Apyvarta nesiskundė prekybininkai, dirbę prie arenos įsikūrusioje sirgalių zonoje, kur vakarais didžiajame ekrane buvo transliuojamos Lietuvos nacionalinės rinktinės rungtynės. Čia alų siūlė Alytaus „Stiklinis“ restoranas. Jo atstovų teigimu, per visas Alytaus grupės rungtynes parduota apie 3 tonas „Švyturio“ alaus. Prie alaus, kainavusio 5-6 litus už puslitrį, savęs nestabdė tiek lietuviai, tiek užsieniečiai, ypač makedonai, pamėgę kibinus po 4 litus. Šašlykai sirgalių zonoje kainavo 12 litų, Jaunimo parke - pigiau.
Čempionato atributiką - marškinėlius už 60-80 litų, kepurėles po 45 litus aktyviau pirko graikai ir suomiai. Alytaus turizmo informacijos centre Rotušės aikštėje, jo „ambasadoje“ arenoje buvo populiarūs Alytaus žemėlapiai - jų išdalyta apie tūkstantį. Užsieniečiai, daugiausia makedonai, įsigijo atminimo dovanėlių su Alytaus, Lietuvos simbolika - magnetukų, tušinukų, apyrankių, atvirukų ir raktų pakabukų su antistresiniu kamuoliuku. Užsieniečių per čempionatą padaugėjo prekybos centruose, bankuose, naktiniuose klubuose, viešbučiuose, taksi.
„Viltys subliuško“, - tvirtina vienos didžiausių taksi firmų atstovas. Išankstinė, kokybiškų vežėjų atranka, kurią mėgino daryti čempionato Alytaus darbo grupė, baigėsi tuo, kad į gatves, komandų sirgalių susibūrimo vietas pasipinigauti išvažiavo ir tie, kurie apskritai retai rodosi gatvėse. Būta atvejų, kai iš Alytaus į Vilnių užsieniečiai buvo vežami už 100 eurų - maždaug dukart brangiau nei įprasta. Pasitaikė ir tokių kuriozų, kai vietoj Kauno centro užsieniečiai buvo išlaipinti laikinosios sostinės prieigose, kur jų buvo paprašyta persėsti į vietos taksi, „kuris geriau žino kelią“. Nepasiteisino ir taksistų, jų operatorių investicija mokantis anglų kalbos. Tiesioginių skambučių iš užsieniečių nesulaukta, todėl angliškai kalbančios skambučių priėmėjos paslaugų taksi firma atsisakė jau antrą čempionato dieną.
Galima įžvelgti ir naudos
Tad - paklausite - kokia „EuroBasket“ ekonominė nauda Alytaus miestui, rajonui, regionui? Sudėję visus, per penkias turnyro dienas apsilankiusiuosius čempionato rungtynėse Alytaus arenoje, gauname 18 tūkst. 750 žiūrovų (iš jų užsieniečių - porą šimtų). 15 tūkst. - tiek žmonių ir per trumpesnį laiką apsilankė Alytuje vykusioje bonsų, suisekių parodoje. Beje, tuomet nereikėjo specialiai renginiui statyti arenos, tiesti kelių, šimtatūkstantinių sumų (neskaičiuojant milijoninių investicijų į areną, infrastruktūrą, darbo jėgos, tarnybų parengties ir kitų šalutinių, bet su čempionatu susijusių išlaidų).
Be abejo, po „EuroBasket 2011" Alytuje lieka ir naudos - arena, nauji keliai, geri ar neblogi atvykusiųjų atsiliepimai, saldi ir kartesnė organizacinė patirtis. Galbūt kitąkart ką nors darytume kitaip? „Svarbiausias dalykas - patikima organizatorių informacija“, - įsitikinęs po „Dzūkijos“ viešbučiu veikiančios „Trys su puse“ kavinės savininkas Eugenijus Kundrotas. Dabar gi, remiantis čempionato Alytaus darbo grupės ir Lietuvos krepšinio federacijos (LKF) atstovų duomenimis, arena buvo planuojama mažiausiai puspilnė, bet ne pustuštė.
Žinią apie tai, kad į Alytaus grupės rungtynes tenupirkta 500 išankstinių bilietų, LKF pateikė iki pirmenybių pradžios likus porai savaičių ir tik tada, kai to primygtinai paprašė mūsų miesto žiniasklaidos atstovai. Nors bilietais prekiauta, situacija stebėta nuo pavasario, bravūrišku tonu Alytuje skelbta tikrovės neatitinkanti informacija.
Ylai išlindus iš maišo pasirodė, kad karalius nuogas - „EuroBakset 2011" žiūrovų tiek, kad jie būtų be problemų sutilpę į senuosius Sporto rūmus. Ačiū bent Alytaus miesto merui Feliksui Džiautui ar jo aplinkai, 5 tūkst. 500 žmonių talpinančią areną padėjusiems užpildyti 500 nemokamai įleistų žiūrovų. Tiesa, jeigu taip paprastai - už 850 tūkst. litų, kuriuos mūsų, mokesčių mokėtojų, sąskaita Alytaus miesto savivaldybė sumokėjo už „EuroBasket 2011“, buvo galima nupirkti 9 tūkst. 550 pigiausių (po 89 Lt) arba 19 tūkst. 101 akcinį (po 44,50 Lt) čempionato bilietą.