Kopenhagoje vykstantis „Eurovizijos“ dainų konkursas sutraukia minias ne tik prie televizijos ekranų. Lažybų bendrovės trina delnais besidžiaugdamos azartiškai nusiteikusiais tautiečiais, kurie mėgsta spėlioti atlikėjų galimybes patekti į finalą ar laimėti „Euroviziją“.
Tiesa, vakar pirmoje dienos pusėje „Sekundės“ Panevėžyje aplankyti keli lažybų punktai negalėjo pasigirti lankytojų gausa: kasininkės nuobodžiavo ir lankytojų antplūdžio laukė po 17 valandos. Pasak darbuotojų, vakar iki pietų beveik niekas nesidomėjo „Eurovizijos“ konkursu, tačiau jos neabejojo, kad visiškai kita sitaucija bus vakare ar šiandien popiet.
„Ketvirtadienį statymų turėtų būti daugiau, nes vakare dainuos mūsų šalies atstovė. Manau, jai patekus į finalinį etapą, „Eurovizija“ būtų populiari tarp šio savaitgalio lažybų pasiūlos“, – vylėsi Nemuno gatvėje esančio lažybų punkto kasininkė.
Armėnija, Švedija, Vengrija, Didžioji Britanija ir Olandija – šių šalių atstovams lažybų punktai numato didžiausią tikimybę laimėti šių metų „Eurovizijos“ konkursą.
Lietuvės Vilijos Matačiūnaitės šansai kuklūs. Jei ji laimėtų, ne tik lažybų organizatoriai vertintų jos sėkmę kaip didelę sensaciją. Mūsų atstovės koeficientas už pergalę „Eurovizijoje“ – net 400, tai yra pastačius 1 litą ir laimėjus lietuvei, galima išlošti 400 litų. Tačiau visų pirma V. Matačiūnaitei šiandien reikia peržengti pusfinalio barjerą. Lažybų tarpininkai Lietuvai skiria maždaug 50 procentų, kad jos daina pateks į finalą.
Neskuba rizikuoti
Už „Euroviziją“ pinigus stato dažniausiai ne nuolatiniai, o nauji klientai, kurie mieliau užsuka patys į lažybų punktus, nei pinigais rizikuoja internetu, pastebi bendrovės „Topsport“ lažybų tarpininkas Gerardas Bratėnas.
„Tokie renginiai turi savo atskirą auditoriją, kuri lažybų punktuose lankosi retai ir sporto įvykiais beveik nesidomi. Tie, kurie lažinasi reguliariai, turi internetines sutartis. Kol kas „Eurovizijos“ dainų konkursas užgožia prezidento rinkimus“, – „Sekundei“ teigė „Orakulo“ lažybų bendrovės analitikas Justas Naulickas.
Pasak jo, „Eurovizijos“ dainų konkursas yra pakankamai populiarus, žmonės domisi, neša pinigus ir stato už vienos ar kitos šalies atlikėjo galimybes.
„Kol kas lietuviai neskuba rizikuoti ir spėti kitų šalių dainų šansų, apskritai nėra įpročio statyti pinigus iš anksto. Pagrindiniai statymai bus šeštadienį, kai bus aiškūs finalo dalyviai bei bus išklausytos visos dainos“, – samprotavo specialistas.
„Dabar pagrindinis statymas – ar pateksime į finalą, ar ne. Mes labiau tikime, kad lietuviai pateks į finalinį etapą, kitos bendrovės daugiau šansų duoda, kad nepateks, tačiau iš esmės galimybės apylygės. Mūsų klientai kol kas skeptiškai vertina lietuvės dainą ir stato, kad V. Matačiūnaitė nepateks į šeštadienį vyksiantį finalą“, – kalbėjo lažybų bendrovės analitikas.
G. Bratėno teigimu, lietuviai patriotai, labiau tiki, kad mūsų atstovė pateks į finalą.
„Iš patirties žinome, kad kai žaidžia lietuvių komandos, tautiečiai palaiko saviškius ir stato už jų sėkmę“, – kalbėjo lažybų tarpininkas.
Nuo lito iki tūkstančio
Neabejojama, kad šiandien lažybų punktai turėtų sulaukti kur kas daugiau klientų, besidominčių „Eurovizija“.
„Žmonės stato nuo lito, nes tai minimali pinigų suma, kurią galima pastatyti. Dažniausiai klientai rizikuoja tokia suma, kurią nebūtų skaudu pralošti, bet sėkmės atveju būtų malonu kažkiek ir laimėti. Kalbant apie populiariausias sumas, jos vyrauja apie 15–20 litų, tačiau yra ir tokių, kurie negaili tūkstančio ar daugiau“, – kalbėjo J. Naulickas.
„Eurovizijos“ populiarumą lažybų punktuose paaiškinti nesudėtinga: žmonės aktyviai domisi pačiu dainų konkursu, jį populiarina naujienų portalai, televizija, kuri išsamiai informuoja apie „Euroviziją“, tiesiogiai transliuoja konkursą. Nenuostabu, kad kasmet lažybų punktai sulaukia azartiškai nusiteikusių klientų, norinčių spėti konkurso baigtį.
Linas JOCIUS