Išskirtinis stilingumas hibridinių automobilių segmente
Naujasis „Niro“ ne tik praplės „Kia“ automobilių gamą, bet ir pademonstruos neribotas kompanijos dizaino galimybes. Šio modelio išvaizdos kūrimu rūpinosi „Kia“ dizaino centrai Kalifornijoje (JAV) ir Namyange (Korėja). Dizainerių pastangų rezultatas – praktiškas ir estetiškas kompaktinis visureigis, pasižymintis nugludintu aerodinaminiu kėbulu ir išraiškingomis linijomis.
Aerodinamiškas siluetas, subtiliai suformuoti paviršiai ir aštrios modernios linijos neleis suabejoti, kad tai tikras „Kia“ šeimos atstovas. Naujasis modelis turi naujausio dizaino „Kia“ prekinio ženklo simboliu tapusias „tigro nosies“ groteles bei daugybę kitų „Kia“ dizaino kalbai būdingų bruožų.
Sportiškos formos ir nugludinti paviršiai suteikia „Niro“ išskirtinį patrauklumą, o platus kėbulas užtikrina stabilumą ir žemą svorio centrą. Gan ilgas variklio dangtis, ratai sumontuoti kėbulo kampuose, „išsipūtę“ žibintai ir kylanti pečių linija leidžia „Niro“ atrodyti atletiškam ir tuo išsiskirti iš kitų šiam segmentui priklausančių automobilių. Link bagažinės jo siluetas šiek tiek smailėja ir baigiasi subtiliu stogo oro aptaku, dideliais galiniais žibintais ir plačiu bamperiu. Atletiškumo įspūdį dar labiau sustiprina masyvios ratų arkos.
„Niro“ buvo kuriamas nuolat galvojant apie aerodinamiką, ir kūrėjams pavyko įgyvendinti savo tikslus. Jo oro pasipriešinimo koeficientas siekia tik 0,29 Cd, ir šiuo rodikliu jis lenkia kitus hibridinius automobilius. Ilga ratų bazė (2700 mm) leidžia keleiviams mėgautis maloniu erdvumu.
Tiesą sakant, „Niro“ proporcijos ir dydis išskiria jį ir iš kitų „Kia“ modelių. 4 355 mm ilgio, 1800 mm pločio ir 1 535 mm aukščio „Niro“ yra iš esmės mažesnis už naująjį „Kia Sportage“ visureigį, tačiau didesnis už „cee‘d“ hečbeką.
Europos pirkėjai galės rinktis iš septynių kėbulo spalvų, o ratų dydžių gama svyruos nuo 16 iki 18 colių.
Modernus, erdvę pabrėžiantis prietaisų skydelis
„Kia Niro“ dizainerių tikslas buvo sukurti tokį dizainą, kad kiekvienas išlipęs iš automobilio išsineštų nepamirštamą erdvės įspūdį. Taigi, kūrėjai pasirūpino horizontaliomis linijomis paryškintą platų prietaisų skydelį, kuris vizualiai išplečia erdvę. Sekdamas naujausių „Kia“ modelių pavyzdžiu, „Niro“ savo šeimininkams taip pat galės pasiūlyti aukštos kokybės, malonias liesti interjero medžiagas.
Būsimieji šeimininkai galės pasirinkti vieno tono interjero spalvą – juodą arba tamsiai pilką. Apmušalų pasirinkimo galimybės bus trys: tekstilė, tekstilė ir oda arba tik natūrali oda.
CO2 emisijų kiekis – ne didesnis nei 89 g/km
Kurdami naująjį hibridinį visureigį, inžinieriai stengėsi pateisinti šio segmento gerbėjų lūkesčius dėl ekonomiškumo ir ekologijos. Remiantis vidiniais „Kia“ testais, inžinieriams pavyks pasiekti savo tikslą – „Niro“ bus ne tik stilingas ir ekonomiškas, bet ir labai „draugiškas“ gamtai. Jo CO2 emisijos neturėtų viršyti 89 g/km.
Už puikius ekonomiškumo ir ekologijos rodiklius reikia dėkoti patobulintai pažangiai hibridinei sistemai. 103 AG galią ir 147 Nm sukimo momentą išvystantis „Kia“ 1,6 l „Kappa“ GDI benzininis variklis yra derinamas su 32 kW elektros varikliu ir 1,56 kWh ličio-jonų polimerų baterija. Abu kartu jie išvysto 139 AG galią ir 264 Nm sukimo momentą. Variklio galia ratams yra perduodama per patobulintą antros kartos šešių pavarų automatinę transmisiją su dviguba sankaba (DCT), kuri padidina ne tik ekonomiškumo lygį, bet malonumą vairuoti šią transporto priemonę.
Naujasis Atkinsono ciklu veikiantis variklis, išmetamųjų dujų aušintuvas (EGR) ir tiesioginis degalų įpurškimas (GDI) užtikrina maksimalų efektyvumą. Pagerinti efektyvumą ir dar labiau sumažinti emisijų lygį taip pat padeda šilumos cirkuliavimo sistema, kuri pagreitina variklio apšilimą užvedus automobilį.
6 pavarų DCT transmisijos architektūra buvo kuriama žvelgiant į naująją „Kia“ 7DCT transmisiją, sukurtą kompanijos naujam „Kia cee‘d“ modeliui. 6DCT transmisija suprojektuota taip, kad derėtų su pažangiomis hibridinėmis technologijomis, užtikrintų didesnį malonumą vairuoti ir geresnę reakciją negu elektroninė e-CVT transmisija („continuously-variable transmission“), paprastai naudojama hibridiniuose modeliuose. „Niro“ 6DCT transmisija pati automatiškai perjungia pavaras. Tačiau karštesnio kraujo vairuotojai gali naudotis pavarų svirtelėmis prie vairo ir įjungti mechaninį pavarų perjungimo režimą („Manual Sports).
6DTC transmisijos komponentai buvo derinami prie „Niro“ kompaktiško ir lengvasvorio dizaino kėbulo. Mažos trinties guoliai ir mažo klampumo transmisijos skystis padeda sumažinti mechaninę trintį, o tuo pačiu pagreitinti reakcijos laiką ir sumažinti triukšmo lygį.
„Kia“ taip pat pasirūpino lengvo svorio elektros varikliu TMED („Transmission-Mounted Electric Device“), kuris padeda DCT transmisijai sklandžiau prisitaikyti prie hibridinių technologijų. Ši pavarų dėžė leidžia visą abiejų – elektros ir vidaus degimo variklių – galią perduoti ratams su mažiausiais energijos nuostoliais. Nauja sistema su automatine dvigubos sankabos transmisija turi gerokai mažesnius energijos nuostolius palyginus su tradicine tapusia hibridiniuose modeliuose naudojama transmisija su variatoriumi.
Energiją taupanti pažangi baterija
1,56 kWh ličio jonų polimerų baterijos paketas yra pats lengviausias ir efektyviausias, kokį kada nors yra turėjusi „Kia“. Jis pasižymi iki 50 proc. didesniu energijos tankiu ir 13 proc. didesniu efektyvumu, lyginant su konkurentų turimomis baterijomis. Vos 33 kg sveriančios „Niro“ baterijos leidžia automobiliui lėtėjant atkurti baterijos energiją.
Stabilumas, malonus valdymas ir nepriklausoma pakaba
„Kia Niro“ platforma buvo sukurta būtent šiam modeliui. Platformos kūrėjai darė viską, kad ji derėtų su hibridinėmis technologijomis bei, kaip ir kiti „Kia“ modeliai, galėtų pasiūlyti puikias valdymo savybes ir stabilumą.
„Kia Niro“ turi visiškai nepriklausomą „MacPherson“ tipo priekinę pakabą, pasižyminčią puikiu valdomumu, greita reakcija ir stabilumu važiuojant dideliu greičiu.
„Niro“ galinė pakaba – taip pat visiškai nepriklausoma, daugiasvirtė su dvigubomis svirtimis apačioje. Ją tikrai įvertins visi suprantantys, kas yra tikras komfortas bet kokioje situacijoje. Kiekvienas galinis ratas gali nepriklausomai sugerti smūgius, užtikrinti stabilumą, dinamiškumą ir geresnį padangos kontaktą su kelio danga įveikiant posūkius.
Didelis dėmesys buvo skiriamas stabdymo galimybėms. Išmokę pamokas kurdami „Optima Hybrid“ ir „Soul EV“ modelius, „Kia“ inžinieriai sukūrė „Niro“ itin efektyvią stabdžių energijos regeneracinę sistemą neprarandant stabdžių informatyvumo ir efektyvumo.
„Niro“ stabilumo ir saugumo „sargų“ sąraše taip pat galima rasti „Kia“ „Vehicle Stability Management“ ir Elektroninę stabilumo kontrolės (ESC) sistemas.
Mažesnis triukšmo ir vibracijos lygis
Važiuoti tyliai ir ramiai visuomet maloniau. Tai puikiai suprasdami „Niro“ kūrėjai stengėsi kaip galima labiau sumažinti triukšmo ir vibracijos lygį.
Kaip paraleliniam hibridiniam modeliui, „Niro“ yra labai svarbu išlikti tyliam, net ir veikiant 1,6 litrų GDI varikliui. Modelis turi keletą rimtų „ginklų“, kurie aršiai kovoja su vibracija ir pašaliniais garsais. Vienas iš tokių ginklų – specialiai sukurti asimetriški variklio tvirtinimo taškai, itin dideliu tankumu pasižyminti variklio dangčio izoliacija ir garsą „sugerianti“ akustinė plokštė.
Kūrėjai dėjo visas pastangas, kad triukšmo lygis būtų kuo mažesnis ne tik važiuojant lygiu keliu, bet ir susidūrus su nelygumais. Šiam tikslui pasiekti buvo pasitelkta gera priekinės pakabos garso izoliacija. Papildomai izoliacija taip pat buvo padengti statramsčiai. Galinėms ratų arkoms gaminti kūrėjai pasirinko tvirtą plieną, kuris yra atsparesnis kelyje sukeliamoms vibracijoms ir triukšmui, besiveržiančiam į automobilio galą.
Vėjo keliamas triukšmas išties erzinantis. Ypač važiuojant dideliu greičiu. „Kia Niro“ tvirtai nusiteikęs kovoti su šiuo reiškiniu ir nugalėti. Tai padaryti jam padės akustinis priekinis stiklas bei virš valytuvų sumontuotas specialus oro aptakas. Jis sumažina oro srautų įtaką priekiniam stiklui. Šoniniai veidrodėliai suprojektuoti taip, kad vėjas prašvilptų pro šalį, nesukeldamas nemalonių garsų automobilio keleiviams.
Praktiška visureigio platforma ir hibridinės technologijos
Nors kelyje „Niro“ atrodo kompaktiškas, nevertėtų apsigauti – savo keleiviams jis siūlo išties didelę, praktišką ir patogią erdvę.
Dėl ganėtinai didelės ratų bazės (2700 mm) automobilis gali pasigirti solidžiomis interjero proporcijomis bei maloniu erdvumu keleivių kojoms (1117 mm priekyje ir 950 mm – gale). Bendras automobilio plotis siekia 1800 mm, taigi „Niro“ keleiviai tikrai negalės skųstis erdvės trūkumu pečių plotyje (1423 mm priekyje ir 1402 mm gale). Dėl išskirtinio erdvumo viršutinėje automobilio dalyje „Niro“ gali vadintis savo klasės lyderiu ir pranoksta daugelį kompaktinės klasės visureigių (1049 mm priekyje ir 993 mm gale).
Lyginant su kitais hibridiniais modeliais, „Niro“ siūlo aukštesnes sėdynes ir didesnę prošvaisą. Dėl to keleiviams kur kas patogiau įlipti ir išlipti iš automobilio bei maloniau keliauti.
„Kia“ inžinieriai siekė tobulumo ir visiško išbaigtumo, taigi specialiai šiam modeliui sukūrė naujas priekines sėdynes. 1,3 kg (lyginant su kitais „Kia“ modeliais) lengvesnės sėdynės suprojektuotos taip, kad galėtų pasiūlyti ne tik patogesnę sėdėseną, bet ir žemesnį vibracijų lygį bei mažesnį nuovargį ilgose kelionėse. Rekonstruotos spyruoklės ir kamšalo medžiaga užtikrina puikią šlaunų ir klubų atramą.
Dėl hibridinių technologijų konstrukcijos nereikia aukoti bagažinės talpos. Būtent taip nusprendė „Niro“ kūrėjai ir tai įgyvendino – „Niro“ bagažinės talpa siekia 421 l, o baterija visiškai nepretenduoja užimti bagažo vietos. Ji sumontuota po galine keleivio sėdyne. Naujojo hibridinio modelio bagažinės erdvė suprojektuota taip, kad joje patogiai tilptų įvairiausias bagažas. Priklausomai nuo rinkos, atsarginei padangai numatyta vieta po bagažinės grindimis.
Degalų bakas yra sumontuotas šalia baterijos po galinėmis sėdynėmis. Jo talpa – 45 l.
Nuo paskutiniojo šių metų ketvirčio „Niro“ galės pasiūlyti ir priekabos vilkimo galimybę. Tai labai retas reiškinys hibridinių automobilių klasėje. „Niro“ galės tempti iki 1300 kg sveriančius krovinius.
„Kia Connected Services“ ir „Android Auto“ sistemos
„Kia Niro“ privalumų sąraše – gausybė malonumą ir patogumą vairuoti užtikrinančių technologijų.
Prietaisų skydelio „širdis“ – naujausia „Kia „Human Machine Interface“ (HMI) sistema ir didelis 7.0 arba 8.0 colių lietimui jautrus ekranas bei pasirenkama navigacinė sistema. Abi sistemos palaiko „Bluetooth“ ir DAB skaitmeninio radijo funkcijas bei yra derinamos su 6 garsiakalbių garso sistema. Tikri melomanai gali rinktis 8 garsiakalbių sistemą iš JBL bei nesivaržydami mėgautis jos 320 vatų galingumu ir išorinio stiprintuvo galimybėmis.
„Niro“ neatsiliks nuo naujausių „Kia“ modelių ir savo informatyvumu. Jis turės „Kia Connected Services“ paslaugų sistemą, kuri palaiko „TomTom“ navigaciją. Sistema realiu laiku pateiks duomenis apie eismo sąlygas, greičio apribojimus, orų prognozes. „Niro“ pirkėjams Europoje šios sistemos paslaugos bus nemokamos 7-erius metus nuo automobilio įsigijimo dienos.
Naujasis „Niro“ taip pat bus vienas pirmųjų „Kia“ modelių, siūlančių „Android Auto“ sistemą, kuri leidžia prijungti „Android“ operacinę sistemą turinčius telefonus (5.0 „Lollipop“ ir aukštesnio lygio). „Android Auto“ leidžia vairuotojui prisijungti prie savo mobilaus telefono ir pasiekti jame esančias programėles ir funkcijas, tokias kaip balsu valdomą „Google Maps“ navigacinę sistemą bei į balso komandas reaguojančią skambinimo ar trumpųjų žinučių rašymo funkciją. „Android Auto“ taip pat suteikia galimybę vartotojams perkelti muziką iš „Google Play Music“ sistemos. „Niro“ kūrėjai siekė, kad vairuotojas galėtų sutelkti visą dėmesį į kelią ir jo neblaškytų naudojimasis pagalbinėmis ar pramoginėmis sistemomis.
„Apple CarPlay“ sistemos privalumais „Niro“ vairuotojai Europoje galės mėgautis nuo 2016 m. pabaigos. Ši sistema taip pat leis daugelį telefono funkcijų valdyti balsu, įskaitant „Apple Maps“ žemėlapių programėlę, skambučius bei tekstines trumpąsias žinutes.
Žengdamas koja kojon su madingomis technologijomis „Niro“ tiesiog negalėjo atsisakyti belaidės mobiliųjų telefonų įkrovimo sistemos. 5W galingumo kroviklis įkraus telefoną ar kitą įrenginį bet jokio laido tiesiog važiuojant automobiliu.
Maža to, ši įkrovimo sistema turi nepažįstamo įrenginio identifikavimo funkciją. Sistema pradeda veikti tik tada, kai pakrovimo vietoje padedamas su ja suderintas prietaisas. Ji taip pat įspėja vairuotoją, jeigu jis lipa iš automobilio palikęs mobilųjį prietaisą ant krovimo pado. Telefono baterijos įkrovimo lygį sistema pateikia prietaisų skydelyje. Kraunami prietaisai yra apsaugoti nuo perkaitimo.
Itin tvirtas plienas ir gausybė aktyvaus saugumo technologijų
„Niro“ nė per žingsnį neatsilieka nuo „Kia“ standartų kurti vienus saugiausių automobilių, kurie rūpinasi tiek keleivių, tiek pėsčiųjų saugumu. Sukurtas išlaikyti net sunkiausius saugumo testus „Niro“ gali pasigirti itin tvirtu kėbulu, didžiuliu pasyviųjų ir aktyviųjų technologijų sąrašu bei autonominėmis pavojaus išvengimo technologijomis.
„Kia Niro“ didžiąją dalį kėbulo struktūros sudaro itin tvirtas plienas (AHTS). Šis inžinerinis sprendimas prisidės prie „Kia“ įsipareigojimo iki 2020 m. 5 proc. sumažinti bendrą naujų automobilių kėbulo svorį (lyginant su vidutiniu svoriu 2014 m.). Be to, tvirtesnis ir lengvesnis automobilis užtikrins didesnį saugumą ir stiprins pasitikėjimą savo automobiliu.
53 proc. kėbulo konstrukcijos buvo pagaminta iš lengvo, tačiau itin tvirto AHTS plieno. Variklio dangčiui, bagažinės dangčiui, priekinio bamperio detalėms bei kai kuriems važiuoklės elementams, įskaitant ir stabdžių apkabas, gaminti buvo naudojamas aliuminis. Netgi stabdžio pedalas gali pasigirti prisidedantis prie svorio mažinimo programos – jis pagamintas iš armuoto plastiko. Formulė labai paprasta – mažesnis svoris reiškia mažesnes degalų sąnaudas ir didesnį saugumo lygį.
Karšto štampavimo plieno komponentų naudojimas dar labiau sutvirtina kėbulą. Kruopštus medžiagų parinkimas turi didžiulę įtaką „Niro“ kėbulo atsparumui sukimui ir, tuo pat metu, keleivių saugumui.
Pasyviuoju saugumu rūpinasi standartinės įrangos paketui priklausančios 7 saugos oro pagalvės: priekinės vairuotojo ir keleivio pagalvės, vairuotojo kelius saugančios oro pagalvės, priekinės šoninės oro pagalvės bei priekinės ir galinės saugos oro užuolaidos. Antroji sėdynių eilė turi saugią mažylių kelionę užtikrinančius ISOFIX kėdučių tvirtinimo taškus.
Gamintojai tikisi, kad „Niro“ puikiai įveiks „Euro NCAP“ saugumo testus, ypač „Safety Assist“ (saugumo pagalbos sistemų) kategorijos bandymą, o jo saugumo technologijos bus visuomet pasiruošusios išvengti nelaimingų atsitikimų arba juos kaip įmanoma labiau sušvelninti.
Visų naujų „Kia“ modelių standartinės įrangos sąrašui priklausanti „Vehicle Stability Management“ (VSM) sistema, Elektroninė stabilumo kontrolės (ESC) bei elektroninio vairo stiprintuvo sistemos užtikrina saugumą stabdant ir įveikiant posūkius. Sukibimo praradimą užfiksavusi VSM sistema padeda vairuotojui saugiai suvaldyti transporto priemonę.
Priklausomai nuo rinkos, „Niro“ galės pasiūlyti naujausias aktyvaus saugumo technologijas. Šiam sąrašui priklauso:
- „Autonomous Emergency Braking“ (AEB) sistema, kurios ilgo nuotolio radarai užfiksuoja galimą susidūrimą su kita transporto priemone ar pėsčiuoju ir automatiškai stabdo automobilį.
- „Advanced Smart Cruise Control“ (SCC) sistema, kuri automatiškai reguliuoja „Niro“ greitį ir išlaiko saugų atstumą iki priešais važiuojančios transporto priemonės.
- „Lane Departure Warning System“ (LDWS) sistema, priklausanti standartiniam Europoje parduodamų „Niro“ modelių įrangos paketui. Ji garsiniu signalu įspėja, kai vairuotojas rikiuojasi į kitą eismo juostą nerodydamas posūkio signalo.
- „Lane Keeping Assist System“ (LKAS) - taip pat priklausanti standartinės Europoje parduodamų „Niro“ modelių įrangos sąrašui - sistema stebi, ar automobilis neišklysta iš eismo juostos ženklinimo ribų ir automatiškai nukreipia automobilį atgal į savo eismo juostą.
- „Blind Spot Detection“ (BSD) sistema, kuri įspėja vairuotoją, kai sunkiai matomoje zonoje atsiranda kita transporto priemonė.
- „Rear Cross Traffic Alert“ (RCTA) sistema, įspėjanti apie kitas transporto priemones, kai važiuojate atbuline eiga.
„Kia“ tikslas: iki 2020 m. - 25% taupesni varikliai
Kurdami naują platformą ir hibridinę sistemą „Niro“ inžinieriai žvelgė į ateitį. Jie siekė prisidėti prie „Kia“ ambicijų iki 2020 metų tapti ekologiškų transporto priemonių lyderiu įgyvendinimo. Per ateinančius penkerius metus „Kia“ ketina išplėsti savo „žaliųjų“ automobilių liniją iki 11 modelių (dabar joje – 4 modeliai). Prie naujųjų „Niro“ hibridinio ir „Optima“ „plug-in“ tipo hibridinio modelio prisijungę nauji šios linijos atstovai sieks iki 2020 m. pagerinti bendrus kompanijos gaminamų automobilių degalų ekonomiškumo rodiklius (lyginant su 2014 m.).
„Žaliąją“ liniją turėtų papildyti įvairiausios alternatyviosios technologijos: pradedant hibridinėmis ir „plug-in“ hibridinėmis technologijomis ir baigiant unikaliomis „battery electric“, „hydrogen-fuel“ ir „cell electric“ technologijomis.
Iki 2020 metų „Kia“ taip pat ketina atnaujinti variklių gamą ir 7 iš 10 turimų variklių pakeisti naujais dyzeliniais ir benzininiais varikliais, didinat turbokompresorių turinčių variklių skaičių. Pažangesnės transmisijos taip pat įtrauktos į numatomų darbų sąrašą. Be to, inžinieriai sieks 5 proc. sumažinti bendrą automobilių svorį. Šiam tikslui pasiekti jie naudos ypač tvirtą plieną.
Pardavimai prasidės 3-ąjį šių metų ketvirtį
Nutilus Ženevos automobilių parodos šurmuliui naujasis „Kia Niro“ vyks į modernią Hwasung gamyklą Korėjoje baigiamiesiems darbams.
Šio modelio pardavimai Europoje prasidės trečiąjį šių metų ketvirtį ir, kaip ir visi „Kia“ modeliai, turės unikalią 7-erių metų 150 000 km garantiją