Reklamos pardavimai didžiausiame socialiniame tinkle „Facebook“ tiesiog klesti. Marko Zuckerbergo įkurtas tinklas JAV generuoja jau kas ketvirtą reklaminio skydelio parodymą.
„Facebook“ šiuo metu skelbia 23,1 proc. visų JAV internete transliuojamų reklamų. Šis procentas itin išaugo per paskutinį metų ketvirtį - iki tol „Facebook“ sugebėdavo parodyti 17,7 proc. reklaminių skydelių. Toks šoktelėjimas leido socialiniam tinklui daugiau nei du kartus aplenkti antroje pozicijoje esančią „Yahoo“, kuriai priklauso 11 proc. reklaminio skydelių parodymų.
Interneto tyrimo firmą „comScore“ nurodo, jog „Facebook“ JAV sugeneruoja daugiau reklaminių skydelių parodymų nei „Yahoo“, „Microsoft“ ir „Google“ kartu paėmus. Šios bendrovės duomenimis, trečiame 2010 metų ketvirtyje socialinis tinklas iš viso sugeneravo 297 mlrd. reklaminių skydelių parodymų. Tiesa, kitų analitikų skaičiavimais „Facebook“ CPM (kaina už tūkstantį parodymų) JAV rinkoje yra kur kas mažesnė nei „Yahoo“ valdomų tinklalapių - atitinkamai 1 ir 3 doleriai už tūkstantį skydelių parodymų.
Pastebima, jog šiam socialiniam tinklui toliau besilaikant tokios reklamos pardavimo strategijos, kiti portalai taip pat gali būti priversti keisti savo įkainius. Tikimasi, kad šiemet JAV internetinės reklamos rinka išaugs 13 proc. - iki 8,56 mlrd. JAV dolerių apyvartos.
Justinas Grinius