• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš išvykdamas į Melburną, „Williams“ pilotas Felipe Massa davė interviu brazilų „O Estado do San Paolo“, kuriame pasakojo apie savo viltis šiais metais, rašo F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA

- Ar pavyks „Williams“ komandai šiame sezone sumažinti atsilikimą nuo „Mercedes“ ekipos?

- Abejoju. „Mercedes“ ir toliau išlaiko didelį pranašumą prieš kitas komandas. Sprendžiant iš visko, antrą vietą F-1 čempionato hierarchijoje dabar užima „Williams“ komanda. „Ferrari“ gerokai patobulino jėgainę ir sumažino atsilikimą nuo mūsų lyginant su praėjusio sezono pabaiga, bet „Williams“ šiuo metu yra labai geros formos, mūsų bolidas yra konkurencingas, todėl mes kovosime dėl labai aukštų rezultatų.

REKLAMA

- Kokios trasos labiausiai tinka „Williams“ mašinoms?

- Teoriškai mes turime būti greitesni trasose, kuriose yra ilgesnės tiesiosios, bet negalima neįvertinti ir konkurentų, tarp jų ir „Ferrari“. Sulaukime sezono pradžios ir mes pamatysime realų jėgų išsidėstymą. Tačiau bet kokiu atveju mums negalima sustoti ties tuo, ką jau pasiekėme. Mūsų rezultatai Barselonoje byloja apie pažangą, juolab kad 2014 metais mums ši trasa nelabai tiko.

REKLAMA
REKLAMA

- „Pirelli“ tvirtina, kad šiemet kai kuriose trasose bolidai gali būti net 4 sekundėmis greitesni nei pernai. Kokia jūsų prognozė?

- Man atrodo, kad šis skaičius yra per didelis. Jei žiūrėsime pagal žiemos testus, tai greitis tikrai išaugo lyginant su pernai metais. Bet mano nuomone – 2,5 sek. – tai būtų labiau realistinis skaičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Ką lenktynininkai galvoja apie naują bolido nosį ir jos dizainą?

- Šios permainos yra nukreiptos į mašinų aerodinaminio efektyvumo bloginimą ir turi priversti komandas kompensuoti prarastą prispaudžiamąją jėgą. Visa tai ir daroma naujos bolido nosies dėka. Mums jau pavyko kompensuoti didelę dalį praradimų.

REKLAMA

- Kokiose srityse „Williams“ pasiekė didžiausios pažangos 2015 metais?

- Mūsų mašina tapo dar labiau efektyvesnė, ji labiau paklusni valdymui. Mes smarkiai patobulinome važiuoklę ir galinį sparną. Iš esmės koncepcija nepasikeitė, bet turėdami labai gerą pagrindą, šiemet mes smarkiai patobulinome aerodinamiką ir mašinos galinę dalį.

REKLAMA

- Pernai Valtteri Bottas geriau pradėjo sezoną, o kas bus stipresnis šiemet?

- Nemanau, kad kuris nors iš mūsų turi didelį pranašumą. Mes esame abu susikoncentravę dirbti su visa komanda ir atiduosime visas jėgas. Štai ir viskas. Žinoma, kad kiekvienas pilotas galvoja apie tai, kad jis nori būti priekyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Skirtumas tarp komandų pagal priešsezoninių bandymų rezultatus buvo mažesnis nei pernai. Ar tikrai kai kurios komandos slėpė savo tikrąjį greitį?

- Jei kas ir slėpė savo tikrąjį potencialą, tai tik „Red Bull“.

- Šiais metais FIA atsisakė dvigubų taškų taisyklės. Kokia schema jums labiau tinka?

- Pati paprasčiausia ir teisingiausia schema yra neskirti jokių dvigubų taškų. Pernai tai buvo padaryta tam, kad pretendentai iki paskutinės sekundės išsaugotų šansą į titulą. Bet intriga tarp „Mercedes“ pilotų ir taip išliko iki pat sezono pabaigos.

REKLAMA

- Naujosios variklių tobulinimo taisyklės įnešė daug chaoso į komandų darbą. Ką manote apie tokią situaciją ir apie „Honda“ jėgainių tobulinimą?

- Sudėtingiausia yra tai, jog automobilių gamintojai susidūrė su labai aukštu technologijų išsivystymo lygiu, kuris dabar yra „Formulėje-1“. Kalba eina ne vien apie variklį, įskaitant ir baterijas su generatoriais, bet ir kitus komponentus. Pradėti nuo nulio yra labai sunku. Problemų turi ne vien „Honda“, bet ir kiti jėgainių tiekėjai.

REKLAMA

- Praėjusių metų pradžioje sakėte, kad komandos pakeitimas išėjo jums į naudą. Ar F. Alonso perėjimas į „McLaren“ ir S. Vettelio į „Ferrari“ padės šioms komandoms?

- Aš manau, kad abu šie perėjimai visų pirma atneš naudą „Williams“ komandai. Net jei „McLaren“ pavyks uždirbti daug taškų (nežiūrint į kol kas prastoką jų bolidą), aš abejoju, kad Fernando pavyks uždirbti šiemet daugiau taškų, nei jis pernai iškovojo „Ferrari“ ekipoje. Tą patį galima pasakyti ir apie S. Vettelį, kuris paliko tą komandą, su kuria iškovojo 4 čempiono titulus. Nemanau, kad jis šiemet uždirbs daugiau taškų nei pernai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Ar po F. Alonso avarijos per bandymus pilotai labiau susirūpino savo saugumu?

- Visų pirma reikia suprasti, kas iš tikrųjų įvyko – kol kas neaiški tikroji avarijos priežastis, o be to sunku ką nors spręsti.

- „Reb Bull“ jaunimo programa atvedė prie to, jog Maxas Verstappenas tapo pačiu jauniausiu lenktynininku „Formulės-1“ istorijoje. Ką manote apie tokį ankstyvą debiutą?

REKLAMA

- Jo karjera yra labai trumpa, jis labai anksti debiutuoja „Formulėje-1“. Mano galva, šiandien jis turi lenktyniauti jaunesnėse serijose. Asmeniškai aš debiutavau F-1 būdamas 20 metų ir jaučiau didelę patirties stoką. Maxas gali būti ir labai greitas, bet lenktynės turi labai daug niuansų ir patirties trūkumas gali jam sutrukdyti.

REKLAMA

- Jūs esate laimėję trasose, kurių šiuo metu nėra F-1 kalendoriuje – Turkijoje, Valensijoje ir Prancūzijoje. Ar jums jų trūksta?

- Tai nėra nei problema, nei trūkumas. Kita vertus, malonu važiuoti ta trasa, kurioje esi laimėjęs. Ypač tai pasakytina apie Turkiją, kur laimėjau tris kartus.

- Į kalendorių šiemet sugrįžta Meksika. Nors jūs šioje trasoje dirbote tik su simuliatoriumi, kokių sunkumų čia galima laukti? Ar aukštikalnių problema ten bus svarbi? 

REKLAMA
REKLAMA

- Tai nauja trasa visiems, todėl visų šansai vienodi. Didelis aukštis neturėtų pakenkti variklio galiai, kadangi turbininiams varikliams deguonies trūkumas neturi įtakos. Kai mes naudodavome atmosferinius variklius, San Paulo trasoje mes prarasdavome po 80 AG, bet perėjus prie turbininių jėgainių, galios praradimo beveik nebūdavo.

Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų