Šimtai krepšinio sirgalių Lietuvos rinktinės varžybas su italais stebi ir su nerimu širdyse, ir su alaus bokalais rankose. Alaus gamintojai, barų ir kavinių savininkai puikiausiai žino, kad per varžybas alaus pardavimai kyla kaip ant mielių. Mat krepšinio aistruoliai pinigų kišenėse nelaiko ir perka ne po vieną bokalą.
Retkarčiais pasitaiko ir tokių aistruolių, kurie per varžybas nepaima nė lašo, tačiau, pasak prekybininkų, tai daugiau išimtis nei taisyklė.
Na, o aludaris ilgų ūsų savininkas Valentas Vaškevičius sako, kad alaus pardavimai per varžybas šokteli 70 procentų. Įkandin didėja ir pupų, žirnių, kiaulės kojų ar ausyčių prekyba. O sirgaliai jau iš anksto rezervuoja geriausias vietas prie televizorių ekranų. Pirmiems klientams pritaikomos ir nuolaidos, jomis pasinaudoję aistruoliai išgeria ir po keturis, ir po penkis bokalus. Pasirodo, daugiausia alaus bokalų pakeliama tuomet, kai rinktinei ima nebesisekti.
„Daugumoje žiūri, bet jeigu biški pralaimim, tada ant tų nervų ima. Daugiausia alutį ir toks alutis, kuris nuramina, kad negautų infarkto“, - teigia aludaris Valentas Vaškevičius.
O tie sirgaliai, kurie krepšinio čempionatą žiūri namuose, prilipę prie televizorių ekranų, nuo parduotuvių lentynų šluoja ne tik alų, bet ir užkandą. Akivaizdu, kad krepšinio mylėtojai rungtynes stebi su nukrautais stalais tartum per didžiausias metų šventes. Pasak prekybininkų, per čempionatą net kelis kartus ūgteli mėsos gaminių pardavimas - daugiausia vytintų dešrelių ir rūkytų kiaulių ausyčių.
„Naujovė tai, kad auga rimtesni užkandžiai – mėsos gaminiai, sūrio gaminiai. Ta pati kepta duona, traškučiai ir riešutai. Tai siejame ir su tuo, kad žmonės šiais metais žiūri, ar galima sveikiau maitintis. Tad kartais traškučius iškeičia į truputėlį sveikesnius užkandžius“, - tikina „Maxima LT“ Komunikacijos vadovė Renata Saulytė.
Pasirodo, sirgaliai prieš Lietuvai svarbias rungtynes elgiasi spontaniškai ir nuolaidų prekybos centruose neieško.
„Alaus pardavimai išaugo maždaug apie 20 procentų. Lygiai taip pat išaugo užkandžių – traškučių, riešutų pardavimai, riešutų – 20 procentų. Labai šoktelėjo keptos duonos pardavimai – apie 75 procentus. Taip pat apie 70 procentų išaugo alyvuogių pardavimai“, - aiškina „Iki“ Viešųjų ryšių departamento vadovas Andrius Petraitis.
Na, o kaip Europos krepšinio čempionatas be tautinės atributikos? Aistruoliai trispalvių, vuvuzelių, veido dažų ar milžiniškų būgnų įsigijo iš anksto. O kai kur parduotuvių lentynos su sirgalių atributika jau pustuštės.