• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europos Parlamentas pradėjo svarstyti naują Europos Sąjungos reglamentą, kuriuo siekiama supaprastinti mopedų, motociklų ir kitų L kategorijos transporto priemonių registravimą ir pardavimą ES šalyse. Reglamentu taip pat siūloma griežtinti galiojančius taršos ir saugumo reikalavimus.

REKLAMA
REKLAMA

2007 m. Europos motociklų ir mopedų rinkos vertė siekė 4,1 mlrd. eurų. Kone šimtas gamintojų, kurių pusė priklauso europinėms kompanijoms, pagamino 1,136 mln. dviračių motorinių transporto priemonių. Motociklų ir mopedų gamybos, tiekimo, platinimo be remonto srityse darbuojasi 184 tūkst. žmonių.

REKLAMA

Pagrindiniai reglamento tikslai — paspartinti pažangiausių saugumo ir taršos mažinimo technologijų diegimą motocikluose ir mopeduose, o taip pat palengvinti šių transporto priemonių patekimą į rinką. Kovo 22 dieną Briuselyje europarlamentarai susitinka su pramonės atstovais, kad išgirstų jų nuomonę ir pasiūlymus dėl naujojo teisės akto projekto. Nors projektas dar pradiniame svarstymų etape, pagrindinis EP pranešėjas šiuo klausimu europarlamentaras Wim van de Camp jau pristatė savo nuomonę.

REKLAMA
REKLAMA

EP nuomonės rengėjo teigimu, stabdžių antiblokavimo sistemos (ABS) įdiegimas visuose naujuose motocikluose 20 proc. sumažintų žūčių eismo įvykiuose skaičių. Nors ABS sistemos tebėra brangios, tiekėjų tvirtinimu, jų kaina sumažėtų iki 100 eurų už vienetą, jei išaugtų pardavimai. Kitas siūlymas — automatinės dieninės šviesos — turėtų motociklininkus padaryti labiau pastebimus keliuose. EP pranešėjas taip pat siūlo pažaboti nelegalų transporto priemonės parametrų keitimą ir derinimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors mopedais ir motociklais nuvažiuotas nuotolis sudaro tik 3 proc. visomis kelių transporto priemonėmis nuvažiuoto nuotolio, jų tarša yra neproporcingai didelė. Todėl gamintojai, nedidindami kainos, turėtų imtis papildomų priemonių motociklų ekologiškumui didinti, mano EP nuomonės rengėjas. Diagnostikos sistemų montavimas ir prieiga prie remonto informacijos ne tik palengvintų motociklų remontą, bet ir leistų kontroliuoti kenksmingų dujų išmetimą. Be to, siūloma įvesti ekologinį ženklinimą, kad vartotojai galėtų lengviau pasirinkti aplinkai draugišką transporto priemonę.

Galiausiai reglamentu siekiama palengvinti naujos transporto priemonės patekimą į prekybą visoje ES teritorijoje. Jeigu ji atitinka kurios nors vienos ES šalies reikalavimus, gamintojui turi būti leidžiama ja prekiauti visose ES šalyse. Nauju teisės aktu taip pat bus siekiama užtikrinti, kad į ES rinką nepatektų nesaugios ir taršos normas viršijančios transporto priemonės iš trečiųjų šalių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų