Europos Sąjungos (ES) šalių civilinės aviacijos pareigūnai penktadienį Briuselyje sieks susitarti dėl prieštaringai vertinamos ginkluotos apsaugos dalyvavimo komercinių skrydžių metu, rašo verslo dienraštis "Financial Times".
Didžiosios Britanijos avialinijų "British Airways" vadovas Rodas Edingtonas (Rod Eddington) "Financial Times" sakė, jog "ginklai ir lėktuvai nedera", tačiau pripažino, kad, "esant dabartinei padėčiai lėktuvuose tinkamai naudojami ginkluoti policijos pareigūnai gali užtikrinti aviacijos saugumą". Vis dėlto, anot R. Edingtono, jei "British Airways" turėtų pagrindo nerimauti dėl skrydžio saugumo, avialinijos tokį skrydį paprasčiausiai atšauktų.
"British Airways" vadovas taip pat kritikavo "nereikalingą" JAV pareigūnų biurokratizmą, kurį pavadino pagrindine priežastimi, lėmusia tai, jog praėjusią savaitę ne kartą vėlavo vienas kasdieninis skrydis į Vašingtoną. Pasak R. Edingtono, gaišatį iš dalies lėmė tai, kad "iš viso 22 skirtingos (JAV) institucijos reikalavo patikrinti vieną keleivių sąrašą". "British Airways" vadovas minėjo, jog su JAV pareigūnais bendradarbiaujama siekiant šį procesą supaprastinti.
Valstybių narių atstovų susitikimą inicijavo šiuo metu ES pirmininkaujanti Airija. Visame pasaulyje gana prieštaringai sureaguota į Jungtinių Valstijų raginimus, kad tarptautinės avialinijos savo keleiviniais ir krovinių pervežimo reisais į JAV skraidintų ginkluotus policijos pareigūnus. Tokiam siūlymui jau pasipriešino mažiausiai trys ES šalys - Portugalija, Švedija ir Danija.
Didžiojoje Britanijoje šalies lakūnų sąjunga "Balpa" ir Transporto departamentas pirmadienį tęsė derybas dėl protokolo, kuris reglamentuotų ginkluotų pareigūnų dalyvavimą britų avialinijų reisuose.
"Akivaizdu, kad Jungtinėse Valstijose ir Europoje skirtingai žiūrima į ginkluotus pareigūnus, - sakė "Balpa" generalinis sekretorius Džimas Makoslanas (Jim McAuslan). - Amerikiečiai juos sieja su pažanga, tuo tarpu Europoje daugelis mano, kad ginkluoti pareigūnai netinka. Lėktuvuose nenorime ginklų, tačiau jei britų vyriausybė (to) primygtinai reikalaus, rekomenduosime (lėktuvų) kapitonams skristi tik tuomet, kai "Balpa" turės protokolą dėl ginkluotų pareigūnų dalyvavimo".
Anot R. Edingtono, viena iš problemų yra susijusi su saugiu ginklų įnešimu į lėktuvą. "Visa, kas susiję su šiuo metu mūsų naudojama oro uostų saugos sistema, yra sukurta siekiant, kad ginklai į komercinius lėktuvus nepatektų, - aiškino "British Airways" vadovas. - Taigi dabar turime rasti būdą, kuriuo jie į lėktuvus patektų saugiai ir, svarbiausia, taip, kad nebūtų pakenkta ginkluotos apsaugos dalyvavimo slaptumui".
ELTA