„Komisija šiandien imasi veiksmų prieš septynias valstybes nares, remdamasi tuo, kad jos neįvykdė savo įsipareigojimų pagal Europos Sąjungos (ES) teisės aktus“, - rašoma Komisijos pranešime.
Vadinamasis „dyzelgeito“ skandalas kilo, kai 2015 metų rugsėjį „Volkswagen“ pripažino, kad 11 mln. visame pasaulyje parduotų automobilių įdiegė programinę įrangą, kuri testuojant sumažindavo išmetamo kenksmingo azoto oksido kiekio rodiklį.
Briuselis, kuris nesiėmė veiksmų prieš „Volkswagen“, dėl to sulaukė aršios kritikos. Tuo tarpu JAV valdžia ne tik atskleidė šias machinacijas, bet ir užsitikrino 16,5 mlrd. JAV dolerių (14,8 mlrd. eurų) kompensaciją iš Vokietijos automobilių gamintojos.
Tačiau Europos Komisija trūksta įgaliojimų kovoti su „Volkswagen“. Už kasdienį automobilių sektoriaus reguliavimą, įskaitant transporto priemonių tipo patvirtinimą, tebėra atsakingos valstybių narių vyriausybės.
„Už teisės aktų laikymąsi pirmiausia yra atsakingi automobilių gamintojai, o nacionalinės institucijos visoje Europos Sąjungoje privalo užtikrinti, kad jie tikrai jų laikytųsi“, – pareiškė už vidaus rinką, pramonę, verslumą ir MVĮ atsakinga Komisijos narė Elžbieta Bienkowska.