ES kelių transportas į aplinką išmeta maždaug penktadalį viso anglies dvideginio (CO2), o nuo 1990 metų jo kiekis padidėjo beveik trečdaliu. Europos Parlamento Aplinkos komitetas praėjusią savaitę pritarė teisės akto projektui, kuris dar labiau sugriežtins Europoje gaminamų naujų automobilių ekologiškumo reikalavimus.
Dabar nauji ES pagaminti automobiliai, nuvažiavę kilometrą, vidutiniškai gali išmesti 160 g CO2, o iki 2015 m. turės būti pasiekta 130 g/km riba. EP Aplinkos komiteto nariai balsavo už tai, kad 2020 m. ši riba būtų sumažinta iki 95 g/km. Europarlamentarai taip pat siūlo skatinti ypač mažai teršiančių (išmetančių iki 50 g CO2 kilometrui) automobilių gamybą – nustatant vidutinį išmetamo CO2 kiekį, skaičiuoti kiekvieną iš jų kaip daugiau negu vieną automobilį, kad jų gamintojai galėtų lengviau pasiekti privalomą vidutinę ribą.
Komitetas taip pat pasiūlė iki 2025 m. leistiną CO2 išmetimo riba mažinti dar labiau – iki 68–78 g/km. Savo ruožtu EP nariai siūlo keisti automobilių ekologiškumo ir ekonomiškumo vertinimo procedūrą, kad gamintojų duomenys, pvz., dėl kuro sąnaudų, geriau atitiktų realybę.
„Automobiliai taps ekonomiškesni, o tai leis vartotojams sutaupyti lėšų“, – pabrėžė EP nuomonę šiuo klausimu parengęs Thomas Ulmer (Europos liaudies partija, Vokietija).
Projektui pritarė 47 komiteto nariai, nepritarė 17, o 1 susilaikė. Toliau dėl šių pakeitimų bus deramasi su ES valstybėmis, o balsuoti EP plenarinėje sesijoje numatyta liepą. Šios taisyklės galiotų visiems ES registruotiems automobilių gamintojams, per metus pagaminantiems daugiau kaip tūkstantį automobilių.