Su ES Taryba jau suderintomis taisyklėmis nustatoma, kad nuo 2030 m. naujų sunkvežimių, įskaitant ir specialiųjų transporto priemonių, pvz., šiukšliavežių, savivarčių ar betono maišyklių, o taip pat autobusų anglies dvideginio tarša turi būti 45 proc. mažesnė palyginus su 2019 m.
Nuo 2035 m. ši tarša turi mažėti 65 proc., o nuo 2040 m. – 90 proc. Be to, nauji miesto autobusai nuo 2030 m. turės išmesti 90 proc. mažiau anglies dvideginio, o nuo 2035 m. tapti visiškai netaršūs.
Taršos mažinimo tikslai numatyti ir sunkvežimių priekaboms ir puspriekabėms. Nuo 2030 m. jos atitinkamai turės išmesti 7,5 proc. ir 10 proc. mažiau anglies dvideginio.
Naujosios taisyklės įpareigoja Komisiją iki 2027 m. pabaigos įvertinti jų įgyvendinimą, kad būtų galima nuspręsti, ar šias taisykles taikyti mažiems sunkvežimiams, iki 5 t svorio.
Kartu Komisija turėtų įvertinti sunkiųjų transporto priemonių, varomų tik degalais, kurių anglies dioksido poveikis aplinkai yra neutralus, registravimo metodikos vaidmenį klimato kaitos tikslams.EP pranešėjas Bas Eickhout (Žalieji, Nyderlandai) pažymėjo: „Perėjimas prie netaršių vilkikų ir autobusų svarbus ne tik dėl klimato kaitos prevencijos, bet ir siekiant švaresnio oro mūsų miestuose. Suteikiame vienai iš pagrindinių Europos pramonės sričių teisinį tikrumą bei skatiname investuoti į elektra ar vandeniliu varomas transporto priemones.“
ES taisyklėms pritarė 341 EP narys, 268 nepritarė, o 14 susilaikė. Jos jau suderintos su ES Taryba, tačiau taisyklių įsigaliojimui būtinas dar formalus minėtos institucijos pritarimas.
Sunkiasvorės transporto priemonės ES išmeta ketvirtadalį kelių transporto šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio.