Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Šią savaitę Europos Parlamentas balsuos dėl pasiūlymo nuo 2035 metų uždraustų naujų lengvųjų automobilių, turinčių vidaus degimo variklį, prekybą visoje Europos Sąjungos teritorijoje. Nors šis pasiūlymas iki šiol kelia daug diskusijų, tačiau yra didžiulė tikimybė, jog šis draudimas galiausiai bus priimtas.
Tradicinių automobilių šalininkai Europos Parlamente tikina, jog spartus elektromobilių tobulėjimas iki šiol negali visiškai pakeisti automobilių su vidaus degimo varikliais. Šiam draudimui besipriešinantys parlamentarai tikina, jog elektromobiliai yra per brangūs, jų nuvažiuojamas atstumas per mažas, o įkrovimo galimybės nėra priimtinos. Galiausiai, jie kritikuoja elektromobilius dėl gamtai žalingo poveikio.
Teoriškai, didžioji dalis elektromobilių trūkumų bus išspręsti iki 2035 metų, tačiau Europos Komisijos narys Fransas Timmermansas norėtų, kad vidaus degimo variklių draudimas įsigaliotų anksčiau.
F.Timmermansas rengia pasiūlymą, pagal kurį nuo 2027 metų visos didesnės įmonės, visose ES valstybėse narėse, privalėtų naudoti tik elektra varomas komercines transporto priemones, sveriančias iki 3500 kilogramų. Tuo tarpu nuo 2030 metų ši prievolė būtų taikoma ir mažesnėms įmonėms.
Nors dar nežinome, kas yra didelė ir maža įmonė, tikrai žinome, kad išlaidos yra labai svarbios bet kurios įmonės klestėjimui. Nors elektromobiliai gali padėti sutaupyti eksploatacijos srityje, ypač rekordinių degalų kainų laikais, elektrinių komercinių automobilių įsigijimo kaina ne visoms įmonės bus priimtina.
Žinoma, daugelis įmonių jau dabar savanoriškai naudoja elektrinius mikroautobusus, nes jie sugeba patenkinti jų poreikius, tačiau Europos Komijos nario troškimas įmones priversti naudoti elektrines transporto priemones yra daugiau negu drąsus.
F. Timmermansas savo pasiūlymą taip pat grindžia didelėmis benzino ir dyzelino kainomis ir planuojamu atsisveikinimu su rusiška nafta, tačiau niekas negali užtikrinti nei elektros energijos, nei akumuliatorių kainų ateityje, nes didėjant paklausai auga žaliavų kainos. Be to, kai kuriems tikslams elektromobilių naudojimas būtų tiesiog neveiksmingas. Pavyzdžiui, tiems, kurie per dieną turi nuvažiuoti šimtus kilometrų.
Kaip žinome, furgonas uždirba pinigus tik tada, kai važiuoja, o ne kai stovi stovėjimo aikštelėje ar kai stovi prijungtas prie įkrovimo stotelės. Būtent dėl šios priežasties „Stellantis“ pirmiausia atsisakė keleivinių furgonų versijų su vidaus degimo varikliais, o komercinėms reikmėms skirtus furgonus leidžia įsigyti tiek su benzininiais, tiek dyzeliniais varikliais.
Šią savaitę Europos Parlamentas balsuos dėl pasiūlymo nuo 2035 metų uždraustų naujų lengvųjų automobilių, turinčių vidaus degimo variklį, prekybą visoje Europos Sąjungos teritorijoje. Nors šis pasiūlymas iki šiol kelia daug diskusijų, tačiau yra didžiulė tikimybė, jog šis draudimas galiausiai bus priimtas.
Tradicinių automobilių šalininkai Europos Parlamente tikina, jog spartus elektromobilių tobulėjimas iki šiol negali visiškai pakeisti automobilių su vidaus degimo varikliais. Šiam draudimui besipriešinantys parlamentarai tikina, jog elektromobiliai yra per brangūs, jų nuvažiuojamas atstumas per mažas, o įkrovimo galimybės nėra priimtinos. Galiausiai, jie kritikuoja elektromobilius dėl gamtai žalingo poveikio.
Teoriškai, didžioji dalis elektromobilių trūkumų bus išspręsti iki 2035 metų, tačiau Europos Komisijos narys Fransas Timmermansas norėtų, kad vidaus degimo variklių draudimas įsigaliotų anksčiau.
F.Timmermansas rengia pasiūlymą, pagal kurį nuo 2027 metų visos didesnės įmonės, visose ES valstybėse narėse, privalėtų naudoti tik elektra varomas komercines transporto priemones, sveriančias iki 3500 kilogramų. Tuo tarpu nuo 2030 metų ši prievolė būtų taikoma ir mažesnėms įmonėms.
Nors dar nežinome, kas yra didelė ir maža įmonė, tikrai žinome, kad išlaidos yra labai svarbios bet kurios įmonės klestėjimui. Nors elektromobiliai gali padėti sutaupyti eksploatacijos srityje, ypač rekordinių degalų kainų laikais, elektrinių komercinių automobilių įsigijimo kaina ne visoms įmonės bus priimtina.
Žinoma, daugelis įmonių jau dabar savanoriškai naudoja elektrinius mikroautobusus, nes jie sugeba patenkinti jų poreikius, tačiau Europos Komijos nario troškimas įmones priversti naudoti elektrines transporto priemones yra daugiau negu drąsus.
F. Timmermansas savo pasiūlymą taip pat grindžia didelėmis benzino ir dyzelino kainomis ir planuojamu atsisveikinimu su rusiška nafta, tačiau niekas negali užtikrinti nei elektros energijos, nei akumuliatorių kainų ateityje, nes didėjant paklausai auga žaliavų kainos. Be to, kai kuriems tikslams elektromobilių naudojimas būtų tiesiog neveiksmingas. Pavyzdžiui, tiems, kurie per dieną turi nuvažiuoti šimtus kilometrų.
Kaip žinome, furgonas uždirba pinigus tik tada, kai važiuoja, o ne kai stovi stovėjimo aikštelėje ar kai stovi prijungtas prie įkrovimo stotelės. Būtent dėl šios priežasties „Stellantis“ pirmiausia atsisakė keleivinių furgonų versijų su vidaus degimo varikliais, o komercinėms reikmėms skirtus furgonus leidžia įsigyti tiek su benzininiais, tiek dyzeliniais varikliais.