Kaip bebūtų keista, tačiau „Ferrari 288 GTO Evoluzione“ iš pradžių buvo kuriamas su mintimi ne apie žiedines lenktynes, bet apie pasaulio ralio čempionatą, o tiksliau - B ralio grupę, kurioje buvo galima išvysti „Audi Quattro“, „Lancia 037“ ir „Delta“. Tačiau italų noras dalyvauti pasaulio ralio čempionate labai greitai buvo numalšintas. Iki šiol dėl nežinomų priežasčių automobilio kūrimo ir tobulinimo procesas buvo sustabdytas.
Kol „Ferrari“ vadovai galvojo ką daryti su „288 GTO Evoluzione“, net penkis prototipus sukūrę inžinieriai patyliukais pradėjo šių automobilių bandymus. Vos 940 kilogramų svėręs automobilis sugebėjo priblokšti net ir prie projekto dirbusius inžinierius.
Per vidurį sumontuotas 2.9 litro benzininis variklis išvystė net 650 arklio galių ir leido mažiau nei 1000 kilogramų sveriančiam automobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per maždaug 3 sekundes. Maksimalus greitis siekė net 363 km/val. Pamirškite „Porsche 959“ ar „Bugatti EB110“, anuomet štai šis automobilis buvo greičiausias visame pasaulyje.
Sukūrę penkis „288 GTO Evoluzione“ prototipus, prie automobilio dirbę inžinieriai turėjo sustoti, nes „Ferrari“ vadovams šovė geniali idėja. Kokia? Italai sugalvojo „288 GTO Evoluzione“ platformą, variklį, pakabą ir kitus komponentus panaudoti kitame, naujame modelyje, kuris būtų skirtas bendro naudojimo keliams.
„Ferrari“ vadovai savo inžinieriams liepė naują automobilį sukurti ir pristatyti iki „Ferrari“ kompanijos 40 gimtadienio šventės 1987 metais. Nuolatos automobilio kūrimą stebėjęs Enzo Ferrari nuolatos spaudė inžinierius, jog jie sukurtų greitesnį, žvitresnį, triukšmingesnį automobilį.
Praėjus dvejiems metams nuo projekto starto, 1987 metais pasaulis išvydo vieną brangiausių „Ferrari“ markės automobilių. Tai buvo - „Ferrari F40“. Taip, būtent „288 GTO Evoluzione“ tapo tuo automobiliu, kurio pagrindu buvo sukurtas vienas geriausių super-automobilių pasaulyje - „Ferrari F40“.
„Ferrari F40“ pasirodė tuo pačiu metu kaip ir „Porsche 959“, kuris palyginus su vokišku super-automobiliu nebuvo toks pažangus ir technologiškai pažengęs. Tai buvo grynakraujis sportinis automobilis, be jokių pagalbinių sistemų, vairo stiprintuvo, oro kondicionieriaus, elektra valdomų langų ir kitų privalumų.
„Ferrari“ iš viso pagamino 272 „Ferrari 288 GTO“ vienetus. Tuo tarpu „Ferrari F40“ pagamintų egzempliorių skaičius siekia 1311.