Tyrimų bendrovė "eMarketer" paskelbė Europos elektroniniam verslui skirtą ataskaitą, kurioje teigiama, kad per kelerius artimiausius metus žemyne smarkiai plėsis verslo verslui (B2B) paslaugos.
"eMarketer", kuri renka ir apibendrina skirtingų šaltinių duomenis, nurodo "Forrester" prognozę, kad elektroninė prekyba tarp verslo įmonių Europoje padidės nuo 77 milijardų eurų 2001 metais iki daugiau kaip 2 trilijonų eurų 2006-aisiais. Jei ši prognozė išsipildytų, verslo verslui paslaugų dalis bendroje prekybos struktūroje per tą patį laikotarpį pasistiebtų nuo 1 proc. iki 22 proc.
Tačiau nors vis daugiau Europos bendrovių sudarinėja elektroninius sandorius, išlaidos informacinėms technologijoms artimiausiu metu sparčiai neaugs. "eMarketer", remdamasi "Aberdeen" tyrimu, teigia, kad europiečių išlaidos informacinėms technologijoms šiais metais sieks 393 mlrd. eurų, o 2004-aisiais tepakils 2,2 proc. - iki 402 mlrd. eurų. Tiesa, kita tyrimų bendrovė ICD prognozuoja spartesnį šių išlaidų augimą, ypač Vakarų Europoje.
Be to, "eMarketer" atkreipė dėmesį į "Gartner" prognozę, kad bendrų išlaidų informacinėms technologijoms didžioji dalis teks ryšių sektoriui, o programinei įrangai tebus skirta 4 proc.
Remdamasi "e-Business Watch" tyrimu, "eMarketer" eilės tvarka pateikė ir populiariausias verslo verslui paslaugas: elektroninį pasikeitimą dokumentais su tiekėjais, dokumentų pasikeitimą su klientais, bendrų projektų kūrimą internete, elektroninį pajėgumų ir atsargų valdymą, elektronines derybas dėl sandorių ir interneto bendradarbiavimą dėl paklausos prognozių.
Interneto prekeiviams turėtų būti įdomu tai, kad, "The Economist Intelligence Unit" duomenimis, labiausiai elektroniniam verslui pasirengusi šalis yra Švedija, po jos seka Danija, o trečiąją vietą drauge užima Didžioji Britanija ir Nyderlandai.
Ryšių su klientais valdymo požiūriu "AMR Research" nustatė, kad vos 23 proc. Europos įmonių fiksuoja pardavimus elektroniniu būdu, o specialias sistemas taiko tik 3 proc. bendrovių.
ELTA