Nuovargis, išsiblaškymas, per didelis greitis, slidus kelias ar patirties stoka. Tai tik keletas priežasčių, dėl kurių įvyksta eismo įvykiai, o sunkiasvorės transporto priemonės nepasiekia kelionės tikslo. Gediminas Ilčiukas yra pasiruošęs bet kurią minutę sėsti prie evakuatoriaus vairo ir suteikti pagalbą kelyje nelaimės ištiktiems sunkvežimiams ir vairuotojams.
Faktai
Vairuotojas: Gediminas Ilčiukas Amžius: 52 m. Gyvena: Vilniuje Dirba: techninės pagalbos vairuotojas, UAB „Toks“ Darbo pobūdis: techninė pagalba kelyje visą parą Sunkvežimis: „Volvo FH“ Variklis: 500 AG Pavarų dėžė: mechaninė, 14 pavarų su greitinančiąja pavara Konfigūracija: 8×4 Kabina: „Globetrotter“ Antstatas: „Omars 120T“ su buksyravimo ir hidrauline įranga Profesionaliu sunkvežimių vairuotoju Gediminas Ilčiukas dirba daugiau nei 30 metų. Prieš penkerius metus Gediminas persikvalifikavo iš tolimųjų reisų vairuotojo ir dabar dirba su „Volvo FH“ evakuatoriumi įmonėje „Toks“. Kasdieninis vairuotojo darbas – teikti techninės pagalbos paslaugas sunkiasvorėms transporto priemonėms Lietuvoje, Skandinavijoje, Vakarų Europoje ir Rusijoje. „Gabenant krovinius viskas sąlyginai paprasta – yra krovinys, kurį reikia paimti ir pristatyti užsakovui, vairuotojai dažnai važiuoja gerai žinomu jiems maršrutu. Tačiau darbas su evakuatoriumi yra specifinis. Ne vien dėl to, kad skambutis gali pasigirsti bet kurią minutę, dieną ar naktį. Žinau, kad turiu kuo greičiau išvykti, o atvažiavęs rasiu ne krovinį, o nelaimės ištiktą vairuotoją ir jo sunkvežimį. Dažnai net nežinau, kokio sudėtingumo darbas laukia ir kada galėsiu grįžti namo, o tai išties nemažas iššūkis”,– sako Gediminas.
Matau, kad dabar vairuotojų parengimui skiriama mažiau dėmesio. Dabartiniai sunkvežimiai yra patogesni, tačiau ir galingesni – juos vairuoti reikia ne tik teorinių žinių, bet ir patirties bei atsakomybės jausmo už techniką, krovinį ir kitus eismo dalyvius. Tačiau trečioji – pagarbos trūkumas kelyje – yra bendras vardiklis visiems rimtiems ar laimingai pasibaigusiems atsitikimams. Vairuotojai dažnai važiuoja tarsi lenktynėse, kas pirmesnis atvažiuos į pasienį ar paskirties vietą, neįvertindami savo galimybių, o lengvųjų automobilių vairuotojai – savo pagreičio ir sunkvežimių gabaritų“, – sako Gediminas. Visa tai dažniausiai baigiasi skambučiu į „Toks“, ir evakuatorius išskuba į pagalbą kelyje.