Apie 16 proc. mirtinų avarijų Europos keliuose įvyksta su mopedais ir motociklais, nors jie sudaro tik apie 2 proc. viso kelių transporto. Antradienį Europos Parlamentas patvirtino griežtesnius saugos ir taršos reikalavimus naujiems motociklams bei mopedams, praneša Parlamento spaudos tarnyba.
Nuo 2016 m. visuose naujuose motocikluose, kurių variklio tūris viršija 125 cm3, turės būti sumontuota stabdžių antiblokavimo sistema (ABS). Mažiau galinguose motocikluose ir mopeduose bus leidžiama montuoti arba antiblokavimo, arba kombinuotą stabdžių sistemą. Iki 2019 m. pabaigos Europos Komisija turės išanalizuoti, ar būtų tikslinga įpareigoti montuoti stabdžių antiblokavimo sistemą visuose motocikluose.
EP taip pat pritarė reikalavimui, kad užvedus variklį automatiškai įsijungtų šviesos. Tai padidins transporto priemonės ir vairuotojo matomumą kelyje.
Europarlamentarai sugriežtino ir motociklų bei mopedų taršos reikalavimus. Nuo 2016 m. motociklams, o nuo 2017 m. ir mopedams bus taikomas Euro 4 išmetamų teršalų ribos, o nuo 2020 m. visoms šioms transporto priemonėms bus taikomos dar griežtesnės Euro 5 išmetamų teršalų ribos.
Naujajam reglamentui, dėl kurio jau sutarta su ES Taryba, pritarė 643 EP nariai, nepritarė 16, o susilaikė 18. Jis bus taikomas nuo 2016 m. parduodamoms dviratėms ir triratėms transporto priemonėms, taip pat keturračiams motociklams.