„Mokytojo darbas – tai profesija iš pašaukimo, todėl siekiant išlaikyti gerus darbuotojus svarbu užtikrinti didelio pasitenkinimo darbu jausmą“, – sakoma antradienį Europos Parlamento patvirtintoje ataskaitoje (balsavo 579 už, 46 prieš, 25 susilaikė).
Europarlamentarai atkreipia dėmesį į didelius mokytojų atlyginimų skirtumus įvairiose ES šalyse. Jie ragina užtikrinti, kad mokytojai galėtų gauti gerą užmokestį, kuris atitiktų jų svarbą visuomenei ir padėtų užkirsti kelią geriausių mokytojų „nutekėjimui“ į geriau mokamas privataus sektoriaus darbo vietas. Savo ruožtu EP ragina valstybes skatinti gerai besimokančius mokinius rinktis mokytojo karjerą.
„Pagerinus mokytojų rengimo kokybę gerėja mokinių mokymosi rezultatai“, – pažymi europarlamentarai. Jie ragina ES šalis suteikti mokytojams akademinių bei finansinių galimybių tobulinti ir atnaujinti savo įgūdžius ir žinias – pavyzdžiui, numatyti tam skirtas vyriausybės stipendijas. Deputatai priduria, jog mokymo metu įgyta kvalifikacija turi būti pripažįstama visose ES šalyse. Jie taip pat kviečia kurti paramos tinklus ir kuravimo programas, kad patyrę mokytojai mokytų naujus kolegas.
Parlamento nuomone, visose ES valstybėse dirbantys turėtų turėti įrodymą, jog moka bent vieną plačiau vartojamą užsienio kalbą. Į mokytojų tobulinimąsi turėtų būtų įtrauktas ir žiniasklaidos pažinimas, taip pat pagrindinės žinios apie Europos Sąjungą ir jos institucijas, mano EP nariai. Savo ruožtu jie ragina valstybes suteikti mokytojams konfliktų sprendimo metodikos pagrindus, kad jie mokėtų spręsti įvairius konfliktus klasėse ir kovoti su smurtu bei agresija.
Deputatai ragina ES remti mokytojų švietimą pasitelkus Mokymosi visą gyvenimą programą, taip pat skatinti mokytojų judrumą pagal „Comenius“ ir „Comenius–regio“ programas.
„Nieko nėra geriau už laiką, kurį mokytojai praleidžia klasėje su mokiniais“, – teigia EP nariai. Jie reiškia susirūpinimą dėl to, kad mokytojams daugėja administracijos ir raštvedybos užduočių, ir dėl to jie mažiau laiko praleidžia klasėje bei rengdamiesi pamokoms. Savo ruožtu, europarlamentarų nuomone, „mokyklų vadovams turėtų tekti didesnė atsakomybė priimant sprendimus“.