Socialinis tinklas Facebook“ žengia link mobilaus interneto suvienijimo, kaip kad „Google“ suvienijo tradicinį internetą, prognozuoja Lietuvos mobiliųjų programėlių kūrėja „Lemon Labs“.
Anot „Lemon Labs“ vadovo Tomas Dirvonsko, „Facebook“ prieš kelias savaites programų kūrėjams paskelbtos naujienos buvo rimtas pareiškimas, kad „Facebook“ nėra tik socialinis tinklas ir turi rimtų ambicijų nugalėti „Google“ mobiliame internete.
„Facebook“ neseniai programų kūrėjams skirtoje konferencijoje F8 pristatė kelias naujienas dėl bendrų mobilaus interneto standartų sukūrimo. Prisijungimas prie mobilių produktų, naudojant „Facebook“ paskyrą ir iki šiol jau buvo populiariausias būdas, o dabar pasiūlyta galimybė jungtis ir vartotojams, kurie rūpinasi savo privatumu – „Anonymous Login“ galimybė, kuomet vartotojai galės prisijungti prie mobilių produktų neperduodami savo duomenų paslaugos teikėjui. Dalis vartotojų bijo dalytis „Facebook“ duomenimis, nes bijo, kad jų duomenys bus paviešinti“, – sakė T. Dirvonskas.
„Lemon Labs“ vadovo teigimu, tiek „Facebook“, tiek „Google“ ar „Apple“ šiuo metu konkuruoja, kaip padėti verslams pasiekti kuo didesnį vartotojų srautą.
„Visiems verslams reikia vartotojų, jų srauto bei paties vartojimo. „Google“ reklamos tinklas internete „AdSense“ kol kas yra pagrindinė kompanijos „Google“ „melžiama karvė”, tačiau dabar vyksta kova dėl mobilaus interneto. Vienas mūšių „laukas“ – kuriai operacinei sistemai kuriama programėlė – „iOS“ ar „Android“ – tai kova tarp „Apple“ ir „Google“. Kitas kovos laukas – per kurią reklamos platformą bus bandoma pritraukti vartotojų, kas gaus pinigus iš verslo – taigi, ar „Google AdSense“ ar naujasis „Facebook“ tinklas. „Facebook“ vienareikšmiškai tampa tarsi „pasu“ į mobilias aplikacijas, tad „Google“, manau, yra labai susirūpinę“, – sakė T. Dirvonskas.
T. Dirvonsko teigimu, reklama vartotojus iš esmės erzina, tad „Facebook“, „Google“ ar kitos kompanijos siekia vartotojui pateikti reklamą, kuri labiausiai atitiktų jo poreikius.
„Facebook“ apie vartotoją turi daugybę duomenų, tad iš esmės žino, kas jam aktualu. Reklama, rodoma per „Facebook“ reklamos tinklą, bus tikslesnė, priimtinesnė, o verslui padidins grįžtamąją naudą. Akivaizdu, kad šis tinklas siekia įsitvirtini kaip pagrindinis reklamos kanalas mobiliame internete ir interneto versle šiuo metu pirmaujančiai „Google“ dėl šito turėtų būti labiausiai neramu“, – sakė T. Dirvonskas.
T. Dirvonskas pastebėjo, kad dar viena svarbi „Facebook“ naujiena – sistema „AppLinks“, leidžianti telefone keliauti tarp skirtingų aplikacijų. „Iki šiol telefone keliauti tarp kelių programėlių – kaip kad tradicinėje naršyklėje keliaujame nuorodomis internete –buvo gana sudėtinga, turėdavome išjungti programą ir įjungti kitą. „Facebook“ pasiūlius standartizuotą sistemą, šis tinklas žengia rimtą žingsnį link mobilaus interneto pasaulio suvienijimo – kaip kad „Google“ sujungė interneto svetaines su savo paieška. Sistemą pritaikius daugelyje programėlių, galėsime tarp jų keliauti vieno mygtuko paspaudimu“, – prognozavo T. Dirvonskas.