Tarp 1800 dalyvių galima išvysti ir į Pasaulio TOP100 patenkančius sportininkus iš 50 pasaulio šalių, kurie čia susirinko kovoti dėl taškų sezone. Taip pat galima išvysti didžiules „RedBull“, „KTM“ ir kitas komandas su žvaigždėmis priešaky. Susirinko „Dakaristai“: Laia Sainz, Matthias Walkner, Stephane Peterhansel, buvo galima išvysti ir „Enduro GP“ žvaigždžių, kuriems, beje, tą patį savaitgalį vyko GP etapas Taline, bet dalis jų pasirinko „Erzbergrodeo“.
Žinoma, didžioji dalis žmonių, susirinkusių į šį festivalį – entuziastai, atvažiavę čia savo lėšomis, jų šeimos, draugai, mechanikai, žiniasklaidos atstovai ar vietiniai, atvykę praleisti išskirtinį savaitgalį.
Renginys tik tiem, pas ką dideli ir plieniniai
Iš pirminių pasakojimų susidaro įspūdis, kad renginys skirtas tik kietakakčiams (turėta omeny ne kakta, juk suprantat), o Mykolas šiam teiginiui tik paantrina ir pasakoja ką patyrė pats:
„Pravažiavęs prologą gavau lengvą šoką, nes trasa labai greita (antros vietos nugalėtojas lėkė 185km/val. greičiu), platūs posūkiai, kuriuose reikia driftinti ir didžiuliai, aštrūs akmenys posūkiuose ir tiesiojoje. Motociklo ratlankiai verkia, padangos plėšosi, greitis maksimalus, klaidą galima padaryti bet kurią minutę. Taip pat didelis trukdis - dulkės. Jeigu priekyje yra lėčiau važiuojantis (mano atveju buvo net du), tai net nematai ar už kampo posūkis ar tiesioji. Sakyčiau tai tikrai ne Endurinis prologas ir net ne krosinis, gal labiau Dakarinis. Buvo sportininkų, kurie skundėsi, kad jų motociklų maksimalus greitis tik 120 km/val. ir negali normaliai važiuoti. Taip pat sužinojau, kad serviso zonos kaimynai patyrė didelę avariją, šalmas buvo visiškai sumaitotas ir kruvinas, panašu, kad žmogui lūžo žandikaulis. Vienas is lietuvių „pagavo ožį“ važiuojant dideliu greičiu, to pasekoje salto per priekį ir motociklas krito nuo skardžio. Todėl, apibendrinant, sakyčiau, kad tai yra dakarinis prologas.“
50% psichologinė, 50% fizinė jėga
Prašome plačiau papasakoti apie pačias varžybas, kaip sekėsi važiuoti ir kokių įspūdžių paliko trasa?
Mykolas - Pirmosiomis dienomis viskas atrodė taip, kaip ir tikėjausi. Pasitikėjau savimi, „Rocket Ride“ rungtis irgi gerai sekėsi, nugaros trauma taip pat netrukdė. Tačiau su kiekviena diena kalnas akyse didėjo, akmenys aštrėjo ir daugėjo žmonių su rimtom traumom. Jau po prologo supratau, kad šiek tiek ne tai treniravomės ką reikia. Aišku, atsargumo pridėjo ir praeitų metų Mindaugo iš „MK Vyčio“ kritimas, kai motociklas vos perpus nesulūžo. Kuo daugiau „Red Bull Extreme“ renginių aplankau, tuo labiau suprantu, kad tai ne tik fiziškai sunku, bet ir psichologiškai labai paveikia žmones. Emocijos gali sužlugdyti net profesionalų sportininką. Čia artimų žmonių palaikymas - 50% sėkmės.
Žiūrint iš žiūrovo pozicijos, pagrindinės varžybos atrodė žiaurios. Nesitikėjau tokio aukščio ir statumo pakilimų bei nusileidimų. Totalus šokas smegenims pamačius ir miško sekcijas. Aš net nepasakyčiau, kad ten įmanoma važiuoti motociklu, bet žmonės padeda su virvėm ir visi kažkaip važiuoja. Apvažiavau ir pasivaikščiojau daugumoje sekcijų, tai net protu nesuvokiama koks sunkus darbas yra tų sportininkų, kurie važiuoja varžybas ir už tai gauna pinigus.
TOP10 finišavusiųjų buvo kruvinais veidais, kitiem kraujas bėgo iš nosies dėl didelio krūvio ir nuovargio. Kadangi TOP100 važiuoja be apsaugų - visas kūnas po varžybų nusėtas mėlynėmis nuo akmenų krušos iš priekyje važiuojančių. Per kančias į žvaigždes, tačiau jeigu tos kančios tęsiasi tiek kilometru… – su pagarba nugalėtojams nutyla Mykolas.
Kartu su įspūdžiais - neblogas rezultatas
Važiavo lietuvis ne tik dėl įspūdžių - grįžo, kaip pats vertina, su neblogais rezultatais. „Rocket Ride“ rungtyje Mykolas užėmė 137-ąją vietą, o prologe pirmu važiavimu 764-a vieta (13 min 06 sek), antrame važiavime pavyko pagerinti savo laiką ir pakilti iki 604-osios vietos (12 min 51 sek) iš daugiau nei 1800 dalyvių. Iki TOP500, kuris patenka į pagrindines varžybas, trūko visai nedaug. Tiesa, pirmojo važiavimo prologe metu Mykolui teko „mėgautis“ dulkių užsklanda, o antrame važiavime dulkėms šiek tiek prasisklaidžius ir atsivėrus trasai prieš akis teko nepamesti proto ir neperspausti. Riba tarp greičio ir klaidos šioje beprotybėje labai plona, o artėjant „Red Bull Romaniacs“ varžyboms ir visai neseniai turėjus nugaros traumą, klaida buvo mažiausiai reikalinga. Nors technika veikė gerai ir nepavedė, iš renginio motociklininkas parsivežė planų, ką dar reikės koreguoti motociklo techninėje dalyje ir ko mokytis pačiam.
Palaikymas - vienas iš pergalės ingredientų
Mykolas nuoširdžiai dėkoja visiems savo partneriams, kurių dėka jis atsidūrė šiame festivalyje, o visus norinčius ten sudalyvauti ar pamatyti kviečia mažiau dvejoti ir atvykti. Žiūrovui bilieto kaina keturiom dienom vos 55 eurai, bet įspūdžiai, pažintis su kita kultūra ir pabuvimas bendraminčių apsuptyje - labai geras planas mini atostogoms. O ir savų palaikymas pagrindinėse varžybose reiškia ne tik didesnį įkvėpimą kovoti, bet ir žinojimą, kad kažkur įstrigus greičiausiai atsiras brolis lietuvis, kuris pirmas išties pagalbos ranką.