ar apie Enzo Ferrari charakterį, kuris primindavo užsispyrusi ožį.
„Ferrari“ nuo pat kompanijos įkūrimo pradžios didžiausią dėmesį skirdavo įvairioms automobilių sporto disciplinoms. Tai buvo Enzo Ferrari aistra ir siekis – ne tik dalyvauti, bet ir dominuoti automobilių sporto varžybose.
Sparčiai augantis ir stiprėjantis „Ferrari“ vardas paskatino Enzo Ferrari sukurti atskirą diviziją, kuri rūpintųsi bendro naudojimo keliams skirtais modeliais. Iš pradžių, autentiški „Ferrari“ modeliai nebuvo nei labai įdomūs, nei verti rimtesnių investicijų. Situacija kardinaliai pasikeitė po to, kai Enzo Ferrari sukirto rankomis su tuometiniu „Fiat“ koncerno vadovu ir Italijos ekonomikos lokomotyvo mašinistu – Gianni Agnelli. Septinto dešimtmečio pabaigoje 50 procentų „Ferrari“ akcijų pateko į „Fiat“ koncerno rankas ir nuo tada prasidėjo sparti italų markės modernizacija ir plėtra.
„Ferrari Dino 246“ buvo pirmasis dviejų korporacijų bendrasis vaisius. Tai taip pat buvo pirmasis „Ferrari“ markės modelis, kuris padėjo gamintojui išplaukti į plačiuosius tarptautinės rinkos vandenis. Būtent su „Dino 246 GT“ pasirodymu „Ferrari“ buvo įvardijama ne tik autosporto komanda, bet ir kaip automobilių gamintoja.
„Ferrari 246 GT“ šioje istorijoje yra reikalingas tik norint paminėti nuo kur prasidėjo šios kompanijos spurtas, nes elektrošoko impulsą „Ferrari“ markei suteikė 1973 metais debiutavęs „Dino 308 GT4“.
„Dino 308 GT“ yra svarbus dėl kelių priežasčių. Pirmoji – tai buvo pirmasis „Ferrari“ modelis, kuris turėjo per vidurį sumontuotą V8 tipo motorą – konfigūraciją, kuri vėliau taps raktu į pasaulinę sėkmę. Antroji priežastis – tai buvo pirmasis automobilis, kuris buvo sukurtas bendradarbiaujant ne su „Pininfarina“, o su „Bertone“. Ir trečioji priežastis – „308 GT4“ buvo žymimas kaip „Dino“ markės atstovas. 1973 metų pradžioje Enzo Ferrari nusprendė, jog modeliai neturintys V12 motorai privalo priklausyti visiškai kitam prekiniam ženklui. Tokiu būdu gimė Dino – Enzo Ferrari sūnaus garbei skirtas prekinis ženklas, kuris gyvavo vos trejus metus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dino 308 GT4 (1)


Komercinė sėkmė
„Ferrari“ visuomet buvo asocijuojama su Formule 1 ir griausmingai skambančiais automobiliais, kurių variklių skyriuje tūno 12 cilindrų variklis. Aštuntame dešimtmetyje tuometinis „Ferrari“ vadovas ir įkūrėjas – Enzo Ferrari, suprato, jog automobilių sporto programą galima finansuoti iš lėšų, kurias uždirba bendro naudojimo keliams skirti modeliai.
1975 metais pristatytas „Ferrari 308 GTB“ nuo savo pirmtakų ir visų kitų „Ferrari“ modelių skyrėsi tuo, jog jis bandė įtikti ne milijonieriams, bet vidutinės klasės atstovams, kuriems iki gyvo kaulo buvo įgrisę „Porsche“, „Mercedes Benz“ ar „Jaguar“ markės ratuočiai.
„Ferrari 308 GTB“ tapo pirmuoju šios markės modeliu, kuris sulaukė ne tik visuotinio pripažinimo, bet ir komercinės sėkmės, ypač JAV, į kurią iškeliaudavo didžioji dalis „308 GTB“ egzempliorių.

REKLAMA

Ferrari 308 GTB (2)


Automobilis buvo dievinamas dėl kelių dalykų: kompaktiškumo, miklumo ir nuostabių valdymo savybių. Automobilio dinamines savybės taip pat buvo liaupsinamos, nes „Ferrari 308 GTB“ kėbulo dalys buvo pagamintos iš stiklo pluošto. Tai leido sumažinti „308 GTB“ svorį iki juokingų 1090 kilogramų. Moderni „Mazda MX-5“ sveria gerokai daugiau.
Suporavus itin lengvą kėbulą su fantastiškas giesmes dainuojančiu V8 varikliu, galutiniame rezultate turime priklausomybę skatinančią priemonę.
Pirmasis gerais pardavimais galintis pasigirti „Ferrari“ automobilis buvo ir pirmasis tikras sportinis automobilis su aštuonių cilindrų varikliu.
Automobilių tema rašę žurnalistai „Ferrari 308“ dievino. Pavyzdžiui, „Car and Driver“ redakcijos narys prisipažino su „Ferrari 308“ dalyvavęs nelegaliose lenktynėse, kuriose jis bandė įrodyti pranašumą prieš „Porsche 911“. Girdamasis savo poelgiu, žurnalistas prasitarė, jog Porsche ant „Ferrari“ užpakalio kabėjo iki momento, kuomet automobiliai pasiekė 190 km/val. greitį. Vėliau „Ferrari 308“ sugebėjo pasprukti ir palikti savo priešininką užnugaryje.

REKLAMA
REKLAMA

Ferrari 308 GTB (5)


1985 metais „Ferrari“ pristatė naują 308 modelių šeimą – 328. Tai nebuvo visiškai naujas modelis, tai buvo ženklus senojo modelio atnaujinimas. „Ferrari“ šiek tiek pakoregavo eksterjero dizainą, šiek tiek pakoregavo interjerą bei sumontavo 3,2 litro darbinio tūrio, 8 cilindrų motorą, kuris sugebėdavo išspausti 270 arklio galių ir iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,5 sekundės.
Smulkūs pakeitimai leido išlaikyti didžiulį pirkėjų susidomėjimą, ypač Jungtinėse Valstijose, kuriose „Ferrari“ vardas visuomet skambėdavo egzotiškai ir visuomet būdavo tapatinamas su devintame dešimtmetyje televizijos ekranuose šmėžavusiu Miami Vice serialu.
Tai buvo paskutinis „Ferrari“ automobilis su skersiniu varikliu gale. Tokia koncepcija buvo atsisakyta ne dėl populiarumo stokos. 1989 metais 328 buvo pakeistas modelio 348. Iš viso buvo pagaminta per 20000 308 ir 328 modelių. 12000 iš jų buvo 308. Šie „Ferrari“ modeliai su V8 varikliais tikrai pakėlė kompaniją. Tai taip pat įrodė, kad „Ferrari“ sugeba puikiai kurti ne tik V12 variklius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ferrari 328 GTB (6)


„Ferrari 328“ buvo paskutinis šios kompanijos modelis, kurio variklis būdavo montuojamas skersai. Vėliau pasirodę modeliai: 348, 355 ir kiti turėjo variklius, kurie būdavo montuojami išilgai. Šis sprendimas buvo priimtas dėl elementarių priežasčių – „Ferrari“ pradėjo naudoti naują važiuoklės konstrukciją.
Dabar „Ferrari 328“ domina ne tik automobilių kolekcionierius, bet ir tuos, kurie nori savo rankose turėti lengvai prižiūrimą klasikinį „Ferrari“ markės modelį. „Ferrari 328“ ir šio modelio pirmtakas – 308, pasižymi pakankamai lengva konstrukcija, kuri leis pačius svarbiausius darbus atlikti savo garaže, o jeigu esate įgudęs ir turite pakankamai laiko – atlikti pilnavertę „Ferrari“ automobilio eksploataciją savo namų kieme.
Moderni era
„Ferrari“ per itin spalvingą ir turtingą kompanijos istoriją sugebėjo sukurti keletą įspūdingų hitų per V8 variklio gamybos erą. Žinoma, kaip ir daugelis kompanijų, sugebėdavo prašauti pro šoną, tačiau „Ferrari F355“ buvo tas automobilis, kuris sugrąžino kompaniją į doros į sėkmės kelią.
„Ferrari F355“ buvo pradėtas kurti tuo pačiu metu, kuomet už „Ferrari“ vairo stojo įžymusis ir savo nuomonę garsiai mėgstantis išreikšti Luca Cordero di Montezemolo. Būtent jis nuolatos stebėjo F355 modelio kūrimo eigą ir pasirūpino, jog naujas „Ferrari“ markės modelis priblokštų visą pasaulį.

REKLAMA

Ferrari F355 Berlinetta (1)


Kiekvienas „Ferrari“ modelis privalo būti gražus, priversti išpūsti akis. F355 tai sugebėjo padaryti, bet daugelis iki šiol nustemba sužinoję, jog F355 automobilio kėbulo formos buvo tobulinamos vėjo tunelyje. Inžinieriams prireikė daugiau nei 1300 valandų, jog pasiektų norimą rezultatą. Nepaisant to, jiems pavyko išlaikyti fantastiškai ir laikui nepavaldžias kėbulo linijas.
Pačia ryškiausia naujiena tapo automatizuota mechaninė pavarų dėžė, kuri buvo ankstyvųjų DSG ar PDK tipo dėžių pirmtakė. Pirmoji DSG pavarų dėžė pasirodė 2003 metais, tuo tarpu „Ferrari“ šią technologiją pradėjo naudoti gerokai anksčiau – 1997 metais.
Kuomet „Ferrari“ šį modelį pristatė 1994, daugelis automobilį išbandžiusių žiniasklaidos atstovų negailėjo komplimentų ir F355 įvardino kaip geriausią visų laikų „Ferrari“. Niekas negalėjo pagalvoti, jog šį teiginį teks atsiimti ir užklijuoti ant kito „Ferrari“ modelio.

REKLAMA

Ferrari 360 Modena (6)


1999 metais „Ferrari“ surengė 360 Modena automobilio pristatymą ir bandomuosius važiavimus įvairių leidinių atstovams. Palyginus su daugelio išgirtu F355, naujasis modelis buvo judresnis, greitesnis, efektyvesnis – visomis prasmėmis pranašesnis, ir žinote ką? „Ferrari“ vadovams vėl teko priimti didžiulę komplimentų bangą.
360 turėjo visiškai naują, iš aliuminio pagamintą važiuoklę, kuri buvo 40 procentų standesnė už F355 ir tuo pačiu 28 procentais lengvesnė. Pakaba, interjeras ir kiti svarbiausi elementai taip pat buvo nauji. Visgi, F355 ir 360 tarpusavyje turi vieną ir labai svarbų bendrą bruožą – šalia galinės ašies sumontuotą V formos, 8 cilindrų variklį, kuris tapo vizitine, sėkmingų  „Ferrari“ modelių kortele.
Dabar ir anuomet naujų automobilių pirkėjai milžiniškas sumas išleidžia vardan pažangumo, progreso. Su F355 ir 360 modeliai Ferrari būtent tai ir darė – demonstravo milžinišką pažangą ir kūrė automobilius, kurie būtų konkurencingi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ferrari 360 Modena (7)


Nuo 1999 iki 2005 metų „Ferrari“ visame pasaulyje pardavė 8500 „Modena“ modelių, 7500 „Spider“ modelių ir beveik 1300 „Challenge Stradalle“ modelio vienetų. Akimirksniu jis tapo pačiu sėkmingiausiu „Ferrari“ markės modeliu per visą gamintojo gyvavimo istoriją.
„F355“ ir „360“ modelių kūrimo laikotarpiu išmoktos pamokos buvo perkeltos į vieną ryškiausių XXI amžiaus 1-as dešimtmetyje pasirodžiusių superautomobilių – „F430“. Šį kartą „Ferrari“ norėjo sukurti automobilį, kuris visame pasaulyje būtų pripažįstamas kaip pranašesnė alternatyva „Porsche 911 Turbo“. Nors Italijos automobilių gamintojai niekuomet nepasižymėdavo pastovumu, bet su F430 jiems ne tik pavyko įgyvendinti savo tikslą. Jie pranoko visų lūkesčius.
„Ferrari“ su „F430“ atvertė visiškai naują gamintojo istorijoje. Pirmą kartą, net po 50-ies metų, „Ferrari“ pristatė visiškai naują V8 tipo motorą, kuris nuo pat pirmųjų projektavimo dienų turėjo atsidurti „F430“ modelyje. Nors variklio tūris išaugo iki 4,3 litro, tačiau viduje esantys komponentai: stūmokliai, alkūninis velenas, cilindrų galva, įsiurbimo ir išmetimo kolektoriai – tai buvo absoliučiai naujo dizaino variklis, kuris senaisiais turėjo tik vieną bendrą detalę – „Ferrari“ užrašą.

REKLAMA

Ferrari F430 (1)


Kartu su nauju varikliu atšuoliavo ir gerokai kokybiškesnis interjeras bei iki tol dar nematytos technologijos. Viena iš jų – elektronikos valdomas riboto praslydimo diferencialas, kuris sukimo momentą tarp varančiųjų ratų paskirstydavo priklausomai nuo keleto veiksnių: vairo pasukimo kampą, automobilio važiavimo trajektorijos, akceleratoriaus padėties. Dabar ši technologija montuojama į daugelį modernių automobilių, tačiau tuomet tai ji atrodė kaip iš fantastikos srities.
Su „F430“ modeliu „Ferrari“ trečią kartą iš eilės įrodė, jog ant kelių priverčiantis atsiklaupti automobilio dizainas gali derėti su naujausiomis technologijomis ir pasaulinio lygio inžineriniais sprendimais. Ir vėl – „Ferrari F430“ dar kartą pagerino markės pardavimų rekordą, kol galiausiai aukštai iškeltą estafetė turėjo perduoti „Ferrari 458“ – dar vienam itin sėkmingam ir superautomobilių segmentą sugebėjusiam pakeisti modeliui.
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų