Pagrindinė priežastis yra aiški: apriboti lenktynes dėl populiarumo, kuomet žmonėms kyla diskomfortas dėl nesurenkamų „laikų“. Leidinio „Psychology Today“ duomenimis, atstūmimas el. erdvėje (dėmesio, pamėgimų nesulaukimas) gali veikti žmones taip pat skaudžiai, kaip ir realiame gyvenime. Jaunimo itin mėgstamame „Instagram“ tinkle yra atvirai lenktyniaujama dėl to, kas surinks kuo daugiau „laikų“.
„Facebook“ atstovai patys išsamiau nekomentuoja savo planų, tačiau socialinio tinklo vartotojai jau spėjo pasidalinti į kelias priešingos nuomonės grupes.
„Bloga idėja, – „USA Today“ cituojamas vienas iš „Facebook“ lankytojų. – Pamėgimai suteikia įrašą patalpinusiam žmogui galimybę sužinoti, kiek jo turinys patinka kitiems“.
Kiti vartotojai svarsto, ar „Facebook“ tai iš tiesų turi tokią pačią reikšmę, kaip „Instagram“. Dar kiti oponuoja kritikams tuo, kad pašalinus iš feisbuko „laikų“ skaičių, taptų svarbesnis pats įrašų turinys.
„Pamėgimai“ buvo vienas iš „Facebook“ išskirtinumų visą jo gyvavimo istoriją, tačiau pastaruoju metu vartotojai pradėjo skųstis, kad tai verčia jaustis juos blogai, nes žmonės pradėjo patys save riboti baiminantis dėl to, kad nepopuliari mintis nesurinks „laikų“.
Dažnas tiesiog ištrina „nepasisekusius“ įrašus. Manoma, kad „skaitliuko“ atsisakymas gali padėti išspręsti šią moralinio spaudimo problemą.
Tačiau nereikia naiviai galvoti, kad feisbukas rūpinasi tik vartotojų gerove. Jeigu bandymų metu pasirodys, kad lankytojai palieka mažiau įrašų ar vangiau reaguoja į kitų įrašus, „Facebook“ tokį „patobulinimą“ vargu ar įdiegs.
„Instagram“ šiuo metu išbando „nematomus pamėgimus“ septyniose šalyse, įskaitant Kanadą, Airiją, Italiją, Japoniją, Braziliją, Australiją ir Naująją Zelandiją.
„Mes norime, kad jūsų sekėjai koncentruotųsi į tai, kuo jūs dalijatės, o ne kiek surenkate pamėgimų“, – rašoma „Instagram“ pranešime. Šiuo metu ši sistema veikia taip: draugai ir sekėjai nemato pamėgimų, tačiau pats įrašų autorius juos gali matyti.
BBC kalbinti psichologai anksčiau paskelbė požymius, kurie rodo priklausomybę nuo feisbuko.