• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Artėjant 2014 m., kuomet Europos sąjungoje bus galima pardavinėti tik „Euro 6“ emisijos standartą atitinkančius naujus vilkikus, didieji gamintojai pradeda rinkai siūlyti savo modelius. Tiesa, tai padarė dar ne visi. Vežėjams norint išsirinkti jiems labiausiai tinkamą modelį, visuomet geriau rinktis iš didesnės pasiūlos. Tad pažvelkime, kurie modeliai jau yra rinkoje ir kada atsiras jų konkurentai. Apžvelgsime visų didžiojo septyneto vilkikų gamintojų modelius su „Euro 6“ varikliais. Palyginimui pasirinkome po vieną vilkiką, taip vadinamą kompanijos flagmaną. Kitų, Lietuvoje ne itin paklausių, modelių galimus „Euro 6“ variklius ir kitus aspektus panagrinėsime kitą kartą. Mercedes Benz Dar 2011 m. Briuselyje rinkai buvo pristatytas 4 kartos „Actros“ vilkikas atitinkantis „Euro 6“ emisijos standartą. Šiuo metu šį vilkiką jau galima įsigyti ir jie jau rieda Europos keliais. Apie 30 proc. parduodamų naujųjų „Actros“ modelių atitinka „Euro 6“ standartą. Vakarų Europos vežėjai tiki šiuo vilkiku. Praėjusių metų pardavimai buvo itin geri. Variklių galia nuo 421 iki 510 A. j. su 8 ar 12 laipsnių pavarų dėže „PowerShift 2“. MAN Dar vienas vokiečių vilkikų gamintojas taip pat nesnaudžia. Atnaujinęs savo modelius, „MAN“ klientams pasiūlė ir „Euro 6“ variantą. Koncerno pasididžiavimas – „TGX“ modelis – pristatytas praėjusį rugsėjį Hanoveryje vykusios parodos metu. Ekologiškiausių variklių galia svyruoja nuo 360 iki 480 A. j., o montuojami jie su automatizuotomis „TipMatic“ ir mechaninėmis pavarų dėžėmis. Rinkoje turėtų atsirasti pavasario pabaigoje. DAF Olandijos atstovai savo „flagmaną“ „XF 105“ taip pat pristatė Hanoveryje. Šio vilkiko gamyba bus pradėta pavasarį. Variklių galia nuo 410 iki 510 A. j. Vilkikai naudos naujas „AS Tronic“ automatines pavarų dėžes su „EcoRoll“ (riedėjimas minimaliomis kuro sąnaudomis) ir „FastShift“(specialus pavarų dėžės darbas perjungiant iš 11 į 12 pavarą) sistemas. Renault Prancūzų flagmanas „Magnum“ neatnaujintas nuo 2008 m., o kai kurios dalys nuo 2006 m. Apie šio gamintojo „Euro 6“ modelį žinoma nedaug. Tiesa, tikimasi, kad jame bus panaudota nemažai „Volvo“ akcentų ir technologijų. Variklių galia bus nuo 440 iki 520 A. j. „Euro 6“ standartą atitinkantis „Magnum“ rinkoje turėtų pasirodyti rudenį, tačiau neatmetama galimybė, kad tai gali nutikti ir žiemą. Volvo

Artėjant 2014 m., kuomet Europos sąjungoje bus galima pardavinėti tik „Euro 6“ emisijos standartą atitinkančius naujus vilkikus, didieji gamintojai pradeda rinkai siūlyti savo modelius. Tiesa, tai padarė dar ne visi. Vežėjams norint išsirinkti jiems labiausiai tinkamą modelį, visuomet geriau rinktis iš didesnės pasiūlos. Tad pažvelkime, kurie modeliai jau yra rinkoje ir kada atsiras jų konkurentai. Apžvelgsime visų didžiojo septyneto vilkikų gamintojų modelius su „Euro 6“ varikliais. Palyginimui pasirinkome po vieną vilkiką, taip vadinamą kompanijos flagmaną. Kitų, Lietuvoje ne itin paklausių, modelių galimus „Euro 6“ variklius ir kitus aspektus panagrinėsime kitą kartą. Mercedes Benz Dar 2011 m. Briuselyje rinkai buvo pristatytas 4 kartos „Actros“ vilkikas atitinkantis „Euro 6“ emisijos standartą. Šiuo metu šį vilkiką jau galima įsigyti ir jie jau rieda Europos keliais. Apie 30 proc. parduodamų naujųjų „Actros“ modelių atitinka „Euro 6“ standartą. Vakarų Europos vežėjai tiki šiuo vilkiku. Praėjusių metų pardavimai buvo itin geri. Variklių galia nuo 421 iki 510 A. j. su 8 ar 12 laipsnių pavarų dėže „PowerShift 2“. MAN Dar vienas vokiečių vilkikų gamintojas taip pat nesnaudžia. Atnaujinęs savo modelius, „MAN“ klientams pasiūlė ir „Euro 6“ variantą. Koncerno pasididžiavimas – „TGX“ modelis – pristatytas praėjusį rugsėjį Hanoveryje vykusios parodos metu. Ekologiškiausių variklių galia svyruoja nuo 360 iki 480 A. j., o montuojami jie su automatizuotomis „TipMatic“ ir mechaninėmis pavarų dėžėmis. Rinkoje turėtų atsirasti pavasario pabaigoje. DAF Olandijos atstovai savo „flagmaną“ „XF 105“ taip pat pristatė Hanoveryje. Šio vilkiko gamyba bus pradėta pavasarį. Variklių galia nuo 410 iki 510 A. j. Vilkikai naudos naujas „AS Tronic“ automatines pavarų dėžes su „EcoRoll“ (riedėjimas minimaliomis kuro sąnaudomis) ir „FastShift“(specialus pavarų dėžės darbas perjungiant iš 11 į 12 pavarą) sistemas. Renault Prancūzų flagmanas „Magnum“ neatnaujintas nuo 2008 m., o kai kurios dalys nuo 2006 m. Apie šio gamintojo „Euro 6“ modelį žinoma nedaug. Tiesa, tikimasi, kad jame bus panaudota nemažai „Volvo“ akcentų ir technologijų. Variklių galia bus nuo 440 iki 520 A. j. „Euro 6“ standartą atitinkantis „Magnum“ rinkoje turėtų pasirodyti rudenį, tačiau neatmetama galimybė, kad tai gali nutikti ir žiemą. Volvo

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Volvo“ savo naująjį „FH“ pristatė 2012 m. rugsėjo pradžioje. Šiuo metu jie pradedami gaminti, o klientai jų galėtų tikėtis pavasario pabaigoje ar vasaros pradžioje. Variklių galia sieks nuo 420 iki 750 A. j. Automatinė greičių dėžė „I – shift 2“ turės 12 pavarų. Esminis dalykas į kurį reikia atkreipti dėmesį – dviguba šios greičių dėžės sankaba ir nepriklausoma priekinė pakaba. Scania „R“ serijos vilkikų kabinos atnaujintos jau seniai. Pirmieji du „Euro 6“ varikliai yra 440 ir 480 A. j. bei montuojami su „Opticruise“ pavarų dėžėmis. Jie buvo pristatyti 2011 m. pabaigoje tiesioginės transliacijos internete metu. Šiuo metu jau galima įsigyti „Scania“ su „Euro 6“ varikliais. Iveco Italai rinką bandys užkariauti su naujuoju „Stralis Hi-Way”. Vilkikas pristatytas praėjusią vasarą. Pavasarį šį vilkiką jau bus galima išvysti keliuose. 310 – 560 A.j. „Euro 6“ varikliai bus montuojami su trijų tipų pavarų dėžėmis: 6 arba 9 laipsnių mechanine, pusiau automatine „Eurotronic“ arba automatine 6 laipsnių „Allison“.

Tiems kurie mėgsta rinktis iš maksimalaus kiekio vilkikų, reiktų luktelti iki žiemos, kuomet savo vilkiką pristatys „Renault“. Visi kiti nekantraujantys vežėjai naujuosius „Euro 6“ standartus atitinkančius vilkikus gali savo parkuose turėti jau vasarą. Rinktis tikrai bus iš ko. Tiesa, ir pardavėjai ir vežėjai naujųjų vilkikų galimybes kol kas vertina pakankamai atsargiai. Tikimasi, kad metų pabaigoje vežėjai skubės įsigyti gerokai pigesnius „Euro 5“ standarto vilkikus ir esant finansiniams pajėgumams pirks jų šiek tiek daugiau nei reikia. Realius „Euro 6“ vilkikų pardavimo lyderius galima bus aptarinėti ne anksčiau kaip kitų metų vasarą. Tuomet jau visi didieji rinkos žaidėjai siūlys naujausius savo modelius, o vežėjams beliks išsirinkti jiems labiausiai tinkantį ir patinkantį. „Euro 7“ nužudys „Euro 6“? Apie šį standartą žinoma nedaug. Jis turėtų įsigalioti 2017 arba 2018 m. Transporto srities specialistai kalba, kad nemažai vežėjų iki to laiko stengsis važinėti „Euro 5“ standartą atitinkančiais vilkikais, kurie turėtų būti pagaminti 2012 ar 2013 m. Kodėl? Visų pirma, Europoje kaip prioritetas „Euro 7“ standartui pasirinktas išmetamų anglies junginių mažinimas. Tad naujame standarte neabejotinai bus reikalavimas sumažinti CO2 kiekį. Mažesnis CO2 kiekis reiškia ir proporcingai mažesnes dyzelinio kuro sąnaudas. Galbūt „Euro 7“ vilkikai kainuos brangiau, bet važinėti su jais bus tikrai pigiau nei su „Euro 6“. Antra priežastis, jau minėta didesnė „Euro 6“ kaina, jei lygintume ją su „Euro 5“ modeliais ir kol kas minimalios nuolaidos jo eksploatacijai: kelių mokesčiai ir t.t.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų